Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet tekstiviestiä jossa kerrotaan teidän mahdollisesti kuuluvan koronavirustokotevuoroon?

Vierailija
08.04.2021 |

Saako silloin varata ajan rokotteeseen? Mitä jos ko. sairaus ei olekaan niin vakava niin käännyttävätkö rokotuspisteeltä takaisin?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni sai ja varasi ajan. Kannasta ilmeisesti katsovat mihin riskiryhmään kuuluu.

Vierailija
2/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyttävät. Kunnan nettisivuilla lukee kyllä listat millä sairauksilla pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viestin, asun Helsingissä, enkä todellakaan kuulu riskiryhmään enkä ole ”oikean” ikäinen.

Kukahan noita lähettelee, vai onko joku ruksi tullut laitettua sotessa väärin.

Ainahan voit tarkistaa soittamalla sinne, mä en viitsi, kun tiedän etten kuulu ryhmään, jota rokotetaan nyt.

Vierailija
4/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut aivoinfarktin v.2019 ja sain tekstiviestin tänään, että olisin mahdollisesti koronarokotevuorossa. Varasin ajan sillä ymmärsin, että kuulun tuon perusteella 2. riskiryhmään. Eikai tuo tekstiviesti turhaankaan tule?

N27

Vierailija
5/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut tekstarin, mene ilmoitettuun osoitteeseen ja tunnistaudu (esim. pankkitunnukset), jos sen jälkeen voit yhä varata ajan systeemin kautta, on sinulla ajanvarausoikeus koronarokotteen saamiseen.

Vähän eri sanoilla mutta tuolla sanomalla se löytyi sieltä nettiosoitteesta, niin tein niin kuin sanottiin ja nyt minulla on rokotusaika ensi viikolle. :)

Vierailija
6/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko toi tekstiviesti sitten kaikille vähänkään riskiryhmään viittaavalle? Sittenhän tulee varmaan ihan turhia ajanvarauksia ja pois käännytyksiä.

Vierailija
7/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut, mutta netissä oli tieto rokotuksista ja olen saanut kaksi viikkoa sitten rokotuksen.

Olen 70 v

Vierailija
8/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viestin ja mietin samaa itsekin. Mulla allergia-astma, joka oireilee siitepölyaikana ja flunssassa. Riskiryhmä 2:ssa sanotaan, että siihen kuuluvat jatkuvasti lääkitystä astmaan tarvitsevat. Eli ei siis koske kai nyt itseä, vaikka flunssassa yleensä tarivtsenkin astmalääkettä. Miksiköhän lähettävät viestin, jos ei vielä kumminkaan ole viestin saajan vuoro.

Vierailija
9/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin paikkakunnilla kenellekään ei tule tekstiviestejä. Täytyy itse seurata tiedotuksia ja varata aika.

Vierailija
10/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viestin ja mietin samaa itsekin. Mulla allergia-astma, joka oireilee siitepölyaikana ja flunssassa. Riskiryhmä 2:ssa sanotaan, että siihen kuuluvat jatkuvasti lääkitystä astmaan tarvitsevat. Eli ei siis koske kai nyt itseä, vaikka flunssassa yleensä tarivtsenkin astmalääkettä. Miksiköhän lähettävät viestin, jos ei vielä kumminkaan ole viestin saajan vuoro.

Ehkä kuitenkin olet riskiryhmää astman vuoksi? Tai kyselevätkö vielä siellä rokotuspisteellä, että onko sulla nyt varmasti niin paha astma, että tarviit tän rokotteen nyt. Lol

Vierailija
11/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jo maaliskuun alussa, viesti on vielä tallessa. Se alkoi näin: Hyvä vastaanotttaja! Tietojemme mukaan kuulut vakavan koronavirustaudin riskiryhmään 1. Olet oikeutettu varaamaan ajan jne. Kävin rokotuksessa maaliskuun alussa (sain Astrazenecan rokotteen) eikä siellä rokotuspaikalla enää mitään sairauksia ja riskiryhmiä tarkistettu. Eli jos ajan saa varattua, niin silloin saa myös rokotteen.

Vierailija
12/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viestin, asun Helsingissä, enkä todellakaan kuulu riskiryhmään enkä ole ”oikean” ikäinen.

Kukahan noita lähettelee, vai onko joku ruksi tullut laitettua sotessa väärin.

Ainahan voit tarkistaa soittamalla sinne, mä en viitsi, kun tiedän etten kuulu ryhmään, jota rokotetaan nyt.

Koitin soittaa... takaisinsoiton viive 1-2 päivää. Jee

Vierailija
13/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos joku riskiryhmään kuulumaton henkilö menisi ko. osoitteeseen ja koittaisi varata pankkitunnuksilla aikaa, se ei onnistuisi?

Vierailija
14/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis jos joku riskiryhmään kuulumaton henkilö menisi ko. osoitteeseen ja koittaisi varata pankkitunnuksilla aikaa, se ei onnistuisi?

Juuri niin

Vierailija
15/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapostia tuommoset viestit, jos niitä tulloo. En ole koepupu

16/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jo helmikuussa. Varasin ajan, sain rokotteen. Toinen piikki toukokuussa. Ikää 63, sepelvaltimotauti ja keuhkoahtauma on.

Vierailija
17/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu ajan varaaminen.

Vierailija
18/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkistettiinko siellä rokotuspisteellä sitten vielä, että kuuluu riskiryhmään ja miten se tarkistettiin?

Vierailija
19/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi turhaan raahautua jos sieltä käännyttävät pois. Tosi noloakin olisi.

20/42 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Hesassa mihinkään tarvi soitella. Ajan voi varata netissä. Netissä kun varaat pitää rastittaa vastauksia kysymyksiin, joilla tarkistetaan vielä kuulutko nyt rokotettaviin. Kyllä minulta myös rokotuspaikassa tiedusteltiin, kuulunko riskiryhmiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi