Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko mielestäsi " outo äiti" ?

Vierailija
14.08.2006 |

En nauti yhtään sellaisista perheryysiksistä missä on paljon lapsiperheitä kiljuvien lapsiensa kanssa. Linnanmäki, Muumimaailma, Tykkimäki jne...Lapset väsyneinä ja sokerihumalassa, vanhemmat komentavat jatkuvasti " ei, älä jne" ...Ja kun mukana on lapsia joille ei vielä välttämättä aukea huvipuistojen ihmeellinen maailma, esm. alle pari vuotiasta pitää jatkuvasti paimentaa ja uhmaikäinen kokeilee rajoja jne...

Olen huomannut, että lapset nauttivat tosi arkisista asioista loppujen lopuksi ja me aikuiset kuvitellaan, että lapsille pitää mahdollisemman paljon elämyksiä ja kokemuksia luoda vaikka ne ilot ja ihastukset saattavat syntyä mm. kivien paiskomisella veteen, lätäkössä hyppiminen, jne...

Onko se mukava reissu kun koko päivä lasten kanssa ollaan helteisenä päivänä huvipuistossa? Kertokaa rehellisesti nautitko siitä, että joudut jatkuvasti olemaan skarppina taaperoiden perään vahtaamassa ja koettamassa pitää perhe tyytyväisenä ja iloisena?



Olenko jotenki asennevammainen kun ajattelen, että jos halutaan viettää hauska päivä, se ei tarvitse olla mikään huvipuisto vaan se voi olla myös retki rannalle, paikkaan jossa ei liikaa ole virikkeitä lapselle ja meteliä ja härdelliä. Paikka jossa vanhemmatkin nauttivat olostaan?



Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uhmaikäinen suorastaan nautti ja oli maailman kiltein lapsi juuri noissa mainitsemissasi kesänviettopaikoissa. Ja todella nautittiin kaikki. Samoin pian 1v vauvamme oli aivan täpinöissään, toki myös nukkui välissä. Syötiin hyvin, sekä myös sitä karkkia ja jäätelöä tottakai. Myös alle parivuotiaana lapsemme tykkäsi kovasti jo Linnanmäestä sekä Korkeasaaresta. Ja päivät ovat olleet juuri helteisiä kun on liikuttu.



Jos on kovin väsyksissä itse, ei minuakaan huvittaisi lähteä, joten et ole kovin outo silti.

Vierailija
2/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin inhoan " perhelomailua" Huvipuistoon sitten kouluiässä en jaksa lähteä kolmen alle kouluikäisen kanssa päiväksi ryysikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5v on ikää hänellä ja on käyty pääasiassa eläintarhoissa, joissa käynnistä koko perheemme nauttii.

Vierailija:


En nauti yhtään sellaisista perheryysiksistä missä on paljon lapsiperheitä kiljuvien lapsiensa kanssa. Linnanmäki, Muumimaailma, Tykkimäki jne...Lapset väsyneinä ja sokerihumalassa, vanhemmat komentavat jatkuvasti " ei, älä jne" ...Ja kun mukana on lapsia joille ei vielä välttämättä aukea huvipuistojen ihmeellinen maailma, esm. alle pari vuotiasta pitää jatkuvasti paimentaa ja uhmaikäinen kokeilee rajoja jne...

Olen huomannut, että lapset nauttivat tosi arkisista asioista loppujen lopuksi ja me aikuiset kuvitellaan, että lapsille pitää mahdollisemman paljon elämyksiä ja kokemuksia luoda vaikka ne ilot ja ihastukset saattavat syntyä mm. kivien paiskomisella veteen, lätäkössä hyppiminen, jne...

Onko se mukava reissu kun koko päivä lasten kanssa ollaan helteisenä päivänä huvipuistossa? Kertokaa rehellisesti nautitko siitä, että joudut jatkuvasti olemaan skarppina taaperoiden perään vahtaamassa ja koettamassa pitää perhe tyytyväisenä ja iloisena?

Olenko jotenki asennevammainen kun ajattelen, että jos halutaan viettää hauska päivä, se ei tarvitse olla mikään huvipuisto vaan se voi olla myös retki rannalle, paikkaan jossa ei liikaa ole virikkeitä lapselle ja meteliä ja härdelliä. Paikka jossa vanhemmatkin nauttivat olostaan?

Vierailija
4/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä en edes tunne ketään, joka nauttisi itse puuhamaista tai huvipuistoista. Kaikki yleensä laittavat kummitädin tai mummin niihin...

Vierailija
5/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan väitä, etteikö kirjoituksessasi ole tosiasioita. Mutta mielestäni olet vain todennut itsestäänselvyyksiä.

Mielestäni Linnanmäessä tai Särkänniemessä ei ole mitään tuomittavaa tai huonoa. Jos lapsiperhe tekee päätöksen, että haluaa lomallaan (tai muutenkin) mennä huvipuistoihin tms. kohteisiin, niin en näe siinä mitään pahaa. Lapset voivat (ihmeellistä eikö?) myös nauttia huvipuistoista.

Vierailija
6/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa siellä on olla kuin rannalla.

Ei ainakaaan huku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan siksi, kun mua ei pienenä niihin viety! Toistaiseksi ollaan käyty vain Muumimaailmassa, Zoolandiassa ja Wasalandiassa. Ei siis tänä kesänä kaikissa, vaan tässä 3 vuoden aikana. Nyt esikoinen on 5 ja pienempi 2.

