Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui Postin palveluiden käyttö tässä taloudessa

Vierailija
08.04.2021 |

Oli näköjään joku toinenkin tehnyt tästä aloituksen, mutta sanon silti että nyt tuli viimeinkin mitta täyteen tämän laitoksen kanssa. Tänään kilahti tekstari, että voit (taas) hakea pakettisi kolmen kilsan päästä, vaikka pakettiautomaatti olisi melkein naapurissa.

Kiinnostaa kuin kilo kiviä lähteä (taas) autottomana jolkottelemaan suuntaan johon ei yleensä ole muutenkaan mitään asiaa. Ainoa tapa millä tuon voi kostaa on se että hakee pakettinsa viimeisenä päivänä, eikä käytä enää heidän palvelujaan. Se oli muuten viimeinen paketti sitten.

Tekstarissa aina se sama selitys, että pakettisi on ohjattu lähimpään vapaana olevaan automaattiin (joka ei edes ole automaatti, vaan miehitetty toimipiste). En usko tähän, sillä lähempänä olisi useampiakin automaatteja, ja siellä on luultavasti kyllä tilaa, paitsi jouluna ja Black Fridayna. Te ette todellakaan huijaa tässä enää ketään.

Todellinen syy on tietenkin se että kauppias ei ole maksanut lunnasrahoja ja ostanut paketinohjauspalvelua erikseen. Tämän te sitten kostatte asiakkaalle, joka ei voi mitenkään asiaan vaikuttaa tai siitä ennakolta tietää.

Tästä lähtien jos kauppias ilmoittaa Postin olevan ainoa toimitustapa, tilaan kylmästi muualta ja ilmoitan syyn kauppiaalle.

Sivuhuomio: viime keväänä Covid-pandemian iskiessä päälle, Postin älykaapiöt päättivät pidentää pakettien säilytysaikaa 14 päivään. Siis juuri kun pakettipalveluiden kysyntä ampaisi kovaan kasvuun ja ihmisillä oli aikaa, säilytysaikoja pidennettiin. No senhän tietää miten siinä käy, laiskureille jos annetaan lisää siimaa, hehän käyttävät sen hyväkseen.

Jonkin ajan kuluttua tästä Posti ilmoitti pakettiautomaattien ruuhkautuneen. No shit, Sherlock!? Että ihanko olisi Einsteinin ÄO vaadittu sen tajuamiseen!?

Firman johto on täysiä puupäitä, enkä tiedä mistä hyvästä heidän (öky)palkkansa oikein maksetaan, sillä koulutettu apinakaan tuskin voisi hommia enää pahemmin ryssiä.

Ainakin saan vielä nauraa makeasti kun ensin heidän bisnekset sulivat alta (kirjeet) ja sitten vielä omaa tyhmyyttään sössivät ainoan elämänlankansa (paketit). Asiakkaiden kiusaaminen ja valehteminen on tunnetusti tapa jolla bisnekset saadaan kukoistamaan... not.

Good riddance, Suomen Posti!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa paikallisista kaupoista niin ei tarvi postipaketteja odotella ja paikallisia suomalaisia työllistyy <3

Hieno neuvo kaikille jotka A) eivät asu ison kaupungin keskustassa B) tilaavat tavaroita joita ei saa kaupasta C) yrittävät välttää korona-aikana turhaa kaupoissa kulkemista. 

Ihan kiva periaatteena, mutta ei vaan kaikille toimi.  

Ja kyllähän nuo Etsyt ja vastaavat työllistävät ihmisiä, nimenomaan niitä joilla ei ole varaa perustaa omaa yritystä/kauppaa.

Vierailija
22/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt sattunut viime aikoina lähettämään ja saamaan paketteja suhteellisen paljon. Käytän aina samaa automaattia. Mitkään saapuvat pakettiin ei ole mahtuneet automaattiin mutta olen postittanut tuon automaatin kautta useita paketteja kerrallaan ja aina on mahtunut.

Musta tuntuu että me säästää aikaa kun nakkaavat suoraan viereiseen asiamiespostiin (jonne myös ohjaavat automaattisesti kotiinkuljetukset).

En osta enää ikinä postin kotiinkuljetusta ja koitan välttää myös SmartPostia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään erikseen ostettavia paketinohjauspalvelua.  Asiakas voi useimmissa verkkokaupossa valita haluamansa noutopisteen, joka ei välttämättä ole lähin vaan sopivin.   Posti tosin joskus siirtelee näitä lähetyksiä, jos automaattiin ei mahdu.   

Huono juttu mielestäni on myös se, että posti on lyhentänyt paketin osoaikaa postissa viikkoon ja pakettiautomaatissa kolmeen päivään.  

t. Nettikauppias

Vai että JOSKUS siirtelee!? Mä olen tilannut 4 - 5 lähetystä joulukuun jälkeen ja joka ainoa kerta lähetys on toimitettu ihan muualle kuin minkä ilmoitin noutopaikaksi. Olen joutunut matkustamaan kahdella bussilla pientä pakettia hakemaan. Lähin ilmoittamani noutopaikka on kävelymatkan päässä. Olen nyt päättänyt, että en tilaa enää tasan yhtään mitään Postin kautta. Jos ei kaupoista löydy, täytyy olla ilman.

Vierailija
24/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään erikseen ostettavia paketinohjauspalvelua.  Asiakas voi useimmissa verkkokaupossa valita haluamansa noutopisteen, joka ei välttämättä ole lähin vaan sopivin.   Posti tosin joskus siirtelee näitä lähetyksiä, jos automaattiin ei mahdu.   

Huono juttu mielestäni on myös se, että posti on lyhentänyt paketin osoaikaa postissa viikkoon ja pakettiautomaatissa kolmeen päivään.  

t. Nettikauppias

Kyllä muuten on. Esim Esprit on vaihtanut sopimuksensa postin kanssa halvinpaan=ei pakettiautomaati toimituksia. Ihan sama vaikka valitset tilatessa mitä. Aina paketit ohjautuu Postin toimipisteeseen eikä siis enää ikinä pakettiautomaattiin.

Vierailija
25/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Nettikauppias

Vai että JOSKUS siirtelee!? Mä olen tilannut 4 - 5 lähetystä joulukuun jälkeen ja joka ainoa kerta lähetys on toimitettu ihan muualle kuin minkä ilmoitin noutopaikaksi. Olen joutunut matkustamaan kahdella bussilla pientä pakettia hakemaan. Lähin ilmoittamani noutopaikka on kävelymatkan päässä. Olen nyt päättänyt, että en tilaa enää tasan yhtään mitään Postin kautta. Jos ei kaupoista löydy, täytyy olla ilman.

Posti kuljettaa yhden yhta aikaa tilatun ja saapuvan paketin toiseen pakettiautomaattiin ja toisen toiseen. Niita kiva sitten hakea...

Vierailija
26/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin vaan hakematta paketin joka toimitettiin eri paikkaan kuin mihin se oli tilattu, mutta eihän se nettikaupan kannalta ole hyva ratkaisu. Käyn myöhemmin myymälässä ostoksilla.

Vierailija
27/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tullut postilta yhtään mitään ilmoitusta ulkomaan paketista, oli onni että osasin itse etsiä englanninkielisistä viesteistä lähetystunnuksen ja niillä trackäsin postin sivuille josta löysin tiedon että lähetys ollut lähikaupan postista haettavissa jo kohta viikon.

Numeroni ja kaikki tiedot olivat ihan oikein ja yleensä olen aina saanut jonkun ilmoituksen.

Naapurini lähetti R-kioskin (Pirkanmaa) kautta paketin Helsinkiin kummilapselleen. Paketin kulku kesti ja kesti ja kesti, ei tullut ilmoitusta vastaanottajalle, vaikka tiedot olivat oikein (nimi, osoite). Kävi sitten ilmi miksi ilmoitusta paketin saapumisesta ei ollut lähtenyt noutopisteestä Hgin K-marketista, kun R-kioskin myyjä olikin kopioinut vast.ottajan puh.nron väärin. Seurannasta sitten vast.ottaja huomasi, että paketti on palautettu lähettäjälle K-Marketista Vantaan ja Pirkkalan kautta, kun ei voitu ilmoittaa saapumisesta (siis se väärin kopioitu puh.nro, mistä puuttui yksi nro.). Naapuri soitti useammankin kerran Postiin, josko paketi olisi voitu vielä palauttaa matkalta takaisin kummilapselle Hkiin, mutta sehän ei sopinut Postille. Paketti palautui kahden vkon seikkailujen jälkeen lähettäjän R-kioskiin  Pirkanmaalle. Jos lähettäjä olisi halunnut lähettää paketin toistamiseen kummilapselle, se olisi pitänyt lähettää uusiksi ja maksaa uusi hinta. Naapuri sitten päätti pitää paketin ja antaa sen sitten lapselle henk.kohtaisesti, kun lapsi tulee kylään naapuriin. 

Vierailija
28/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kevään jälkeen ei ole yksikään Postin paketti mennyt automaattiin, vaan kaikki olen hakenut tiskiltä. Onneksi se on automaattia vastapäätä. Aina jos on mahdollista, valitsen Matkahuollon automaatin (joka on Postin automaatin vieressä), ja joka ikinen toimitus on tullut automaattiin kuten pitääkin! Ja nopeasti vieläpä.

Vierailija
29/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelman ydin on muut ap:n kaltaiset Postin asiakkaat, jotka silkkaa kusipäisyyttään makuuttavat pakettejaan maksimiajan noutopisteissä ja automaateissa.

Siksipä mua vatuttaa ap ja ap:n kaltaiset, joiden takia minä joudun noutamaan asiamiespostista pakettini vaikka olen tilannut toimituksen lähimpään automaattiin. Minä kuitenkin ymmärrän, ettei Posti ole tässä syypää eikä yksikään lähetys tule perille vaikka kuinka Postille kiukuttelisin.

Oma kokemus tältä viikolta. Tilasin tiistai-iltana tavaraa verkkokaupasta. Keskiviikkona tuli viesti Postilta että lähetys matkalla, toimitetaan kotiovelle lähipäivinä. Viestissä olleen linkin kautta muutin toimitustavan pakettiautomaatiksi. Tänään aamupäivällä sain viestin, että paketti on noudettavissa automaatista. Hain paketin illalla. Suoritus täys kymppi Postin osalta.

Vierailija
30/45 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistatteko ku posti leikkasi nurmikkoja ja tarjosi koiran ulkoilutusta palveluna.. Sillä verukkein ajettiin peruspalvelut alas.. kun ei niitä ole ja näin paketti palvelutkin ajettiin alas ja jätettiin kehittämättä kun ei muka ole.. ja tässä on lopputulos.

Vierailija
31/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

Vierailija
32/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ongelman ydin on muut ap:n kaltaiset Postin asiakkaat, jotka silkkaa kusipäisyyttään makuuttavat pakettejaan maksimiajan noutopisteissä ja automaateissa.

Siksipä mua vatuttaa ap ja ap:n kaltaiset, joiden takia minä joudun noutamaan asiamiespostista pakettini vaikka olen tilannut toimituksen lähimpään automaattiin. Minä kuitenkin ymmärrän, ettei Posti ole tässä syypää eikä yksikään lähetys tule perille vaikka kuinka Postille kiukuttelisin.

Oma kokemus tältä viikolta. Tilasin tiistai-iltana tavaraa verkkokaupasta. Keskiviikkona tuli viesti Postilta että lähetys matkalla, toimitetaan kotiovelle lähipäivinä. Viestissä olleen linkin kautta muutin toimitustavan pakettiautomaatiksi. Tänään aamupäivällä sain viestin, että paketti on noudettavissa automaatista. Hain paketin illalla. Suoritus täys kymppi Postin osalta.

Montako postimerkkiä sait palkaksi tästä mainoksesta?

Ehkä sinä asut sellaisella paikkakunnalla, jossa on vain yksi ainoa toimipiste, ja siinä samassa lähikaupassa sekä asiamiesposti (jonka paketit ovat kaupan takahuoneessa) ja automaatti.

Myös minä olen tilannut nyt alkuvuodesta tavallista enemmän paketteja, ja samaa tilausta on toisinaan tullut useammassa lähetyksessä. Oma kokemukseni on se, että noin yksi kymmenestä paketista menee siihen paikkaan, johon olen tilannut sen. Syy ei voi olla se, että ei olisi tilaa vapaana, sillä ilmoitus toiseen paikkaan viemisestä tulee monta päivää aikaisemmin. Eikä niitä viedä siihen asiamiespostiin, jonka takahuoneessa olisi kyllä tilaa.

Vierailija
33/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako postimerkkiä sait palkaksi tästä mainoksesta?

Ehkä sinä asut sellaisella paikkakunnalla, jossa on vain yksi ainoa toimipiste, ja siinä samassa lähikaupassa sekä asiamiesposti (jonka paketit ovat kaupan takahuoneessa) ja automaatti.

