Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joilla menee muutama kymppi ruokaan kuukaudessa, miten?

Vierailija
07.04.2021 |

Seuraan fbssa keskustelua siitä miten paljon rahaa yhdellä ihmisellä menee ruokaan kuussa. Osa kertoo että alle 50€/kk. Jos joku teistä nyt eksyy tänne niin voitko laittaa ihan ranskalaisilla viivoilla vaikka viikon ruokalistan tai ostoslistan. Mielikuvitus ei itsellä riitä tähän nyt

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä varmasti heillä käytössä:

-EU-ruokapaketti

-ruokajaot

-pakastin

-tehdään aina isompia eriä

-kauden kasvikset (kaali, porkkana ym.)

-etnisten kauppojen linssit ja pavut

-Lidlin hävikkihevilaatikot

-ilta-alet

-itsepoimitut marjat ja sienet

En usko, että kukaan pystyy hyödyntämään näitä kaikkia kerralla, on paikkakuntakohtaisia eroja. Jos kaikki on käytössä, menee myös enemmän aikaa kun metsästää tarjouksia ja tekee ruoan useimmiten itse.

Vierailija
22/22 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästää, kalastaa, marjastaa, sienestää.. omavaraisuutta

Noiden arvo tulee kuitenkin ottaa mukaan laskuihin.

Tulee kylläkin harrastuksen sivutuotteena. Toiset tekee muutakin kun tuijottaa TV:tä tai ulos ikkunasta. Mutta jos aletaan laskea niin muutamasta satasesta johonkin tuhanteen euroon/litra tai kilo.

Sienet maksoivat takametsästä kerättynä minulle muovipussin verran (20snt). Paistoin ne pannulla, jonka sain lahjaksi, maksoi 30e lahjan antajalle, mutta käytän kyllä pannua muuhunkin kuin sienien paistamiseen, joten 30euroa tulee jakaa joka käyttökerran välille. En käyttänyt suolaa, mutta ripauksen öljyä pistin, pari senttiä maksoi. Kävin aikoinaan kaupassa ostamassa öljyn, ajoin sinne autolla, maksoi 10 km autolla, bensiini, paljonkas siitä nyt tulee senttejä. Ostin kyllä muutakin, joten bensakulut tulee jakaa kaikkien ruoka-aineiden kesken. Ostin sienestyksessä käyttämäni muovipussin samalla. Kumpparit, joita pakosta jouduin käyttämään olen ostanut 5 vuotta sitten, pitää etsiä kuitti ja laskea käyttökerrat, jotta osaan arvioida kulutuksen tuottaman hinnan. 

Vaikeaksi menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän