Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 8000 opiskelijaa on joutumassa ulosottoon maksamattoman terveydenhoitomaksun vuoksi

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin typerästi tehty toteutus tuolle maksun hoitamiselle. Mistään et edes näe oletko maksanut vai et, jos olisi sattunut unohtumaan, että maksoitko vai et.

Vierailija
2/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin typerästi tehty toteutus tuolle maksun hoitamiselle. Mistään et edes näe oletko maksanut vai et, jos olisi sattunut unohtumaan, että maksoitko vai et.

Näkeehän sen tiliotteesta, onko maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen tiliotteesta, onko maksanut.

No tietenkin näkee, mutta tämä ei ollut se pointti nyt.

Vierailija
4/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tämän maksuhomman voinut oikeesti fiksummin hoitaa mutta tosiasiassa tästä on nyt jankattu kohta vuosi, että se pitää maksaa. Kyllä on pitänyt olla kellarissa koomassa ettei tiedä asiasta. Joka tuutissa toitotettu ja yhäkin toitotetaan, että hoitakaa nyt helevattu asianne. Mutta jotkut ei vaan asioitaan hoida, ei vaikka aseella uhattais.

Vierailija
5/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä tämän älynvapauden takana on? Toivottavasti eivät päätä mistään tärkeämmästä.

Vierailija
6/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta tuhannet opistekijat ei osaa lukea?

Vierailija
7/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä opiskelijolle annetaan infoa ja muistutetaan heti opintojen alussa. Kyllä aikuisuuteen kuuluu vastuuta ja asioista huolehtimista. Ulosottoon ei lähde mitään ilman maksumuistutusta.

T. Yliopisto-opiskelija

8/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskun voi hoitaa ulosoton kautta. Ei siihen ekaan ulosoton maksumuistutukseen tule kuin ehkä 15 euroa perintäkuluja.

Itsellekin kävi HSL:n tarkastusmaksun kanssa noin. Nehän menee ulosottoon suoraan. Olin unohtanut maksaa ja meinasin saada paskahalvauksen, kun uo:sta tuli kirje.

No sitten vaan maksaa sen pois, niin homma hoidettu. Ei siinä luottotiedot ole vaarassa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on avutonta menoa, jos ei tätä maksua ymmärrä maksaa edes muistutuksen jälkeen.

Vierailija
10/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on avutonta menoa, jos ei tätä maksua ymmärrä maksaa edes muistutuksen jälkeen.

korkeakoulu oppilaita  ?

Vierailija
11/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieköhän poika ymmärtänyt maksaa. Hänellä on kattava työterveyshuolto ja määräys, että jos tarvitsee sairauslomaa, on käytettävä työterveyshuoltoa. Opiskelijaterveyshuollon todistukset ei kelpaa. Hän on päätoiminen opiskelija, mutta hänellä on jo vakituinen osa-aikainen työ. Ei tarvitse muistuttaa tuista, ei hän niitä kuulemma nosta, olen itse muistuttanut, mutta sanoi että kyllä hän tietää ja osaa. Pitäisikö kysyä että onko tajunnut että tuo pitää maksaa vaikkei opiskelijaterveydenhuoltoa käytä? 

Vierailija
12/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskujen kanssa tekemisissä ja olisin voinut ennakkoon Kelalle kertoa, ettei tuollainen toimi että ilman laskua oletetaan maksettavan tuo. Aina on heitä, jotka eivät ole kuulleet/osaa/löydä maksutietoja yms.

Vierailija
13/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuvelvollisuus ei poistu unohtamalla.

t. lakimies

Vierailija
14/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan menee aiheettomasti ulosottoon? Minulle tuli tuosta maksumuistutus, vaikka maksoin kiltisti reippaasti etuajassa.  Onneksi löytyi maksukuitti nettipankista.

Vierailija
15/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan täysin älytöntä tuo maksupakko. Mulla on tällä hetkellä käytössä terveysaseman, neuvolan ja työterveyshuollon palvelut, enkä tosiaan tule YTHS:ää käyttämään, vaan ei auta kuin maksaa. Eihän sinne saa aikojakaan kuin useamman kuukauden päähän. 

Vierailija
16/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä opiskelijolle annetaan infoa ja muistutetaan heti opintojen alussa. Kyllä aikuisuuteen kuuluu vastuuta ja asioista huolehtimista. Ulosottoon ei lähde mitään ilman maksumuistutusta.

T. Yliopisto-opiskelija

Meillä muistutetaan = niin tehdään kaikilla muillakin. Ei meillä kyllä ole muistutettu sanallakaan, ihan itse piti hoitaa.

t. toinen yliopisto-opiskelija

Vierailija
17/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten osataan kyllä lähettää maksumuistutus mutta ei sitä varsinaista laskua? Nykyäänhän laskut tulevat muutenkin suurelta osin joko sähköpostilla tai sitten suoraan nettipankkiin joten ei tällainen "laskuttomuus" ole nykyaikaa.

Vierailija
18/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Mikäli ei saa huhtikuulta opintorahaa, josta se voidaan pidättää. Outoa jos ei 35 Egeä löydy.

Vierailija
19/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan täysin älytöntä tuo maksupakko. Mulla on tällä hetkellä käytössä terveysaseman, neuvolan ja työterveyshuollon palvelut, enkä tosiaan tule YTHS:ää käyttämään, vaan ei auta kuin maksaa. Eihän sinne saa aikojakaan kuin useamman kuukauden päähän. 

Tämä onkin opiskelijoille vero ythsän toiminnan rahoittamiseksi. Niinhän se yleverokin menee löytyipä palvelua tai ei.

Vierailija
20/23 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistaakseni maksukuitti tuli ilmoittautumislomakkeen yhteydessä aina ennen vanhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän