Aikuisen sisarussuhteen irtisanominen
Voiko aikuinen sanoa irti sisarussuhteen?
Olen täysin vieraantunut sisaruksestani. Tilanne on jatkunut vuosia, enkä missään oloissa tai millään ehdolla halua tavata enää sisarustani, en periä häntä, en jättää hänelle perintöä, en kuulla enää yhtään kertaan kysyttävän onko hän lähiomaiseni.
En halua kuulla hänen sairaalassaolostaan, enkä kuolemastaan enkä halua että hänelle ilmoitetaan minusta vastaavia tietoja.
Tilanne on pysyvä ja peruuttamaton eikä siihen tule muutosta.
Avioliitosta voi erota. Voiko sisaruudesta?
En ole valinnut sisarustani mutta hän roikkuu oletettuna lähiomaisena, kun muuta lähiomaista ei ole.
Haluan eroon tästä sukulaissuhteesta enkä halua kuulla siitä enää yhtään muistutusta tai kysymystä.
Miten tämän voi tehdä?
Kommentit (27)
Mene naimisiin tai hanki lapsi niin ei tarvi kärsiä enää lähiomaisuudesta tai perimisasioista.
Vierailija kirjoitti:
Aika tuhtia tunnelmaa silkan "vieraantumisen" takia. No, voit ilmoittaa sisaruksellesi ettet halua olla hänen kanssaan tekemisissä, eikä sinua saa ilmoittaa lähiomaiseksi esim sairaalassa. Löytyykö kanttia?
Etkö ymmärrä suomea?
Kysymys koski sisaruksen poistamista lähiomaisista niin että siihen ei tarvitse enää palata missään yhteydessä.
Tottakai henkilökohtainen kanssakäyminen on loppunut ajat sitten ja molemmat tietävät sen.
En halua enkä aio vastata yhteenkään sisaruutta koskevaan kysymykseen muualla kuin terapiassa.
Voi. Jos joku kysyy sisaruksesta, kerrot, ettet ole hänen kanssaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta kuin käsillä olevassa tilanteessa.
Haluan että minua ei yhdistetä häneen enää virallisissa!!! yhteyksissä ja että voin sanoa että minulla ei ole sisaruksia.
Kuolema lopulta erottaa niinkuin meidät kaikki.
Parhaiten onnistuu hankkimalla oma elämä
Ei onnistu. Mutta tämän tiesitkin jo. Teet testamentin ja ilmoitat jonkun muun lähiomaiseksi.
Kyllä voi sisaruksen "jättää huomioimatta". Minä olen jättänyt veljeni ja äitini puolen sisarukset kokonaan , ei minun puolelta mitään yhteyttä. Jos narsisteja , niin vaikeaa mutta onnistuu. Tutustu narsismiin ja kysy terapeutiltasi apua. Huonojen ihmisten kanssa ei pidä olla missään tekemisissä muuten omakin elämä vaaraantuu. Minä olen myös ilmoittanut että jos minun nimeni yhdistetään sukulaisiini nostan oikeusjutun ja tulen voittamaan sen.
Riippuu suhteen pituudesta. Irtisanomisaika voi olla jopa 6 kk. Aiheettomasti irtisanomisesta voi joutua vahingonkorvaukseen
Voit ilmoittaa virallisille tahoille, ettet ole lähiomainen ja voit kieltäytyä perinnöstä sen ollessa ajankohtainen. Mutta henkisellä tasolla, voithan sinä sanoa että sulla ei ole sisarusta, mutta et sinä hänen olemassaoloaan voi kieltää konkreettisella tasolla. Voit silti jatkaa omaa elämääsi niin, ettei hänen olemassaolonsa aiheuta sinulle harmia. Vaatii vaan sen, että käännät omat aivosi sellaiselle taajuudelle.
Voit muuttaa nimesi niin ei oo sama sukunimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tuhtia tunnelmaa silkan "vieraantumisen" takia. No, voit ilmoittaa sisaruksellesi ettet halua olla hänen kanssaan tekemisissä, eikä sinua saa ilmoittaa lähiomaiseksi esim sairaalassa. Löytyykö kanttia?
Etkö ymmärrä suomea?
Kysymys koski sisaruksen poistamista lähiomaisista niin että siihen ei tarvitse enää palata missään yhteydessä.
Tottakai henkilökohtainen kanssakäyminen on loppunut ajat sitten ja molemmat tietävät sen.
En halua enkä aio vastata yhteenkään sisaruutta koskevaan kysymykseen muualla kuin terapiassa.
Turhaa dramatiikkaa. Sisarusten kanssa ei mitään virallisia liittoja solmita (vrt. avioliitto), joten silloin ei voi virallisesti erotakaan. Eikö vain riitä, ettei olla missään tekemisissä.
Jos joku viranomainen ottaa suhun yhteyttä niin aina vaan sanot että en ole lähiomainen ja en hoida hänen asioita. Jos tulee perintö niin sanot että en ryhdy perintöön
Joo tässä etsitäänkin riitaa ja draamaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan että minua ei yhdistetä häneen enää virallisissa!!! yhteyksissä ja että voin sanoa että minulla ei ole sisaruksia.
Voit sanoa mitä haluat. Mitään virallista keinoa ei kuitenkaan ole. Ei auta itkupotkuraivarit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi sisaruksen "jättää huomioimatta". Minä olen jättänyt veljeni ja äitini puolen sisarukset kokonaan , ei minun puolelta mitään yhteyttä. Jos narsisteja , niin vaikeaa mutta onnistuu. Tutustu narsismiin ja kysy terapeutiltasi apua. Huonojen ihmisten kanssa ei pidä olla missään tekemisissä muuten omakin elämä vaaraantuu. Minä olen myös ilmoittanut että jos minun nimeni yhdistetään sukulaisiini nostan oikeusjutun ja tulen voittamaan sen.
Muuten vaikutti hyvältä, mutta tuo oikeusjuttu on potaskaa.
Juristit tietävät, että maalaisjärkisesti selviltäkään vaikuttavissa tapauksissa kannattaa aina välttää asioiden viemistä oikeuteen, koska lopputuloksesta ei voi koskaan olla varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan että minua ei yhdistetä häneen enää virallisissa!!! yhteyksissä ja että voin sanoa että minulla ei ole sisaruksia.Voit sanoa mitä haluat. Mitään virallista keinoa ei kuitenkaan ole. Ei auta itkupotkuraivarit.
Voi herranjestas mikä riemuidiootin vastaus