Huhtimasut uuteen viikkoon!
Aloittelen tässä uutta ketjua uuteen viikkoon..
Aamu alkoi taas pientä kuvotusta tuntien. Aamupalaakin pitäisi syödä vaikka väkisin, että jaksaa töissäkin olla. Onneksi ei ole vielä oksentamiset alkanut.. ja toivottavasti ei alakaan. Näin yksityisyrittäjänä ei ole paljoa varaa jäädä töistä pois.
Kerrottiin eilen miehen isovanhemmille varovaiset iloiset uutiset ja kyllä lämmitti kun ilo oli vanhuksilla suurimmillaan. Tämä olisi heille ensimmäinen lapsenlapsen lapsi. Meidän pappa kun alkaa lähenemään yhdeksääkymmentä. Ja kovasti ovat jo pikkuista meiltä odotelleet.
Täytynee tästä varmaan lähteä töihin raahautumaan ja hyvää alkuviikkoa kaikille huhtimasuille!
- tamsku rv 7+1
Kommentit (74)
Moi:)
Laitoinkin esittelyn jo tuonne listalle, eli Etelä-pohjanmaalta ollaan ja toista lasta odotan syntyväksi 29.04.2007 (ainakin vauvan laskurin mukaan) Esikoinen, poika on kaks vee :) 07/04 syntyny.
Elikkäs plussasin eilen ja kova hinku oli heti tulla tutustumaan odotuspuolelle, oonkin jo salaa käyny tätä ketjua lueskelemas ennen plussaa:)
plussan sain toisella yrityskierrolla, kp:nä:28/25-28. Toisesta kierrosta esikoinenkin tärppäsi aikoinaan, toivottavasti siellä nyt joku on ja kaikki menis hyvin...
ollaan kyllä tosi iloisia ja onnellisia tästä:)
Oon huomannu vaan että pelottaa paljon enemmän, kun ekalla kerralla, on ollut tässä lähipiirissä kaikenmoista... sydänlasta ja tuulimunaa ja jos jotaki, ja vähemmän tutuissa kuolemaa ja keskenmenoja.
nyt ei kyllä kerrota (muutamaa hyvää ystävää lukuunottamatta) kellekkään ennen ensimmäistä neuvolaa, kun varmistuu että masussa on varmasti joku:)
kamala kuinka sitä onkin tullu vainoharhaiseksi... ja sitä pelkää pikkuisen puolesta....
No tästä tämä odotus alkaa, pahoivointia odotellen... nyt ei oireina oo ku pissahätää ja yleistä väsymystä ja hyvät ruokahalut...
mukavaa odotusaikaa kaikille ja tarrasukkia vauvoille!!
T: entinen tp:läinen tiukuäiti rv:5!! :):)
Moikka kaikille!
Itsekin taidan kuulua tähän väkeen. On ollut tajuttoman väsynyt olo ja nyt sitten muutama päivä sitten alkanut pahoinvointi. Tulee yöt nukuttua sen vuoks aika huonosti. Bulgarian jogurtti itsellä hiukan helpannut näin aamuisin kun täytynyt pakottaa itsensä syömään.
testasin juuri plussan. vähän esittelyjä itsestäni olen 29v, mies 32v. 3 lasta ennestään, 7, 5 ja 2,5v. aloitettin tämän 4. teko marraskuussa 2005 ja nyt tärppäs. mä olen niin onnellinen, kunhan kaikki menisi kunnolla loppuun asti.
Täälläkin kuvottaa ja rinnat on niin helkkarin kipeenä että.. :s
Tänään soitin neuvolaan ja tilasin itselleni ajan, 6.8 klo.15.00. Oijh, ihanaa. Toivottavasti jo silloin saataisin tietää koska on LA ja onko siellä kaksi. :D
Täälläkin kuvottaa ja rinnat on niin helkkarin kipeenä että.. :s
Tänään soitin neuvolaan ja tilasin itselleni ajan, 6.8 klo.15.00. Oijh, ihanaa. Toivottavasti jo silloin saataisin tietää koska on LA ja onko siellä kaksi. :D
totta tosiaan testiin pamahti tänään kaksi viivaa ja täällä ollaan taas.
(ensimmäisen kanssa palstailin eloiset05- pinossa)
Odottelin viikonlopun menkkoja että saisin alkaa clomifen kuurin ja toden teolla alkaa vauvaa tekemään, mutta pikkuinen tekikin yllätyksen ja nappasi kiinni heti ensi yrittämällä.
