Miksi jotkut väittävät, että rintsikat painavat? Heillä on siis vääränkokoiset. Ei rintsikoita huomaa päällä
Toisessa ketjussa jotkut sanoivat, etteivät kestä käyttää rintsikoita, koska ne painavat. Olen myös lukenut, että jotkut ottavat rintsikat pois heti, kun tulevat kotiin! Ihan outoa.
Oikeankokoisia ei huomaa päällä ollenkaan.
Kommentit (61)
N 52 v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-vuotiaana sitä pitää päällä mitä vain, mistä tulee kaunis siluetti. Nyt 45-vuotiaana puristaa kaikki paitsi urheilutopit, ja illalla nekin.
Jos on pysynyt paino kurissa, ei eroa huomaa nuoruuteen. En edes tiennyt että on olemassa joku liiviahdistusilmiö.
Mulla paino ei ole pysynyt kurissa mutta ei ahdista silti eikä ole koskaan ahdistanutkaan. Osaan myös ostaa itse oikean kokoiset ilman "asiantuntevaa liivimyyjää".
N42 85E
Ilman liivejä parasta. Kevyet toppimalliset urheiluliivitkin tuntuu päällä ja kaarituellisista jää kunnon painaumat ihoon.
65DD
N 52 v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-vuotiaana sitä pitää päällä mitä vain, mistä tulee kaunis siluetti. Nyt 45-vuotiaana puristaa kaikki paitsi urheilutopit, ja illalla nekin.
Jos on pysynyt paino kurissa, ei eroa huomaa nuoruuteen. En edes tiennyt että on olemassa joku liiviahdistusilmiö.
Miksi tää sai tosi paljon alapeukkuja?
Itselläni ei ole tuota liiviahdistetta myöskään. Ettehän osta mitään halpuusliivejä, niillä oli itselläni ongelma jo nuorena ja laihana. Mutta jos ostaa merkkiliivit, ja oman kokoiset (totta, myyjät sekoittaa pakkaa myymällä liian pieniä, kannattaa sovittaa itse) niin ei ongelmaa. Ikääkin jo on sen verran että on yksi lapsenlapsi.
Vierailija kirjoitti:
Tulepa ap ihmettelemään sitten kun olet vuosikausia kannatellut hartioillas olkainten varassa kokoa 85H.
Olkainten ei kuulu kannatella rintojen painoa. Sen tekee ympärysnauha.
Vierailija kirjoitti:
N 52 v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole tuota liiviahdistetta myöskään. Ettehän osta mitään halpuusliivejä, niillä oli itselläni ongelma jo nuorena ja laihana. Mutta jos ostaa merkkiliivit, ja oman kokoiset (totta, myyjät sekoittaa pakkaa myymällä liian pieniä, kannattaa sovittaa itse) niin ei ongelmaa. Ikääkin jo on sen verran että on yksi lapsenlapsi.
Itseäni aina naurattaa kuten joku vanhempi ja helposti höynäytettävä kertoo miten ”merkkituote” on ihan erilainen eikä siinä ole mitään merkittömän tuotteen ongelmia. Rintaliiveissä tärkeintä on löytää itselleen sopiva malli, ja kalliissa liiveissä on enemmän malleja ja parempi kokovalikoima, minkä vuoksi erikoisliikkeestä saattaa olla helpompaa löytää sopivat liivit.
Mutta se mikä puristaa, on lopulta yksilöllistä. Minun lapseni on erityisherkkä, ja häneltä pitää leikata vaatteista laputkin pois. Ei auta, vaikka lappu olisi miten kalliissa vaatteessa kiinni, kas kummaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulepa ap ihmettelemään sitten kun olet vuosikausia kannatellut hartioillas olkainten varassa kokoa 85H.
Auts! Näen jo punaiset jäljet sieluni silmin.
Vierailija kirjoitti:
N 52 v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin viestin alapeukkujen määrästä en voi kuin vetää yhden johtopäätöksen. Eli ostaako keski-ikäiset naiset edelleen jotain vitosen ritsoja henkkamaukasta ja sitten ihmetellään kun nipistää, kiristää ja iho on verillä.
Itse en niitä koskaan pystynyt pitämään mutta ihan marketista saa merkkiliivejä kolmella kympillä joissa on hyvä olla. Liivit kestävät kauan joten panostus kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 52 v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni aina naurattaa kuten joku vanhempi ja helposti höynäytettävä kertoo miten ”merkkituote” on ihan erilainen eikä siinä ole mitään merkittömän tuotteen ongelmia. Rintaliiveissä tärkeintä on löytää itselleen sopiva malli, ja kalliissa liiveissä on enemmän malleja ja parempi kokovalikoima, minkä vuoksi erikoisliikkeestä saattaa olla helpompaa löytää sopivat liivit.
Mutta se mikä puristaa, on lopulta yksilöllistä. Minun lapseni on erityisherkkä, ja häneltä pitää leikata vaatteista laputkin pois. Ei auta, vaikka lappu olisi miten kalliissa vaatteessa kiinni, kas kummaa!
Naura nyt vaan, mutta selvennämpä. En osta merkkiliivejä itse merkin vuoksi vaan siksi että ne eivät syö ihoa verille, hankaa tms. Asiaa ei huomaa sovituskopissa, eli ne tarjoustalon 6 euron liivit voivat olla ihan hyvät päällä ja ovat oikeaa kokoakin. Mutta noin viikon käytön jälkeen huomaan että iho liivien alta on kuin hiekkapaperilla viilattu. Bepanthen auttaa sekä uusien liivien hankinta. Ei tarvitse ostaa mitään satasen liivejä.
