Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtimasut uuteen viikkoon!

14.08.2006 |

Aloittelen tässä uutta ketjua uuteen viikkoon..

Aamu alkoi taas pientä kuvotusta tuntien. Aamupalaakin pitäisi syödä vaikka väkisin, että jaksaa töissäkin olla. Onneksi ei ole vielä oksentamiset alkanut.. ja toivottavasti ei alakaan. Näin yksityisyrittäjänä ei ole paljoa varaa jäädä töistä pois.

Kerrottiin eilen miehen isovanhemmille varovaiset iloiset uutiset ja kyllä lämmitti kun ilo oli vanhuksilla suurimmillaan. Tämä olisi heille ensimmäinen lapsenlapsen lapsi. Meidän pappa kun alkaa lähenemään yhdeksääkymmentä. Ja kovasti ovat jo pikkuista meiltä odotelleet.

Täytynee tästä varmaan lähteä töihin raahautumaan ja hyvää alkuviikkoa kaikille huhtimasuille!

- tamsku rv 7+1

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo alkaa olla todella surkea, vaikka tänään onkin hieman helpompi päivä ollut, toistaiseksi. Kyllä se siitä iltaa kohti pahenee... Masentaa hirvittävästi tämä jatkuva kuvotus ja pytyn äärellä yökkäily. Jännä juttu sinänsä, että esikoisen jälkeen luulin, ettei pienet pahoinvoinnit tunnu enää missään, mutta tässähän on käynyt ihan päinvastoin. Nyt on ollut hiukan helpompaa, kun ei ole töissä tarvinnut käydä, mutta kyllähän tuo esikoinenkin osansa päiväsaikaan vaatii. Mietin vain, miten hänen hoidon järjestämme, jos tästä vielä sairaalareissu tulee. Toistaiseksi en ole tiputusta tarvinnut, mutta nyt näyttää vähän siltä, että tuo mahan toiminta alkaa reistailla pahasti. Onko kellään muulla sellaista ongelmaa, että ruoka lakkaa yksinkertaisesti imeytymästä? Mulla saattoi esikoisen aikaan vielä viisi tuntia syönnin jälkeenkin (jos onnistuin niin kauan pidättelemään) tulla ruoka ylös ihan sellaisenaan. Kovasti toivon, ettei nyt menisi niin pahaksi.

Ensi maanantaina olis sitten eka neuvola. Vähän yllätyin, kun kysyttiin haluanko miten pian neuvola-ajan. Ehkä tuo edellinen tuulimunaraskaus oli osittain syynä, että sain näinkin aikaisen neuvola-ajan (rv 7+5). Saapa ainakin (toivottavasti) varmistuksen siihen, että sisällä on uutta elämää. Meillä siis ultrataan ekalla neuvolakäynnillä. Innolla odotan sitä, vaikken tiedä, miten täältä neuvolaan asti tässä kunnossa kykenen. Mutta ei auta, pakko vaan on yrittää jaksaa. Kyllä se parin kuukauden päästä helpottaa... Tseppiä muillekin yökkäilijöille!

Vierailija
42/74 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just esittäytymässä tuonne toiseen pinoon. Eli huhtivauvaa odotellaan nyt 19 kk vanhalle isosiskolle kaveriksi. Neuvolassa kävin tiistaina ja ultra on 20.9. (näin vanha ei enää jaksa raahautua yksityiselle varhaisvaiheessa ;) ). Mahaa on jo suunnilleen appelsiinin verran ja kuvotus on ollut kuvioissa mukana jo pari viikkoa.

Jep nyt tyttö heräilee päiväunilta joten lyhyeksi jäi tämä tarina.

sylvia06 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä mitään kirjoitellut, kun tuntuu, että ei ole mitään kerrottavaa.

Poiketen kaikista viidestä aikaisemmasta raskaudesta, mitään oireita ei ole. Tässä vaiheessa on vähintään ollut armoton väsymys tai jatkuva pissahätä. Ainoa todiste on vessan kaapissa oleva raskaustesti.

Joka raskaudessa pelko vain lisääntyy. Keskenmenoja en ole koskaan kokenut. Kaikki raskaudet ja synnytykset ovat menneet mallikkaasti. Voiko hyvä onni jatkua?

Muille lapsille kerromme vasta sitten kun on ultrakuva todisteena. Vanhin on 12v ja nuorin kohta 2v. Pahin paikka tuleva vauva on varmasti tälle vanhimmalle.