Sinänsä todella harvinaista kun esikoinen sai alkunsa neljän vuoden tuloksettomien hoitojen jälkeen puoliluomuna.
Olo on mahtava. Rinnat on arat ja tuntuvat uhkeammilta (jos nyt tällä kuppikoolla on mahdollista...)
Mitään kuvotuksia ei vielä ole kun syö sopivasti aamupalaa ja leivän silloin tällöin.
Laskettu aika jos nyt kaikki menee hyvin olis 20.4.
Mutta nyt kuuluu poika heräilevän.
Papaija rv 5+2 ja poika 1v
Kuvotusta on ilmassa oikeen kunnolla eikä nuo yöheräämiset tuon kakkosen kanssa ole kovinkaan ihania kun pahaolo tuntuu jatkuvan 24h :(. Raukka on ollut muutaman päivän nuhassa. Väsymys ei ole onneksi vielä kauhean kova mutta varmasti vielä kerkee tulla. Meillä on ens viikolla kakkosen 1v neuvola ja samalla käynnillä sitten eka äippäneuvola :). Eipä tartte odottaa josko kuulis sydänääniä kun silloin tulee vasta 8vkoa täyteen. Ehkä parempi niin kun sitten jos ei kuulukaan niin jännittää vielä enempi että onko kaikki kunnossa.
Papaija: Itsekin pinoilin eloisissa 05 :) Aika harvoin tuli kirjoiteltua mitään. Mietinkin että tuleeko muita joilla ihan sama ikäero lapsilla (meillä tää tuleva on kolmas). Vähän jännittää miten jaksaa kun tuo meidän poitsu on aika vikkelä jo nyt ;) Onneksi tuo esikoinen 8v jaksaa leikittää kun äidillä alkaa lattialla istuminen ja autoilla pörisyttäminen väsyttää :)
Vointeja kaikille!
Leonida rv 6+5
meijän " Pikkukakkonen" tulee kans huhtikuussa. Tääl Espoossa on tänään niin kauhee savunhaju venäjältä, että nyt voin pahemmin ku koskaan aijemmin. Metsäpalohaju oksettaa!! Ikkunat on kiinni, mutta silti toi haju on tääl sisällä ihan kamala!! Mä taidan kuolla näihin kaasuihin!! Toivottavasti näist jatkuvista hajuhaitoista ei ole sikiölle mitään vaaraa.... :/ Aurinkoista viikkoa.
terveisiä täältäkin..olen uusi listalla. Huhtikuun alussa perheemme kasvaa entisestään; ennestään uusperheeseemme kuuluu viisi lasta, mutta nyt on tulossa ensimmäinen yhteinen. Kovaa uuvutustaistelua miehen puolelta asiasta käytiinkin, hih.. minä kun olin mielestäni jo lapseni " tehnyt" ..
Olo on ihan kuin kuuluukin, eli tasaista kuvotusta ja VÄSYMYSTÄ, onneksi alavatsan vihlailut ovat jääneet melkein pois. Huomenna eka neuvola. Pirteämpikin voisi olla, tosin ikäkin jo " painaa" ..
Pitkästä aikaa ajattelin ottaa ja kirjoittaa viestiä. Tämä huhtikuisten lista on niin pitkä jo, ettei tahdo mukana pysyä. Mahtaa olla synnäreillä keväällä ruuhkaa ;o)
(.) täällä menossa rv6+5 ja paha olo on muutaman päivän ollut laimenemaan päin. Viime viikko olikin ihan hirveä! Olin ihan paniikissa tuon pahoinvoinnin kanssa, kun esikoisen aikana sitä kesti lähes 4 kk ja nyt pitäisi jaksaa iltaisin touhuta esikoisen kanssa eikä saa huilata niin kuin ekassa raskaudessa. Olin pari päivää töistäkin pois, kun päivät meni ihan vaan oksennuksen pidättelemiseen. Nyt oon sitten päässyt takas töihin, mutta heti huomaa, miten armottomasti väsyttää, kun päivän käy töissä olemassa. No, on tämä silti helpompaa kuin esikoisen kanssa kaksistaan kotona. Täällä pääsee edes vessaan huokaisemaan välillä.
Esikoisen aikana rv 6 oli pahoinvoinnin kanssa pahin, joten nyt pidän peukut ja ukkovarpaat tiukasti pystyssä ja toivon, että tällä kertaa olis samoin ja oltais jo matkalla kohti parempaa oloa, vaikka takapakkipäiviä tulisikin. Kaiken kaikkiaan on ehkä vähän vähemmän huono olo kuin esikon kanssa, mutta tietty nämä " elämän asettamat vaatimukset" on sitten kovemmat.
Ensi viikolla olis eka neuvola. Miehen suvussa on kehitysvamma, jonka vuoksi joudutaan oleen tarkkailussa alkuraskaus. Ultria on siis tulossa 2-3 tässä seuraavien 10 viikon aikana. Oli kiva soittaa neuvolaan, kun meidän ihana neuvolatäti oli palannut takaisin omaan hommaansa ja tunnisti heti nimestä, kenestä on kysymys (kaupungissa on sentään yli 50 000 asukasta!). Helpompi niinkin ettei tarvi sitten kaikkia asioita selitellä uudelle ihmiselle. Toivottavasti vielä päästään samalle lääkärille ultraan, jolla on oltu aikaisemminkin.
No, nyt voisi tehdä töitä välillä ;o)
Parempaa oloa kaikille pahoinvoiville toivottaen
A.A. + napero rv 6+5
En ole ehtinyt taas kirjoitella kun tekemistä on riittänyt, on tuo ja koulu ja esikoinen 2v=) Tännehän on tullut paljon porukkaa lisää, onnea plussasta=) En millään jaksanut kaikkia kirjoituksia lukea, sieltä täältä vaan selasin..
Minulla on eka neuvola 7.9 eli parin viikon päästä ja eilen kävin alkuraskuden ultrassa=) Pienen pieni sydän siellä pamppaili ja sikiön koko vastasi viikkoja eli nyt mennään siis 6+6=) Ihanaa kun sai nähdä, et siellä oikeesti on jotain ja vielä elävä sikiö, minulla kun oli pelkona kaiken maailman tuulimunat sunmuut:(
Nyt etätehtävien pariin ja kahvin juontiin.
Kertoilin aiemmin vuodosta. Vuoto oli pientä ja ultrassa tänään ei lääkäri keksinyt siihen syytä. Sitävastoin masussa oli 2cm pitkä murunen, jonka sydän pampatti mukavasti. Eli tällä hetkellä kaikki on kuulemma paremmin kuin hyvin. Erinomaista jatkoa kaikille!!! :)
Hei kaikille!
Kirjoittelin esittelyt äsken ja uskaltaudun nyt tännekin kokemattomana. Ensimmäinen plussa näkyi testissä (sitä on yritetty 8kk) ja ensimmäistä kertaa kirjoittelen minkäänlaiseen keskusteluun. Nyt täytyy päästä jakamaan tämä asia :)
Haluaisin kysellä alavatsakivuista ensimmäisenä. La on 27.4.2007. Tänään kyselin neuvolasta kivusta ja sain samalla ensimmäisen neuvola-ajan. Olen joka yö herännyt vessaan ja samalla alavatsaan on sattunut aika kovasti, aikalailla menkkamaisesti. Kipu on hellittänyt muutaman minuutin jälkeen ja olen saanut taas nukuttua. Kipua on välillä päivälläkin - silloin kun ehtii ajattelemaan sitä. Aika vähän kuitenkin. Eilen olin loman jälkeen ekaa päivää töissä ja se meni hyvin- ei edes sattunut vatsaan. Muuten on selvästi raskauden oireita: rinnat kipeät, pienirintaisena huomasin heti kasvun, äklö olo, alaselkä on olllut pari päivää kipeä, tekisi mieli pitää lötköjä housuja, mitäs vielä... Vuotoa ei onneksi ole ollut minkäänlaista. Ei auta kuin odottaa. Hirvittää tosi paljon keskenmenon mahdollisuus... Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Täällähän onkin jo ihan mukavasti porukkaa:)Hyvä niin...
Juu,mulla on tuo ruskea vuoto jatkunut nyt kohta viikon ja huomenna meen lääkäriin. Meillä ei täällä ole omaa ultraa,joten pääsen toivottavasti sairaalaan ultraan.Meillä ei vaan kovin herkästi laiteta täältä ultraan...viime tiistaina hoki neuvolan täti mulle vaan että se on ihan normaalia!eikä puhettakaan ultraan:(
Rupeaa itellä olemaan jo aika masentunut olo eikä mikään oikein kiinnosta:(Kuitenkin kaikki oireet on vielä ja vessanpönttöä saa halailla entiseen malliin...
Tulenpa sitten ilmoittelemaan miten kävi...toivotaan että hyvin!!
Kaikille Paljon tarrasukkia matkaan:)
-Jossu 6+5 (toivottavasti)