Nyt loppui Postin palveluiden käyttö tässä taloudessa
Oli näköjään joku toinenkin tehnyt tästä aloituksen, mutta sanon silti että nyt tuli viimeinkin mitta täyteen tämän laitoksen kanssa. Tänään kilahti tekstari, että voit (taas) hakea pakettisi kolmen kilsan päästä, vaikka pakettiautomaatti olisi melkein naapurissa.
Kiinnostaa kuin kilo kiviä lähteä (taas) autottomana jolkottelemaan suuntaan johon ei yleensä ole muutenkaan mitään asiaa. Ainoa tapa millä tuon voi kostaa on se että hakee pakettinsa viimeisenä päivänä, eikä käytä enää heidän palvelujaan. Se oli muuten viimeinen paketti sitten.
Tekstarissa aina se sama selitys, että pakettisi on ohjattu lähimpään vapaana olevaan automaattiin (joka ei edes ole automaatti, vaan miehitetty toimipiste). En usko tähän, sillä lähempänä olisi useampiakin automaatteja, ja siellä on luultavasti kyllä tilaa, paitsi jouluna ja Black Fridayna. Te ette todellakaan huijaa tässä enää ketään.
Todellinen syy on tietenkin se että kauppias ei ole maksanut lunnasrahoja ja ostanut paketinohjauspalvelua erikseen. Tämän te sitten kostatte asiakkaalle, joka ei voi mitenkään asiaan vaikuttaa tai siitä ennakolta tietää.
Tästä lähtien jos kauppias ilmoittaa Postin olevan ainoa toimitustapa, tilaan kylmästi muualta ja ilmoitan syyn kauppiaalle.
Sivuhuomio: viime keväänä Covid-pandemian iskiessä päälle, Postin älykaapiöt päättivät pidentää pakettien säilytysaikaa 14 päivään. Siis juuri kun pakettipalveluiden kysyntä ampaisi kovaan kasvuun ja ihmisillä oli aikaa, säilytysaikoja pidennettiin. No senhän tietää miten siinä käy, laiskureille jos annetaan lisää siimaa, hehän käyttävät sen hyväkseen.
Jonkin ajan kuluttua tästä Posti ilmoitti pakettiautomaattien ruuhkautuneen. No shit, Sherlock!? Että ihanko olisi Einsteinin ÄO vaadittu sen tajuamiseen!?
Firman johto on täysiä puupäitä, enkä tiedä mistä hyvästä heidän (öky)palkkansa oikein maksetaan, sillä koulutettu apinakaan tuskin voisi hommia enää pahemmin ryssiä.
Ainakin saan vielä nauraa makeasti kun ensin heidän bisnekset sulivat alta (kirjeet) ja sitten vielä omaa tyhmyyttään sössivät ainoan elämänlankansa (paketit). Asiakkaiden kiusaaminen ja valehteminen on tunnetusti tapa jolla bisnekset saadaan kukoistamaan... not.
Good riddance, Suomen Posti!
Kommentit (45)
Ei ole olemassa mitään erikseen ostettavia paketinohjauspalvelua. Asiakas voi useimmissa verkkokaupossa valita haluamansa noutopisteen, joka ei välttämättä ole lähin vaan sopivin. Posti tosin joskus siirtelee näitä lähetyksiä, jos automaattiin ei mahdu.
Huono juttu mielestäni on myös se, että posti on lyhentänyt paketin osoaikaa postissa viikkoon ja pakettiautomaatissa kolmeen päivään.
t. Nettikauppias
Sain pääsiäismaanantaina lähetystunnuksen, jolla nyt seuraan pakettiani. Paketti ei ole vieläkään saapunut postille, nyt on torstai! Kumpi nyt vedettää, firma vai posti? Kengät tilasin....
Posti on kyllä moneen kertaan muuttanut säilytysaikojaan. Vaikka vuosi sitten olikin 14 päivää, se on muuttunut sen jälkeen takaisin. Juuri oli taas 14 päivää, mutta ei ihme, olihan muuttanut lähiasiamiespostin lähikauppaan, jonne taas ei mahtunut lähetykset. Pari kertaa lupasivat siirtää, ei kuulemma mahtunut. Miten voi olla että asiamiesposti siirretään paikkaan jonne ei mahdu tilaukset! Automaattiin taas ei kuulemma voinut ilman lisämaksua siirtää.
No, saatiin joku auton omistava hakemaan paketti, tulevia täytynee miettiä niin ettei postin armoille joudu.
Viimeisimmän paketin sai hakea 25km päästä, ilmeisesti kaikki lähikauppojen automaatit oli täynnä, mitä tosin epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Sain pääsiäismaanantaina lähetystunnuksen, jolla nyt seuraan pakettiani. Paketti ei ole vieläkään saapunut postille, nyt on torstai! Kumpi nyt vedettää, firma vai posti? Kengät tilasin....