No, raskaana ollaan ja mukana pysytään kunnes toisin todistetaan.

5vekaraa ja rv 5+1

Vierailija
44/74 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi huhtimasu joka kärsii suunnattomasti pahoinvoinnista ja väsymyksestä. Laskettu aika on jossain kuun puolessavälissä ja ens perjantaina toivottavasti selviää, montako noita lapsukaisia on tulossa (lääkäri veikkasi kahta).

Msn:ään on perustettu myös yhteisö huhtikuisille. Toivottavasti mahdollisimman moni löytää tiensä sinne :)

http :// groups. msn. com / Huhtimammat /

Vierailija
45/74 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylölä on sellanen olo että yöks....kummasti tänään on töissä käyny sellasia asiakkaita joista on lähteny jos jonkinlaista tuoksua että on vattaa hyvästi lujaa kääntäny..tosin vielä ei oo tarvinny oksentaa mutta eiköhän sitä saa vielä harrastaa vaikka kerta se olis sitten ensimmäinen. Ällötystä on ollu nyt pari päivää siihen malliin että ei oo kyllä mitään epäselvyyttä että eikö tuolla mahassa jotankin olis. Plussa tein viimeviikolla ennen pippaloita jotta osasin varautua ottaako vai ei...

Kovasti on päivät töissä välillä pitkiä kun meinaa tuo väsy vallata...mutta koitan sitten skarpata jotta ei asiakkaat huomaa...Meillä työkaverit tietää kun oli viimeviikonloppuna halkobailut keskolaisille ja ne ovat normaaliin tapaan ryyppyjuhlat...Noh sitte pojat pistivät rinkiin kun tuli aika juoda ja mä kieltäydyin useamman kerran tarjouksesta niin sitten tivattiin mikä on...=) Ja kun ovat perheellisiä kaikki niin tajusivat että tuo on paksuna jopa pomo joka omistaa meijänkin liikkeen niin kiusootteli koko illan että kyllä mehu on hyvää ;) Itselläni on työsopimus katkolla syyskuunloppussa mutta luulen jotta saan olla töissä ainakin jouluun katotaan sitte miltä oma vointi tuntuu. Jotta en usko että mun odotus on mikään este sille stiten.

nyt viikkoja on 5+4. JA tämä on meijän kolmas lapsi sitten mulla on 02 ja 03 syntyneet pojat jotta vipinää taas kohta on talossa aivan omaksi tarpeekisi=) Ensimmäinen neuvola on 7.9 kun jouduin siirtämään inventaarion vuoksi. Jotta sillon tiiän sitten montako ja miten pitkällä sitten lopujen lopuksi ollaan.

Nyt painun pehkuihin. jotta aamulla ei nousenminen oo vaikeaa

Vierailija
46/74 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Kävinpä sitten ostamassa H&M äitiyshousut kun tuntui, että kaikki housut puristaa ja aiheuttaa kipua ja pahaa oloa. Ovatkin aivan ihanat. Huvittavinta oli, että heti kun päätin luovuttaa ja valita jotain joustavampaa niin pano oli tippunut reilun kilon.

Varasin tänään myös ajan ultraan yksityiselle. Ja sain sen jo maanantaille. Ihanaa :) Jotenkin on semmonen pelko, että kaikki ei ole ookoo. Enkä oikeastaan tiedä mihin se perustuu. Sekin pelottaa, että vatsa kasvaa jo nyt vaikka kahdeksas viikko vasta lähtee. Lähinnä kai pelottaa se, että mitä jos tämä raskaus on alkanut jo paljon aiemmin kun tuli kesällä kuitenkin otettua vettä väkevämpiä.

Oikeastaan tuo housujen osto teki tästä asiasta himpun verran todellisemman. Haluttaisi ostella vaikka mitä, mutta minä olen sen verran taikauskoinen, että pelkään jotain menevän vikaan jos kovin alan valmistautumaan..

Nooh.. maanantainapa ollaan sitten vähän viisaampia

Leivänkannikka rv 7 + 0

Vierailija
47/74 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tullut rusertavaa tuhruvuotoa...saa nähä mitä käy...pelottaa...

Oon ollut tosi skeptinen vaikkakin salaa tooosi onnellinen. Oon itelleni yrittänyt todistella, että sit jos menee kesken niin ei voi mitää. Elämä jatkuu. Kuitenkin heti iski pakokauhu...No, ei tässä mitään oo vielä menetetty. Joten nokka pystyyn...

Vierailija
48/74 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa meitä jo monta :)

Kävin myös ultrassa keskiviikkona ja siellä näkyi ihan syke ihan selvästi kohdunsuu myös napakasti kiinni. Eli kaikki toistaiseksi hyvin. Lääkäri ei maininnut mitään rikkimenneestä kystasta, joka todettiin pari kolme viikkoa sitten. Nestettä oli ollut siellä jossain. Lieköhän mitään kystaa loppupuelissä ollutkaan, ehkä silloin neste oli lapsivettä.

Varasin ajan neuvolaan. Eka neuvola on 29.8 ja np-ultra 19.9

Jansku2003 rv 7+3

Vierailija
49/74 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin viime yönä vessaan ja pyyhkiessä tuli vähän verta! nyt koko päivän ruskeahkoa tuhruvuotoa myös täällä. mitä hittoa?!

kävin ostamassa apteekista uuden testin joka oli positiivinen ja soitin neuvolaan jossa sanottiin että aihetta huoleen tuskin on.. voiko tämä olla sitä menkkojen aikaan tapahtuvaa vuotoa, jotain ' jälkimenkkoja' tms

hyvin vähän tuli nukuttua viime yönä.. taidan sittenkin haluta sinne alkuraskauden ultraan vaikka ensin toisin suunnittelin. pelottaa, pitäkäähän sormia ristissä myös meikäläiselle..

marie

Vierailija
50/74 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän pinoon minäkin ajattelin tulla. Tein plussatestin torstaina ja vieläkin vähän hämmentynyt olo, kun olinkin raskaana. Kaksi lasta on ennestään (02 ja 05 syntyneet), töihin olen toissa viikolla palannut. Kolmas oli toiveissa, mutta vähän pidemmän kaavan kautta.

Minulla on ollut jo keskiviikosta asti pahaa oloa, ei onneksi kokoaikaista eikä ole tarvinnut oksentaa. En vain muista, että aiemmissa olisi tässä vaiheessa moista ollut (nyt rv 5+4), vaan viikkoa myöhemmin. Siksi mietinkin, että on saattanut saada hiukan aikaisemmin alkunsa tai sitten haluaa vain pysyä tiukasti mukana! Kiva huomata, että on muitakin, joilla alkanut jo tässä vaiheessa etova olo, mietin nimittäin, että olisikohan jotain vialla, kun näin varhain alkaa.

Iltapäivisin väsyttää myös kovasti, haukottelen pitkin päivää. Illalla menen mielelläni nukkumaan jo kymmeneltä, heräsin nyt kuudelta eikä nukuttanut ollenkaan ;-). Jotain hyvääkin, saa hiukan omaa aikaa, muu perhe nukkuu sikeästi. Rinnoista en suurta eroa ole vielä huomannut, johtuu varmasti siitäkin, että imetän vielä tuota 18kk:n ikäistä kuopusta. Toivottavasti maidon maku sen verran muuttuu, että imetys loppuisi helposti lapsen taholta.

Hajut eivät vielä ällötä, hiukan kylläkin. Ajattelin tämän viikonlopun käyttää siivoamiseen, sillä se kokonaisvaltainen väsy iskee viikon parin sisällä ja sitten ei vessoja enää pese.

Vierailija
51/74 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Innuliini,

oli pakko kirjoittaa kun huomasin et meillä hän on ihan saman ikäiset esikoispojat ja laskettuaika samana päivänä!! (mullakin la voi kyllä viä vähän ultrassa muuttua) Mistä päin olet?

Tilasin itselleni alkuraskauden ultran, vaikka tätä rahan menoa kauhistelenkin. Pakko vaan saada varmuus et kaikki on ok.

Ultra on 8+1 viikolla, koska haluun olla varma et kaikki tarvittava näkyy jo. Viikkoja voi olla silloin oikeasti vähän vähemmän. Tuun kertoon sit mitä

siä kerrottiin:)

Sofia1977 rv 5+3

Vierailija
52/74 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo pari päivää kyttäillyt näitä huhtisten pinoja, mutten uskaltanut lähteä mukaan ilman varmaa plussaa. Kummallista kyllä mulla on jo viikon verran ollut ihan selkeitä raskausoireita, ja mitä luin vanhaa päiväkirjaa esikoisen ajoilta, niin ovat noin kaksi viikkoa etuajassa. Vauvalaskurin mukaan la on 18.4., mutta saapi nähdä, muuttuuko ultrassa. Kuukautiskierrot on olleet ehkäisyn lopettamisesta lähtien niin sekaisin, että ihmettelen, miten ylipäätään ovulaatioon osuttiin!