Vierailija
8/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi huvipuistoissa ym. käydään, mutta yhtä piinaa ne retket ovat minulle. Korkeasaari on mielestäni hiukan eri kuin nämä ylihinnoitellut krääsäpuistot. Se oli meillä kesän mukavin reissu.



Minun mielestäni ap:n avaus oli hyvä. Tuntuu, että tunnustaa olevansa aivan kauhean huono äiti, jos ei itse viihdy näissä paikoissa. Minä en myöskään viihdy lastenkonserteissa, en ikinä jammaile eturivissä mukana, kuten jotkut aikuisetkin tekevät. Lapsia vien niihin, koska he tykkäävät, mutta mikään mahti maailmassa ei voi pakottaa minua _viihtymään_ tai jopa _nauttimaan_ ko. tilanteista! :-)



Tämä on kuitenkin vain muutama vuosi kun tällaiset paikat kiinnostavat, joten eiköhän tämän kestä.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikeassa! tai ainakin minä olen samaa mieltä ja mieheni myös.

Ei 3vuotiaankanssa olla käyty missään huvipuistossa (tykkimäkin tms). Ei jaksa, eikä sen ikäiselle ole siellä paljon mitään.

hirveästi ihmisiä ja just niinkun ap kirjoitti.

Muumimaassa tosin kävimme, melko hälinää siellä mutta meidän reissu meni ihan hyvin...

ei tarvinut komentaa lasta eikä olla sokerihumalassakaan ;)



Se on ihan totta että lapsille kivaa tekemistä on se " tavallinen arki" , se että äiti tulee tekemään hiekkakakkuja tai ajamaan pikkuautoilla tai ajetaan polkupyörällä.

Vierailija
10/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestä, pitäisi itsekin pyrkiä löytämään nuo pienet ilot, joka päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä oltiin vasta ekaa kertaa Lintsillä ja Särkänniemessä, ja meidän 3-v nautti molemmista ja käyttäytyi oikein hyvin. EIkä ollut mitään sokerihumalaa, lapsi ei ole ylipäätään makeanperään, joten miksipä en antaisi hänen nauttia huvipuistossa siitä olennaisesta: niistä laitteista.

Vierailija
12/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsia tarvitse siellä ainakaan komentaa. He ovat tosi nätisti ja nauttivat olostaan täysin siemauksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jaa, minä en edes tunne ketään, joka nauttisi itse puuhamaista tai huvipuistoista. Kaikki yleensä laittavat kummitädin tai mummin niihin...

No täällä on yksi! Minusta on tosi kivaa käydä lasten kanssa huvipuistoissa. Tänä kesänä minua ihan harmitti, kun emme päässeet Särkänniemeen! :)

Vierailija
14/29 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni puuhamaat ei ole oikea paikka alle kaksivuotiaille, mutta nelivuotiaasta alkaen ovat kivoja. Lapsen riemu hänen nähdessään Muumeja on mahtavaa kaikille! Kiukuttelut tulee jos on tullakseen, mutta niiltäkin vältytään jos ei olla koko päivää täysiin ohjelmoitu vaan muutama tunti kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sitten hankitaan elämyksiä ja kokemuksia näillä mainitsemillasi tavoilla. Vaihtelu virkistää, eikä niitä kaikkia huvipuistoja tarvitse kiertää joka kesä.

Enkä kokenu meidän huvipuistokäyntiä rasittavana, pikemminkin positiivinen elämys (ajattelin samoin kuin sinä).

Vierailija
16/29 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymään Linnanmäellä jne. Ehtii hyvin myöhemminkin.

Me olimme ensimmäisen kerran Puuhamaassa kun isommat olivat 5v ja 3v, nuorin jätettiin kotiin.

Kun lapset kasvavat ja lähenevät esikouluikää on ihan kiva kerran kesässä käydä jossain huvipuistossa tms.



En minäkään välttämättä nauti kuuden tunnin Linnanmäkireissusta neljän lapsen kanssa,mutta elämä on!!

Vierailija
17/29 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyylikkäistä, oikeista asioista eikä kamalista, muovisista, kaupallisista peuhu-riehumaa-helveteistä.

Vierailija
18/29 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään erityisemmin nauti tuollaisista paikoista, joissa on kauheasti ihmisiä ja meteliä.. Siis en tykkää ruuhka-aikaan olla kaupungillakaan saatikka kaupassa :)



Kyllä kai sitä kerran kesässä voi sitten, kun tyttö on jo isompi, käydäkin jossain Linnanmäellä tai Särkänniemessä tms.. Mutta olen kyllä sitä mieltä kanssasi, että lapset nauttii arkisista asioista ja etenkin siitä yhdessä olosta, ei sillä ole niin merkitystä mitä tehdään, kunhan tehdään yhdessä.

Vierailija
19/29 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. me ollaan oltu 2 kertaa lintsillä, korkeasaareessa, suomenlinnassa, seurasaaressa ja kylpylässä. Meillä 2 lasta isolla ikäerolla jotka ovat hyvin kasvatettuja, joten ei ongelmia ole ollut missään.

Vierailija
20/29 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään aina valita sellainen ajankohta, kun olisi mahdollisimman vähän porukkaa koolla. Helteistäkään en pidä joten viileä ilmakin on vain etu. Muuten kyllä itse tykkään pyöriä lasten kanssa niissä linnanmäen vempeleissä.