Miksi jotkut väittävät, että rintsikat painavat? Heillä on siis vääränkokoiset. Ei rintsikoita huomaa päällä
Toisessa ketjussa jotkut sanoivat, etteivät kestä käyttää rintsikoita, koska ne painavat. Olen myös lukenut, että jotkut ottavat rintsikat pois heti, kun tulevat kotiin! Ihan outoa.
Oikeankokoisia ei huomaa päällä ollenkaan.
Kommentit (61)
Se on kuule aivan sama, minkä kokoiset tai malliset, kaikki olen kokeilut. Mua ahdistaa jopa sellaset extra soft topit päällä. Eli käytän rintaliivejä vain pakosta ja pakollisen ajan, eli esim. töissä. Nyt en ole käyttänyt yli vuoteen, kiitos etätyön. Ja silloin kun käytin, se oli todellakin ihan eka asia kun tuli kotiin, että rintaliivit pois. Joskus olen jo ottanut autossa 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä taas nukun rintsikat päällä, urheilen rintsikat päällä, oon rintsikat aina päällä paitsi en suihkussa enkä saunassa. Helpottavat oloa, kun on isot rinnat 85D. Ja ilmeisesti olen löytänyt itselle sopivan mallin ja koon, kun on helpompi olla rintsikoilla kuin ilman.
Mulla sama kuppikoko enkä käytä rintaliivejä kuin pakosta. Kaikki ne ahdistaa, koosta ja mallista riippumatta. Ja mulla on todellakin eri kokoja ja malleja, topitkin ahdistaa.
No kyllä mä väittäisin, että esim. kaarituki painaa ihan mielipiteestä riippumatta. Mulla loppui kaarituellisten käyttö, kun pidin lastensaannin jälkeen monta vuotta imetysliivejä. Niiden jälkeen en pystynyt enää käyttää kaarituellisia.
Vierailija kirjoitti:
20-vuotiaana sitä pitää päällä mitä vain, mistä tulee kaunis siluetti. Nyt 45-vuotiaana puristaa kaikki paitsi urheilutopit, ja illalla nekin.
Jos on pysynyt paino kurissa, ei eroa huomaa nuoruuteen. En edes tiennyt että on olemassa joku liiviahdistusilmiö.
Minulla on täydellisesti istuvat liivit, joita en edes huomaa ylläni. Olen nimittäin tottunut siihen, että nämä 80H/I-kuppiseni pysyvät heilumatta vain, kun liivit ovat kauttaaltaan hyvin napakat eli tiukat. Mistään kohdasta ei paina eikä nipistä, mutta olo on niin jyhkeä, että jos joku liian kovaa juoksenteleva ihminen iskee päänsä minun rintaani, ihan varmasti hän lyö itseltään tajun kankaalle.
Otan liivit pois heti, kun tulen kotiin, enkä pue niitä uudelleen ennen kotoa lähtemistä. Muutenkin kuljen mieluiten kommandona. Muistan kyllä, että esimerkiksi C- ja vielä D-kuppisenakin oli kiva kuljeskella kotona pikkupöksyt ja pelkät kevyet silkkiliivit yllä, kun tosiaan voi vaikka seisoa päällään niin, etteivät liivit kiristä mistään. Ja olo oli niin seksikäs, että oksat pois. Nyt tunnen itseni riittävän seksikkääksi topissa ja trikoopöksyissä. :)
Kai mä sit oon jotenkin outo, mutta mun rinnat on sen malliset että hankaavat ikävästi ja hikoavat ilman liivejä. Siksi käytän liivejä aina kuin mahdollista, koska on vaan mukavampi kun ei iho hankaudu koko ajan!
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä väittäisin, että esim. kaarituki painaa ihan mielipiteestä riippumatta. Mulla loppui kaarituellisten käyttö, kun pidin lastensaannin jälkeen monta vuotta imetysliivejä. Niiden jälkeen en pystynyt enää käyttää kaarituellisia.
Mulla ei ainakaan ole ikinä kaarituet painaneet. Mistä ihmeen liikkeistä te ostatte nuo liivinne, jos on mukavampi jopa raahata monen kilon tissejä ilman liivejä, kuin olla ne päällä?
N 52 v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-vuotiaana sitä pitää päällä mitä vain, mistä tulee kaunis siluetti. Nyt 45-vuotiaana puristaa kaikki paitsi urheilutopit, ja illalla nekin.
Jos on pysynyt paino kurissa, ei eroa huomaa nuoruuteen. En edes tiennyt että on olemassa joku liiviahdistusilmiö.
Minulla on paino pysynyt samana verrattuna nuoruuteen, ja sinulla ilmeisesti tietomäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan ole ikinä kaarituet painaneet. Mistä ihmeen liikkeistä te ostatte nuo liivinne, jos on mukavampi jopa raahata monen kilon tissejä ilman liivejä, kuin olla ne päällä?
H&M?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas nukun rintsikat päällä, urheilen rintsikat päällä, oon rintsikat aina päällä paitsi en suihkussa enkä saunassa. Helpottavat oloa, kun on isot rinnat 85D. Ja ilmeisesti olen löytänyt itselle sopivan mallin ja koon, kun on helpompi olla rintsikoilla kuin ilman.
Mulla sama kuppikoko enkä käytä rintaliivejä kuin pakosta. Kaikki ne ahdistaa, koosta ja mallista riippumatta. Ja mulla on todellakin eri kokoja ja malleja, topitkin ahdistaa.
Minulla on 75D ja käytän vain urheillessa ja julkisilla paikoilla. Eikä D ole iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon kapeasta rinnasta. Minulla itselläni on hyvin leveä rinta, 30% rinnasta on sivulla ja ulottuu kainaloon saakka, niin että jos ilman liivejä puristan kädet kylkiin, niin rintaa on roimasti välissä. No niin, nyt voit sitten kuvitella päälleni kaarituet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina luullut että tissini ovat venähtäneet, mutta ei minun sentään niitä ole tarvinnut raahata.
Olen itse kokeillut vaikka minkälaisia rintsikoita, niin tavallisia kaarituellisia, kaarituettomia ja huomaamattomaksi tarkoitettuja urheiluliivejä. Kaikki tuntuvat mielestäni epämukavilta. Siedän kyllä mahdollisimman pehmeitä ja mukavia liivejä töissä ja julkisella paikalla, mutta kotona en voisi ikinä pitää. Paljon mukavampi tunne olla pelkkä väljä paita päällä, ja kun yksin asun niin eipä ole kukaan näkemässäkään. Rintani ovat hieman keskivertoa kookkaammat, joten olen kuullut ystävältäni ihmettelyjä, eikö ole epämukavaa olla ilman liivejä. Mielestäni ei laisinkaan, pehmeillä urheiluliiveilläkin tuntuu että on jotain ylimääräistä päällä ja rintojen alla tuntuu hankaavalle vaikka kuinka olisi oikeaa kokoa. Kotiin tullessa liivit lähtevät aina pois ennen kun voin edes alkaa esimerkiksi syömään. :D
Vierailija kirjoitti:
Kai mä sit oon jotenkin outo, mutta mun rinnat on sen malliset että hankaavat ikävästi ja hikoavat ilman liivejä. Siksi käytän liivejä aina kuin mahdollista, koska on vaan mukavampi kun ei iho hankaudu koko ajan!
Mikä hankautuu mihin? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarituellinen rintaliivi on melko lailla samanlainen hökötys riippumatta siitä, mistä liikkeestä se on ostettu. Merkkien välillä on jonkin verran istuvuuseroja, mutta suurin ero kuitenkin on siinä, että kalliissa liikkeissä on yleensä suurempi valikoima kokoja. Joten se kalliin liikkeen asiakas todennäköisimmin omistaa erityisen hankalat, isot tai riippuvat rinnat.
Rintaliivit voi painaa myös iho- tai sidekudossairauden takia. Myös ihan tavalliset ihot ovat eri tavoin herkkiä. Itselläni on sairaus, jonka takia usein kaikki vaatteet tai eniten saumat painaa kipeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hankautuu mihin? En ymmärrä.
Siis se rinnan "tyvi", eli osa joka on lähimpänä rintalastaa, hankaa rintalastaa todella epämukavasti. Tarvitsen siis kangasta siihen väliin. että ei rinnan ja rintalastan iho hankaudu yhteen
- tuo kenelle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kokeillut vaikka minkälaisia rintsikoita, niin tavallisia kaarituellisia, kaarituettomia ja huomaamattomaksi tarkoitettuja urheiluliivejä. Kaikki tuntuvat mielestäni epämukavilta. Siedän kyllä mahdollisimman pehmeitä ja mukavia liivejä töissä ja julkisella paikalla, mutta kotona en voisi ikinä pitää. Paljon mukavampi tunne olla pelkkä väljä paita päällä, ja kun yksin asun niin eipä ole kukaan näkemässäkään. Rintani ovat hieman keskivertoa kookkaammat, joten olen kuullut ystävältäni ihmettelyjä, eikö ole epämukavaa olla ilman liivejä. Mielestäni ei laisinkaan, pehmeillä urheiluliiveilläkin tuntuu että on jotain ylimääräistä päällä ja rintojen alla tuntuu hankaavalle vaikka kuinka olisi oikeaa kokoa. Kotiin tullessa liivit lähtevät aina pois ennen kun voin edes alkaa esimerkiksi syömään. :D
Miten niin rintojen alla tuntuu hankaavalle? Eikös ne liivit just pidä kaiken hankaavan "kudoksen" pois tieltä? En tajua, liivittömänähän se just tuntuu painavasta ja hiostavalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen, joka ei pysty olemaan ilman liivejä mukavasti. Sen verran isot tissit löytyy, että tarvitsen kaiken mahdollisen tuen!