Oireista: Maha on ihan törkeä pallo, ja anoppilassa varmaan jo arvaillaan... :) Tietävät kyllä yrityksestä, niin mitäpä sitä peittelemään. Parina päivänä on ollut pahoinvoinnin oireita, ja eilen jouduin pakenemaan kaupassa kynttilähyllyltä, kun hajut ottivat niin kovasti nenään! :D

Vähän hermostuttaa, kuinka sitä jaksaa esikoisen kanssa, kun se uupumus iskee. Muistan, miten ekalla kerralla nukuin käytännössä kaikki ajat, kun olin kotona. Ei taida onnistua tällä kertaa...

Vierailija
53/74 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan aika yleistäkin nuo tuhruvuodot, nyt kun enemmän täällä olen lueskellut. Mitään hätää ei ole ellei vuoto runsastu kunnolla ja tule kunnon kipuja. Näin ainakin neuvolasta kuuluu useammallekin sanotun. Tsemppiä ja paljon vauvaliimaa teille!

Mitenkäs teillä muilla, pysyykö oireet päällä kokoajan? Siis ällötys, rintojen aristus yms. Mulla kun tuntuu selvemmin jonain päivinä ja välillä tuntuu et oireet liki katoaa :( Aiheuttaa kovasti huolta nuo vähät oireet. Oon kyllä menossa alkuraskauden ultraan mutta se aika on vasta ensviikon pe.

Marlett rv6+6

Vierailija
54/74 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkesin vaan toivottelemaan teille kaikille ihanaa raskausaikaa ja onnea odotukseen!!! Vuosi sitten näihin aikoihin alettiin jännäämään plussaa ja tuossapa tuo meidän huhtivauva nyt touhuaa leikkimatollaan, ikää viikkoa vajaa 4kk.

pikku-milli & Akseli 3,5kk

Vierailija
55/74 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tuota pinoa kertynyt. Olen ollu lomalla ja sen lukeminen oli aika homma. Kaikille tuhruttelijoille kovasti hyvää mieltä, älkää antako periksi. Mulla oli kolmen ekan kanssa kaikissa pientä vuotoa raskauden alussa ja terveet vauvat syntyivät. Tämän neljännen kanssa oireet on ollukin sitten ihan erilaiset kuin aikaisemmin. Vanhoja tuttuja oireita on painon lasku, väsymys ja naaman kukkiminen (finnit). Uusia juttuja on rintojen arkuus. Kun lapsukaisia sylissä pyörittelee, joutuu koko ajan varomaan, kun niin tosi herkästi tuntuu kaikki. Ei lapsille kuitenkaan vielä pitkään aikaan voi selittää, miksi äiti tälleen kiljahtelee oudosti.

Meillä ekalla ja tokalla on ikäeroa 1v 3kk, toisella ja kolmannella 2v 10kk ja kolmannelle ja neljännelle tulee ikäeroksi 1v 9kk. Varsinkin kaksi vanhinta tulevat tosi hyvin toimeen, vaikkakin ensimmäinen vuosi kahden pienen kansa oli tosi rankka. Tähän mennessä meillä on nämä ikäerot toimineet oikein hyvin, saa nähdä, miten nyt tämän viimeisen syntyessä. Vähän jännittää...

Tässähän sitä olikin... ultra on sairaalassa vasta kuukauden päästä, eka neuvola lomalta palattua eli syyskuun ekalla viikolla. Pahoinvointia ei ole täällä näkynyt, heikkoa oloa ja uupumusta sitäkin enemmän. Pikkuruisia tarrasukkia kaikille toivottelee marinoX

Vierailija
56/74 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kuin ilmapallolla ja sitruunavichyä tekee mieli koko ajan. Mystistä, koska ensimmäisen raskauden kohdella se maistui mielestäni kossuvissylle ja en sitä voinut juoda lainkaan =)

Esikko reppana yskii tuolla sängyssä, kunhan ei taas tulisi jo kerran ollut kurkunpääntulehdus! Päivällä oli ihan pirteä, mutta nyt yöksi paheni ihan kunnon köhäksi =/

Sofia1977,

Minäkin aiemmin huomioin nuo yhtäläisyydet =) Joensuussa asustellaan. Minäkin varasin alkuraskauden ultran 1.9, jotta näkyy kaikki tarvittava... turha sinne on liian aikaisin mennäkään.

innu

Vierailija
57/74 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuselle ja marielle paljon tsemppiä...toivottavasti kaikki on hyvin!!

Tänään sitten luovutin ja kaivoin äippähousut varastosta ja puin ne päälleni...eihän tästä enää tuu mitään, kun mitkään housut ei jalkaan mene. Maha on kuin potkupallo, että kenellekkään ei varmaan jää epäselväksi olenko raskaana. Vaikka toisaalta osa varmaan miettii, että olenkohan vaan lihonut, mutta nää äippähousut kyllä varmaan asian paljastaa niille lopuille, jotka ei asiasta vielä tiedä.

Pahoinvointi jatkuu, eilen oli todella rankka päivä, en saanut oikeen mitään syötyä paitsi popcornia. Kaikki oikeen suolanen maistuu hyvältä, mutta mikään makea ja rasvanen ei. Tänä aamuna sitten kokeilin syödä jotakin ennen kun nousin ylös sängystä ja ainakin vielä on ihan kohtalainen olo. Se tuskin kyllä jatkuu koko päivää. Mulla yleensä tää pahoinvointi pahenee vain iltaa kohti.

Alkuraskauden ultraa oottelen malttamattomana...vielä reilu viikko ja sitten se selviää onko tuolla masussa ketään...oireita ainakin on ihan hyvin, että se antaa toivoa.

Onko muilla muuten selkäkipuja? Mulla on nyt ollu reilun viikon välillä yläselkä ja välillä ristiselkä aivan jumissa. Mietin vaan, että kuinkakohan pahaksi se kipu tässä menee kun raskaus etenee ja maha kasvaa. Täytyy varmaan kokeilla tukivyötä.

No eipä mulla muuta tällä kertaa..heipähei!!

Helinä 6+3

Vierailija
58/74 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Tänään vietetty erittäin rauhallista päivää ja itseasiassa koko viikonloppua, miehenpuolikas on kipeenä. Hiukan pelottaa et tulee itsekin kipeeksi.

Mullakin ollut vähän sellainen kuvottava olo ja mahaa kipristellyt, onneksi en kuitenkaan ole oksennellut... Vielä...

Työtkin aloitin maanantaina ja olen koululla töissä, et on tosi hyvät mahikset saada ihan mikä tauti vaan...

Ja takana keskenmeno ( 7.7) ja nyt heti uudestaan raskaana :)

Ollaan kans jo kerrottu meidän molempien porukoille ja mun kaasolle, mennään kuukauden päästä naimisiin!!

Auttakaahan joku, milläs viikolla mä olen, tosiaan edellinen raskaus päättyi keskenmenoon ihan olikohan 5. viikolla ja heti perään tulin uudestaan raskaaksi, eli olenkos viikolla 6 eli 6+ 2? (eikös nuo viimeiset nrot olekin päiviä? vai olenkohan ihan hukassa?)

Ja kuten kysymyksistä huomaa, ensimmäinen tulossa...

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Meitähän on täällä aika monta :)

-Vilaz-

Vierailija
59/74 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Niin ja meillä eka neuvola 11.9, mitäs kaikkea siellä tapahtuu?

Toisen neuvola tädin mukaan laskettu aika olis 12.4 ja toinen 17.4... saa nähdä mikähän SE päivä sit loppujen lopuksi onkaan :)

- Vilaz-

Vierailija
60/74 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille :)

Eli toista nyyttiä odotellaan, tosin edessä on vielä pitkä odotus, nyt ollaan vasta kuudennella viikolla.. Olo on ollut ihan hyvä, pientä ällötystä ajoittain. Esikoinen, joka on vauhdikkaassa 9kk iässä pitää kohtalaisen kiireisenä tämän odottajan!

Esikoista odottaessa pelkäsin keskenmenoa ihan kamalasti, nyt vähän helpottaa toisella kierroksella!

Koittakaapa jaksaa halailla posliinia, kyllä se jossain kohtaa helppaa.. ;)