Olen tarkanmarkan täti mutta tässä asiassa en osta halvinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 52 v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin viestin alapeukkujen määrästä en voi kuin vetää yhden johtopäätöksen. Eli ostaako keski-ikäiset naiset edelleen jotain vitosen ritsoja henkkamaukasta ja sitten ihmetellään kun nipistää, kiristää ja iho on verillä.
Itse en niitä koskaan pystynyt pitämään mutta ihan marketista saa merkkiliivejä kolmella kympillä joissa on hyvä olla. Liivit kestävät kauan joten panostus kannattaa.
Alapeukutin, koska kommentti oli ylimielinen. En ole koskaan ostanut h&m:n liivejä, koska sieltä ei löydy sopivaa kokoa (pieni ympärysmitta ja keskikokoinen kuppi).
T. Se joka innoitti ap:ta aloittamaan tämän keskustelun
Mulla ei rintsikat paina, mutta ovatkin koko-oppaiden ja liivimyyjien mukaan vääränkokoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi edes harkita niitä olkaimettomia liivejä vaikka niidenhän pitäisi olla ihan yhtä hyvät kuin normitkin koska niissäkin se ympärysnauha kannattelee kaiken painon.
Jos se nauha on tarpeeksi tiukka ja rinnatkin on oikealla paikallaan eli kuppikoko on oikea niin ei tarvitse kuin vähän liikkua niin rinnat alkaa karata sieltä kupeista ja sitten alkaa nämä liivitkin valua alaspäin. En tiedä onko mulla sitten jotenkin omituisen mallinen kroppa mutta tosiaan se ympärysmitta joka on napakka siinä oikealla paikallaan onkin ihan liian löysä jo pikkuisenkin alempana. Enkä edes ole mitenkään erikoisen pullea vaikken toki olekaan liki rasvaton luuranko. Ilmeisesti se rasvakerroskin sitten vaan jotenkin sen verran liikkuu ja "elää" liikkeen mukana jolloin liivitkin lähtee liikenteeseen..
Vähän vielä aiheen vierestä, mutta selittänee osaltaan tuota ilmiötä. Nimittäin sellainen tuubitoppi se vasta olikin metka vaate kokeilla (ilman liivejä siis) koska kun nostin käsiäni niin rinnat käytännössä humpsahti sen topin päälle..
Jestas minkä kokoisia naisia täällä on. Yksi taitaa olla normaalipainossa jos koko on 65. 85 alkaa olemaan jo siinä mitassa, että ei enää pelkkä tissien tukeminen ole tarpeellista, vaan alkaa jo vatsa olemaan sellainen että tarvitsee raskausajan vyön. Olen aivan järkyttynyt tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas nukun rintsikat päällä, urheilen rintsikat päällä, oon rintsikat aina päällä paitsi en suihkussa enkä saunassa. Helpottavat oloa, kun on isot rinnat 85D. Ja ilmeisesti olen löytänyt itselle sopivan mallin ja koon, kun on helpompi olla rintsikoilla kuin ilman.
Sama täällä, aina rintsikat päällä, ja näin tuntuu parhaimmalta. Kun ostaa laadukkaat ja oikeankokoiset rintsikat, niin ei hankaa tai paina.
t. E75
Vierailija kirjoitti:
Jestas minkä kokoisia naisia täällä on. Yksi taitaa olla normaalipainossa jos koko on 65. 85 alkaa olemaan jo siinä mitassa, että ei enää pelkkä tissien tukeminen ole tarpeellista, vaan alkaa jo vatsa olemaan sellainen että tarvitsee raskausajan vyön. Olen aivan järkyttynyt tällä hetkellä.
Miten se 85 mielestäsi liittyy vatsaan?
Painaa vaikka on kuinka pehmeät ja kevyet ja joustavat. Kuppikoko AA ja ikää 30
Voi sua littanarintaista ap.ta. jos rintaa riittää ja se vielä roikkuu, niin miten luulet ettei liivit purista? Kokohan voi olla täysin oikea. Paljon enemmän on merkitystä mallilla. Mistä kohtaa lähtee olkaimet. Mihin kupit päättyvät ja missä kohtaa ovat. Kaarituelliset painaa vähintään kuuden tunninkuluttua kylkiluita ja kaarituettomat painaa hartioita. Siis jos on ne parhaat liivit. Sitten on niitä oikean kokoisia ja äänen mallisia jotka puristaa joka kohdasta, eivät tue tai estävät verenkierron kokonaan.
Joo olen ostanut ja sovittanut, mutta silti useimmat liiveistäni on käyttökelvottomia. Ei ole vielä löytynyt mallia joka olisi niin hyvä että olisin toiset samanlaiset halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas nukun rintsikat päällä, urheilen rintsikat päällä, oon rintsikat aina päällä paitsi en suihkussa enkä saunassa. Helpottavat oloa, kun on isot rinnat 85D. Ja ilmeisesti olen löytänyt itselle sopivan mallin ja koon, kun on helpompi olla rintsikoilla kuin ilman.
Sun rinnat ei oo isot joten olet löytänyt siksi sopivat
Mulla on täysin samanmuotoiset rinnat 🙂 Siksi juuri tarvitsenkin kaarituet, koska ne estävät niiden jäämisen kainaloiden alle.
- tuo alkuperäisen kommentin kirjoittaja