Yli 8000 opiskelijaa on joutumassa ulosottoon maksamattoman terveydenhoitomaksun vuoksi
Maksusta ei lähetetä laskua.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/moni-on-unohtanut-taman-tarkean-mak…
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten osataan kyllä lähettää maksumuistutus mutta ei sitä varsinaista laskua? Nykyäänhän laskut tulevat muutenkin suurelta osin joko sähköpostilla tai sitten suoraan nettipankkiin joten ei tällainen "laskuttomuus" ole nykyaikaa.
Itse sain tästä muistutuksen joskus helmikuun puolessa välissä ja ihan pätevät ohjeet siinä oli, miten maksu hoidetaan kuntoon. Ihan tyhmäksi ei kannata tässäkään heittäytyä luku- ja ymmärrystaitoisen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Lieköhän poika ymmärtänyt maksaa. Hänellä on kattava työterveyshuolto ja määräys, että jos tarvitsee sairauslomaa, on käytettävä työterveyshuoltoa. Opiskelijaterveyshuollon todistukset ei kelpaa. Hän on päätoiminen opiskelija, mutta hänellä on jo vakituinen osa-aikainen työ. Ei tarvitse muistuttaa tuista, ei hän niitä kuulemma nosta, olen itse muistuttanut, mutta sanoi että kyllä hän tietää ja osaa. Pitäisikö kysyä että onko tajunnut että tuo pitää maksaa vaikkei opiskelijaterveydenhuoltoa käytä?
Kyllä se pitää maksaa, käytti tai ei. Oli ennen osa lukukausimaksua, nyt vaan erotettu siitä. Silti pakollinen läsnäoleville. Kannattaa kysyä, muuten menee ulosottoon.
Miksei se voi olla samoin kuin tk-maksut. Eli maksu vasta sitten kun tulee tarvetta palvelulle. Lapseni on jo neljättä vuotta yths:n palveluiden piirissä. Maksunkin on jo maksanut mutta palveluja ei ole tarvinnut lainkaan. Kerran olisi mennyt mutta silloinkin ohjasivat menemään suoraan terveyskeskukseen. Tuollaisia oireita ei yths:llä hoideta.