Myös minä olen tilannut nyt alkuvuodesta tavallista enemmän paketteja, ja samaa tilausta on toisinaan tullut useammassa lähetyksessä. Oma kokemukseni on se, että noin yksi kymmenestä paketista menee siihen paikkaan, johon olen tilannut sen. Syy ei voi olla se, että ei olisi tilaa vapaana, sillä ilmoitus toiseen paikkaan viemisestä tulee monta päivää aikaisemmin. Eikä niitä viedä siihen asiamiespostiin, jonka takahuoneessa olisi kyllä tilaa.

No minä asun tuollaisella paikkakunnalla, ja ei toimi silti! T. Tuo sama, joka valitsee Matkahuollon, jos mahdollista.

Vierailija
34/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaateissa säilytysaika voisi olla vaikka viisi arkipäivää, sen jälkeen säilytyksestä alkaisi ropista maksua. Maksu täytyisi suorittaa automaatin päätteellä ja luukku ei aukeaisi enen kuin maksu suoritettu. Tämä sakko voisi olla vaikka vitosen per päivä. Jos paketti on ohjattu muualle kuin mihin sen on tilannut, sakkomaksua ei tulisi.

Ole hyvä, Posti. Suostuisin mukisematta tähän.

Vierailija
35/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää tuuripeliä automaattien kanssa. Itse tilaan harvemmin kotimaisista nettikaupoista, että pääsen valitsemaan noutopisteen. Kun olen pisteen päässyt valitsemaan, niin kerran on paketti mennyt toiseen automaattiin. Ulkomaalaiset tilaukset tulevat joko kotiin tai lähimpään Asiamiespostiin. Muutaman paketin olen kotiovelle jättämisen sijaan pyytänyt lähiautomaattiin missä ollut aina tilaa.

Olisikohan automaattien luukuista osa varattu lähetyksille ja ehken osa näille ohjauksille. Riippuen sitten paikallisten innosta hakea pakettejaan vaihtelee miten tilaa automaateissa löytyy.

Vierailija
36/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin kun Stocmannin hullut päivät paketti tuotiin kotiovelle ilman lisämaksua.

Luuliin että oven takana on taas joku myyntimies mynttinen. Mutta olikin posteljooni, joka ojensi paketin ja toivotti hyvät päivän jatkot.

Suomessa on niin paljon itsepalvelua ja huonoa palvelua, että hyvä palvelu järkyttää pitkäksi ainaa. Tämä on osa sitä maailmaa josta olemme "säästösyistä" luopuneet.

Vierailija
37/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa Matkahuollon kautta niin sujuu paremmin. Kuuntelevat siellä asiakkaitakin paremmalla korvalla kuin Posti joka ei enää asiakkaistaan välitä.

Vierailija
38/45 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuttanut vuoden aikana kahdesti ja mua vituttaa, että osoitteenmuutosta tehdessä posti luo automaattisesti sähköisen omaposti-palvelun. Ei, en halua ilmoituksia, että miltä laskuttajalta on tulossa kirje, kun sen kirjeen kuuluu tulla postilaatikkooni ja se riittää minulle.

Ekalla kerralla en ymmärtänyt, mikä omaposti on ja annoin luvan siihen, vaivoin sain sen poistettua, kun älysin sen turhuuden. Toisella kertaa tietoisesti yritin välttää sitä ja SILTI posti loi minulle omapostin, vaikka en tehnyt tunnuksia sinne. Nyt minulla tulee omapostista ilmoituksia, vaikka en pääse edes kirjautumaan koko omapostiin. Enkä täten myöskään poistamaan omaposti-tiliä, joka minulle on ilman lupaani luotu. Ja minä kun halusin vain ilmoittaa uuden asuinosoitteeni.

Vierailija
39/45 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs puhu paskaa, aloittaja-paskaperse-matkahuoltobotti...

T: Ex-Postiukko

Vierailija
40/45 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Nettikauppias

Ei ole huono.

Muutenkaan tunnu mahtivan namaä paketi haluttuun paikkaan.

Aloituskin koskee juuri tätä, että paketit viedään sitten mihin sattuu, kun tilaa ei ole ja porukka seisottaa paketteja (ennen jopa 2 viikkoa!)!!!

Viikko on ehdoton maksimi säilytyksen suhteen. #vrk riittäisi niin tulisi muille paketeille tilaa. Jos tietää, ettei pääse pakettia hakemaan lähi vuorokausien aikan niin jättää tilaamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän