Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko veloitatte vierailta sähköauton latauksesta?

Vierailija
07.04.2021 |

Taas tulossa vieraita kylään sähköautoillaan ja tietysti pitäisi ladata niiden akut täyteen meidän kustantamalla sähköllä. Alkaa jo tympimään. Kuinka uskaltaisi ottaa asian puheeksi ja millaisen korvauksen ilkeäisi pyytää ettei ystävyyssuhteet katkeaisi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään enkä aio. He on nähneet vaivan tulla mun luo kylään ja mä arvostan sitä.

Periaatteessa noin on, mutta tuolla logiikallahan sinun pitäisi myös tarjota bensat bensa-autoilijoille. Mikä pakko se auto kyläpaikassa on ladata.

Harvemmassa kyläpaikassa on bensatankki pihassa, joten siksi tuollaista käytäntöä ei ole syntynyt.

Kyllä polttoainetta voi kanisteristakin auton tankkiin kaataa, että tästä lähtien kohtelias isäntäväki tietää käydä kanisterillisen polttoainetta huoltoasemalta ennen vieraiden saapumista.

Vierailija
22/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään enkä aio. He on nähneet vaivan tulla mun luo kylään ja mä arvostan sitä.

Periaatteessa noin on, mutta tuolla logiikallahan sinun pitäisi myös tarjota bensat bensa-autoilijoille. Mikä pakko se auto kyläpaikassa on ladata.

Harvemmassa kyläpaikassa on bensatankki pihassa, joten siksi tuollaista käytäntöä ei ole syntynyt.

Kyllä polttoainetta voi kanisteristakin auton tankkiin kaataa, että tästä lähtien kohtelias isäntäväki tietää käydä kanisterillisen polttoainetta huoltoasemalta ennen vieraiden saapumista.

Edelleenkään en aio pyytää maksua, jos pyytävät saada ladata. Itse en ala sitä ehdottaa,kuten en bensan tankkaustakaan. Otan faktana sen,että vieraat itse suhtautuu sähköön toisin kun bensaan. Ei kiinnosta alkaa nillittää pienistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti enemmän rahaa menee kuitenkin tarjottavien ostamiseen, joten en pitäisi tuota kovin merkittävänä kulueränä.

Vierailija
24/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi se auto pitäisi ladata kyläpaikassa? Aika omituista lähteä ylipäänsä liikenteeseen niin, että akkua riittää tasan vain kyläilypaikan pihaan vaikka lataaminen nyt ei paljoa maksaisikaan. Ymmärrän jotenkin hätätilanteen, mutta muuten kyllä en. Vaikka provohan tämä aloitus on. 

Vierailija
25/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentaisin aikakatkaisijan pistorasiaan, joka antaisi ladata vain puoli tuntia. Näin hyvesignaloisin pahaa-aavistomattomille vieraille, että muka annan heidä ladata akkunsa täyteen.

Vierailija
26/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on ladata että edes joskus pääsevät lähtemään LOL

Vierailija
27/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi se auto pitäisi ladata kyläpaikassa? Aika omituista lähteä ylipäänsä liikenteeseen niin, että akkua riittää tasan vain kyläilypaikan pihaan vaikka lataaminen nyt ei paljoa maksaisikaan. Ymmärrän jotenkin hätätilanteen, mutta muuten kyllä en. Vaikka provohan tämä aloitus on. 

Jos ovat tulleet kaukaa? Joissain pikkuautoissa akulla ei pääse montaa sataa kilsaa.

Vierailija
28/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran kuin auton tankkaus maksaa, esimerkiksi 50e jos tyhjä akku.

Vierailija
29/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on ladata, ainakin jos ei ole vara-akkua mukana. Eihän akullisella pääse irl kuin korkeintaan 200 kilometriä.

Vierailija
30/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa onkin ideaa, aina kun on tarve ladata auto, mennään kylään. Ei tarvitse omassa sähkölaskussa maksaa latauksia. Säästöä!

Vierailija
31/31 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on ladata, ainakin jos ei ole vara-akkua mukana. Eihän akullisella pääse irl kuin korkeintaan 200 kilometriä.

Ja miksi ei voi ladata julkisilla latauspisteillä, samoissa paikoissa missä muutkin autonsa tankkaavat? En ole vielä koskaan kuullut vieraista, jotka eivät palaa kotiinsa siksi, ettei kyläilypaikassa saa tankata autoa ja tankki on tyhjä.