Uskaltaako sitä koronarokotetta nyt ottaa vai ei?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Huomenna olen menossa rokotukseen. Pfizeriä tulossa.
Olet siis terveydenhoitohenkilökuntaa tai vanhus/petipotilas?
Helsingis rokotetaan nyt 18-44-vuotiaita. Olen menossa viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain Pfizerin. En ole vanhus enkä petipotilas. Olen työssäkäyvä, hyvin toimeentuleva 45- vuotias perheenäiti. Ihan vastaavan näköistä väkeä rokotuspaikalla oli, ei vanhuksia eikä petipotilaita. Espoossa rokotetaan riskiryhmiä alkaen 16v ja terveitä yli 60-vuotiaita eli siis ihan työikäisiä hekin. Mistä tulee käsitys, että vain tosi vanhoja tai tosi sairaita rokotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
31-vuotias kakkosriskiryhmäläinen olen.
Otin jo rokotteen (Pfizer). Ei tullut kummastakaan piikistä mitään oireita, elossa selvisin. Nyt on jo pari kuukautta mennyt ja terve olen. Olen keski-ikäinen nainen, verenpainelääkityksellä. En asu Suomessa.
Sain Astra Zenecan ekan piikin yli kuukausi sitten ja odotan seuraavaa.
Rokote on tilastojen mukaan hyvin turvallinen ja siksi otan toisenkin piikin kun sen aika on. Niin yksinkertaista se on!
Kaikenmaailman talipäiden mielipiteillä tai median isoilla otsikoilla ei tietenkään ole asiaan vaikutusta -enhän ole hölmö.
Täällä myös 26v ilmeisesti kakkosryhmää. Menen viikon päästä rokotteeseen tai ainakin olen varannut ajan.
En ota, liian riskialtista. Eikä tehokasta ja turvallista. Laumasuoja on pelkkä pilvilinna.
Satsaan muuten vastuskykyyn.
Hyvä, jos on vapaus valita ottaako rokotteet. Harmillista, jos vanhemmat eivät tiedosta rokotteiden riskejä ja ottavat lapsille kaikki mahdolliset. Sairaita riittää.
Vierailija kirjoitti:
En ota, liian riskialtista. Eikä tehokasta ja turvallista. Laumasuoja on pelkkä pilvilinna.
Satsaan muuten vastuskykyyn.Hyvä, jos on vapaus valita ottaako rokotteet. Harmillista, jos vanhemmat eivät tiedosta rokotteiden riskejä ja ottavat lapsille kaikki mahdolliset. Sairaita riittää.
Joo... lehdessä (HS tänään) oli että sadasta tuhannesta ihmisestä 1 saa veritulpan.
Rokote on tehokas ja turvallinen. Fakta, ei mielipide.
Harmillista jos joku jättää rokotteen ottamatta kaltaistesi ymmärtämättömien hölmöjen takia.
Laumasuoja ei ole pilvilinna vaan tosiasia kun 70€ väestöstä on ottanut rokotteen.
Mikä tieteessä on noin vaikeaa?
En ole vielä päättänyt. Katsotaan nyt ensin, minkä rokotteen edes saisin. En kuulu riskiryhmiin, joten oma rokotusvuoroni on optimistisesti ajatetuna ehkä heinäkuussa.
Otan sitten kun on tarve päästä matkustamaan. Tuskin ainakaan pariin vuoteen.
Seuraan tilannetta ja mahdollisia pidemmällä aikavälillä esiintyviä sivuvaikutuksia hätäisempien osalta.
Tietysti otin rokotteen. Jos tämä nyt hoidetaan kunnolla loppuun on tulossa huomattavasti paljon kivempi syksy kuin 2020.
Miksi ihmeessä ottaisin? Näen vain median puolelta normaalia pelottelua ja hysteriaa, lisäksi luonnollista mainontaa(bisnestä) ympärilläni.
Siis täältä ketjusta katoaa viestejä. Ettekö ymmärrä tätä systeemiä ihmiset?
Otin jo aikoja sitten Pfizerin, ei mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Joku uskaltaa, joku ei. Minä otan. En siksi että luottaisin sen turvallisuuten, vaan siksi että olen valmis ottamaan riskin jotta pääsen taas matkustelemaan ilman rajoitteita.
No matkustusko on noin tärkeää
Minun täytyy vielä odottaa tutkimustuloksia liittyen autoimmuunisairaiden pitkän aikavälin haittavaikutusriskiin ennen kuin uskallan mahdollisesti ottaa rokotteen.
Rokotteethan toimivat immuniteettia muokkaamalla, ja sen seurauksena on riski autoimmuunireaktioille (kuten tapahtui sikainfluenssarokotteen kohdalla).
Autoimmuunisairailla, joihin itse kuulun, riski autoimmuunireaktioihin on kohonnut.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Höpö höpö. Mikäänlaisia pitkän aikavälin haittavaikutuksia ei ole eikä tule.