No jos siellä näkyy että lajiteltu, niin postilla. Jod vain ennakkoilmoitus, niin firmalla vielä.
Mun paketti oli annettu automaatisti jollekin, joka oli pakettia lähettämässä. Onneksi hän sitten löysi paketista puh. numeron ja soitti minulle. Ikävämpi ihminen olisi vaan pitänyt paketin.
Oli varmaan jäänyt kirjaamatta paketin toimitus jakajalta ja luulivat, että luukku on tyhjä.
Sain tästä korvaukseksi kymmenen postimerkkiä. En ikinä lähetä kirjeitä.
Niin että kun tilaat ulkomailta ja Suomen päässä paketin ja asiakkaan saattaa yhteen Posti, niin sinä sanot että en ota?
Jolloin tilaamasi ja maksamasi paketti palautetaan lähettäjälle?
Älä tilaa paketteja. Problem solved.
Meidän Posti sijaitsee lähikaupassa. Ei ole ikinä ollut ongelmia. Jos vaikka sairastuu eikä pääse noutamaan pakettia, soittamalla saa jatkoaikaa.
Vielä on toivoa.Minulle lähetetty ulkomailta paketti maaliskuun puolivälissä.Kaksi viikkoa siitä se tuli Vantaalle.8.4 oli siirtynyt Helsinkiin.Nyt tila"kuljetuksessa".😂
Minä taas luulen, että minulla on niin päin, että Posti on lopettanut palvelunsa tähän talouteen. Eipä ole postiluukusta varmaan pariin viikkoon taas mitään Postin toimesta tipahtanut, ei edes niitä Postisia. Tilatusta aikakauslehdestäkin piti soittaa lähettäjälle, että ei ole tullut, niin lähettivät sitten uudelleen ja se tuli varhaisjakelun mukana.
Vierailija kirjoitti:
Juuri itse kirjoitit mikä on hyvä apaa kostaa, hakea paketti viimeisenä päivänä. Moni noudattaa tätä ja siksi automaatit on täynnä.
Se kauppias ei paljon postilla tienaa, lähinnä välttämätön paha ja usko että kauppiasakin ottaa aivoon kun ne paketit siellä takahuoneessa lojuu sen pari viikkoa.
Ei pakettiautomaatin paketit missään kaupan takahuoneessa loju vaan postin työntekijä laittaa paketin automaattiin jos siellä on tilaa, jos ei ole niin vie postin toimipisteeseen/asiamiespostiin tai toiseen automaattiin.
Me töissä ollaan minimoitu postin käyttö
Ostakaa paikallisista kaupoista niin ei tarvi postipaketteja odotella ja paikallisia suomalaisia työllistyy <3
Muistatteko sen ajan, kun posti oli Itella?
Minulla ei tullut postilta yhtään mitään ilmoitusta ulkomaan paketista, oli onni että osasin itse etsiä englanninkielisistä viesteistä lähetystunnuksen ja niillä trackäsin postin sivuille josta löysin tiedon että lähetys ollut lähikaupan postista haettavissa jo kohta viikon.
Numeroni ja kaikki tiedot olivat ihan oikein ja yleensä olen aina saanut jonkun ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa paikallisista kaupoista niin ei tarvi postipaketteja odotella ja paikallisia suomalaisia työllistyy <3
No itse ostin käsityötä Etsystä ja paketti hukkunut matkalle mitä ilmeisimmin.. Tosi harmillista.
Juuri eilen tuli postissa lasku, joka oli ollut matkalla niin kauan, että eräpäivä oli ehtinyt jo mennä. Paketit myös menee ihan minne sattuu ja meidän lähettämiä isänpäiväkortteja ym onnittelukortteja on viime vuosina kadonnut matkalle useampi, vaikka aiemmassa elämässä niin ei käynyt oikeastaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko sen ajan, kun posti oli Itella?
Joo, muistan viiiiitun Itellan! Hahahaha :-)
Eihän 3 km ole mitään... Itsellä Helsingissä lähin automaatti 3,5 km päässä, sen polkee helposti pyörällä tai vaikka kävelee. Usein tosin menee 5 km päähän, mutta senkin polkee pyörällä helposti. Mitenköhän ap pärjäisi Pohjois-Suomessa, ei varmaan mitenkään.
Mulle on lähtenyt paketti ulkomailta (Euroopan sisällä) 23.3 eikä vieläkään ole tullut Postilta ilmoitusta! Ei olisi ensimmäinen kerta kun Posti hukkaa paketin. Sinne meni 60€