Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤#¤#¤MARRASMURUJEN MAANANTAI¤#¤#¤

14.08.2006 |

Ajattelin pinon jo aukaista vaikka tulenkin myöhemmin kirjoitteleen omat jutut neuvolan jälkeen...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut. Lomat oli ja meni ja nyt on taas palattu työn ääreen. Kaikki on mennyt muuten hyvin mutta viikonloppuna alkoivat kauheat supistukset. Osaako kukaan sanoa kuinka paljon supistuksia voi kuunnella ennen kuin pitää lähteä näyttämään? Mulla esim. eilinen meni ihan sohvalla sillä jos yritin tehdä jotain niin heti alkoivat kivuliaat supparit. Tänään nyt tilanne rauhallisempi mutta koko ajan pelkään etteivät taas alkaisi.

Mulle tällaset ennenaikaiset, säännölliset supistukset ihan uusia, aiemmassa 2 raskaudessa tullut ihan normaaleja harjoitussupistuksia vasta näillä viikoilla ja kivuliaat supistukset aina aloittaneet synnytyksen (ekalta rv40 ja tokalta rv39). Tiedän että pitäisi levätä, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty kun on stressaava työ, 2 vilkasta lasta ja mies, joka tekee aina pitkää päivää...

Kuka muuten määrää sairasloman sellasessa tapauksessa, jos supistuksia alkaa tulemaan paljon ja säännöllisesti?

Mukavaa viikkoa kaikille!

onna

Vierailija
2/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen koulussa ja tyttö kerhossa, mitäs mä nyt teen? No olishan tuota hommaa, mutta ajattelin tulla katsomaan, mitä tänne kuuluu...

Saatiin viikonloppuna vaatehuonelaajennus valmiiksi ja tavarat kutakuinkin paikoilleen. Nyt odotellaan eteiseen uutta komeroryhmää, niin menee lastenkin ulkovaatteet nätisti piiloon. Innostuin sitten lajittelemaan vauvan vaatteetkin koottain ja kun oli niin lämmin , pesin saman tien 68 kokoon asti. Kivempi nyt oli kuivata ne ulkona, kun syksyn nihkeillä keleillä monta päivää sisällä. Suosittelen! Pitää vaan viikata ne vielä takaisin laatikkoon, kun hoitopöydän lipasto vapautuu tytön huoneesta vasta sitten, kun eteisen lipasto vapautuu uuden komeroryhmän tieltä tytön käyttöön...

Oli ihana huomata, että kohtu kesti pojan koulumatkat supistelematta. Jalat oli vaan tosi kipeet. Tänään oli kahdeksan aamu ja mies saatteli. Jännä nähdä millainen lukujärjestys sieltä tulee. On näissä aikatauluissa järjestelemistä. Halutaan saatella poika kuitenkin vielä jonkin aikaa kouluun, kun on pari vilkkaan tien ylitystä. Ja nouseehan siinä mukavasti omakin kunto!

Meillä vauva kans mylttää tosi kovasti ja harrastaa myös sitä kuukävelyä. Öisillä pissareissuilla saattaa herätä ja sit onki vaikea itse saada uudestaan unen päästä kiinni. Ei ainakaan saisi juoda itse yöllä mitään.

Lauantaiaamujen kohokohta minulle on se, kun saan kääntää odotuskirjasta uuden sivun. Lapsetkin kyselee minkä kokoinen se nyt on ja mitä uutta se osaa tehdä. Ultrassa muuten viime viikolla näkyi, että silmät oli auki!

Bubbles 28+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita neuvolaan, ne voivat kirjoittaa saikkua siihen asti, että pääset lääkäriin. Supisteluista tunnutaan olevan montaa eri mieltä. Toisilla ne voivat avata paikkoja, toisilla ei tapahdu mitään. Sanotaan, että kipeitä ne ei saisi olla ja levolla pitäisi rauhoittua noin puolessa tunnissa. Mutta niin kuin meidänkin pinossa on nähty, toiset laitetaan saikulle, toisille sanotaan, että töihin vaan! Kipukin on aika laaja käsite ja kaikki tuntee sen yksilöllisesti. Mulle lääkäri sanoi, että paineen tunne ja kipu myös selän puolella tarkoittaa usein huonoa. Pelkkä vatsan kovettuminen ei ole niin " vaarallista" Lääkäri myös sanoi, että uudelleen synnyttäjät tuntevat usein supisteluja aiemmassa vaiheessa , kuin aikaisemmissa raskauksissaan. En minä ainakaan muista esikoisen ajalta mitään supisteluja. Toisen aikana ehkä jonkin verran lopussa ja juuri tätä vatsan kovettumista esim. seksin jälkeen. Nyt vatsa kovettuu selkeästi useammin, mutta en koe, että supistelee.

Vierailija
4/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea alkaneeseen syksyyn kaikille teille, joiden mussukat aloittavat tänään taas uuden kouluvuoden!

Syksystä ei kyllä muussa mielessä voi puhuakaan. Eilen säätiedotusta katsellessa huomasin oikein metsästäväni, milloin täällä saataisiin edes muutama vesipisara... näyttää menevän torstaille.

Jokohan mainitsin viikonloppuna, että sain vihdoin ja viimein perjantaina kuskattua paperit kelalle, nyt sitten odottamaan päätöstä. Myös masukin vakuutusanomus laitettiin menemään... ei kyllä pitäis olla mitään syytä, miksi sitä ei saatais. Kallistahan tuo on, mutta hyvä kait se on varalta ottaa. Vaikka tottakai toivotaan, että siitä tulee mahdollisimman tarpeeton vakuutus.

Masussa kaikki varmaan hyvin (vaikka ei siellä vielä ole herättykään). Eilisaamun jälkeen supistuksia ei ole paljoa ollutkaan, eikä vielä tänään ole moisia tuntunut. Raudan uskon jo hieman vaikuttaneen, koska pahin väsymys on toistaiseksi helpottunut.

Sarafan rv 26+4

Vierailija
5/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onna: milloin sinulla olisi seuraava lääkärineuvola? Jos siihen on aikaa reilusti, niin kyllä soittaisin neuvolaan ja pyytäisin päästä näytille. Minulle esim. kipeätkään supprit ei ole mitään tehneet (ja uudelleen synnyttäjillä niitä tulee helpostikin), mutta parempi on minusta ainakin ottaa selvää! Osaa sitten toimia kuten parhaaksi on, eli joko jatkaa samaan tapaan kuin ennenkin (jos mitään vaikutusta suppareilla ei ole) tai sitten hiljentää tahtia ja jäädä töistä pois.

Täällä ei sen kummempaa, viikonlopun mahatauti kai voitettu. On se vaan kiva sairastaa viikonloppuna :) Ei haittaa työntekoa ollenkaan... Kotipuntarilla käynti antaa olettaa, että paino ei ole nyt noussut ihan niin paljon, kotipuntari näytti eilen 72,5kg ja neuvolassa 2 viikkoa sitten 73,9kg. Eli jos kotipuntari näyttää vähän liian vähän, niin ehkä tosiaan ei olis parissa viikossa tullut juuri mitään... Toivossa on hyvä elää ;) Ensi viikolla se sitten nähdään oikeasti.

Mutta eipä tässä kai muuta, takas töiden pariin...

Marrastoive rv 29+1

Vierailija
6/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa minäkin taas viikonlopun jälkeen.

Viikonloppu oltiin mökillä. Minä hurahdin ihan totaalisesti kalastamiseen. Esikoinen tunkasi, että mennään kalastamaan ja pitkän tinkaamisen jälkeen suostuin, että lauantai-aamuna mennään. Ihan vaan mato-ongella ja taikinalla, koska matoja ei ollut saatavilla. Saalis: 5 särkeä ja YKSI HAUKI. Tytär ei ollut ollenkaan niin innoissaan kuin minä. Ja näimpä äiti sitten järjesti kalastusta myös sunnuntai-aamulle, joskin silloin jäi hauki saamatta, saatiin vaan roska-kaloja, joskin niitä tuli 5. Taidan toivoa virveliä synttärilahjaksi ja alkaa ammattikalastajaksi. (Tarviiko jonkun kissa tuoreita kaloja syötäväksi, särjillä kun ei taida kovaa kysyntää muuten olla?)

Mökillä huomasin myös, että olo on välillä todellakin jo raskas. Esimerkiksi tennispallon nostaminen maasta ei ole enää niin helppoa, puhumattakaan käsien pesu laurilta. Kyykistyminen ei oikein tunnu mukavalta, kun maha on edessä ja pitäisi yrittää jännittää lantionpohjalihaksia, mutta kun on niiiiin hankalaa...

Eilen illalla innostuin vielä hakemaaan vintiltä vauvan vaatteita. Mystisesti kaikki pienimmät bodyt ja potkarit on jossain hukassa. Taitavat (tai ainakin toivon) että laatikko, joka nämä vermeet sisältää olisi vanhempieni luona. Jos ei niitä löydy, niin kalliiksi käy - yhdellä paidalla ja yksillä potkareilla ei pitkälle pötkitä. Kaipa ne jostain löytyvät.

Tänään onkin sitten iltapäivällä lääkäri. Saa nähdä mitä täti sanoo. Omasta mielestä kaikki on OK, mutta eipä tuota tilannetta sisuksissa oikein pysty itse tulkitsemaan.

Hyvää maanantaita kaikille.

Viljonkka74 26+6

Vierailija
7/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspolilla käyty ja kaikki ok, kohdunsuu hiukan pehmentynyt mut se onkin ihan normaalia. Kipujen kanssa käskettiin levätä niin paljon kun se on mahdollista ton yksi vuotiaan kanssa. Vauvan painoarvio tällä hetkellä 1,3kg ja pojalta näytti edelleen :)

Eipä sitten kummempia.

Tuuli rv 27+6

Vierailija
8/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma (. ): Kaikki ennallaan. Loppuraskauden väsymys taitaa jo painaa päälle, kun aina vaan nukuttaa! Näin ollut kahdessa edellisessäkin raskaudessa, että alku -ja loppuraskaus ollut yhtä väsymystä. No minä s-lomalla ja lapset tarhassa, joten nyt saa hyvällä omallatunnolla maata = ).

Miehen kanssa eilen siivottiin - > mies imuroi ja minä moppasin, joten sekin huoli alkuviikolta ohi. Normaalisti imuroidaan joka päivä, kun nuo koirat karvaavat, mutta nyt on ollut pakko hiljentää tahtia. Astiat on pesty ja pyykit samoin. Meillä on asunto yleensä aina siisti ja järjestyksessä, ainoastaan nuo koirankarvat välillä näkyy...

Uutena vaivana olen nyt parina päivänä huomannut, että vasemmassa pakarassa vihloo. En tiedä onko joku hermo jumissa vai mikä on. Kokemuksia? Supistaa edelleenkin vähänkin reippampi liikunta. Kipeitä eivät ole nyt taas vaihteeksi olleet. S-loma loppuu ensi keskiviikkona ja sitten pyydän taas päästä ihan näytille, kun tämä loma on määrätty vaan puhelimessa.

Vauvan tavaroista sen verra, että menen tällä viikolla penkomaan kahden kaverin lapsilta pieneksi jääneet vaatteet. Myös hoitopöydän ja sitterin saan heiltä = ). Rataskuume vaivaa...

Nyt en muista oliko kommentoitavaa kenenkään juttuihin, mutta lisään myöhemmin. Kaikkille muruille jaksamista voimia.

Effica ja Pyry 28+4

Vierailija
9/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marrastoive: mun seuraava neuvolalääkäri on se viimenen lääkäri eli onks se joskus rv 36? Eli sen varaan en voi jättää. Ajattelin katella nyt vähän aikaa mutta jos suppareita alkaa taas tulemaan niin soittelen neuvolaan. Se muakin ehkä eniten huolestutti, että supistukset tuntu myös selässä eikä heti helpottanut levossakaan..

Mutta toivotaan ettei noita supistuksia enää tule. Aion myös itse hieman hiljentää tahtia, ja yritän ottaa rennommin. Esim. tämän päiväiseksi aiotun kotisiivouksen siirrän suosiolla loppuviikoksi, jos vaikka mies pystyisi sitten auttamaan...

onna

Vierailija
10/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,mikä viikonloppu.. Perjantaina oli se megapitkä Linnanmäkireissu joka väsytti ja la-su siivosin koko ajan kun eilen oli esikoisen synttärikutsut.Olin illalla ihan huonovointinen kaikesta puurtamisesta.

Pikkuneiti hikkailee kovasti,mutta liikkeitä en ole ehtinyt sen kummemmin tarkkailemaan paitsi illalla makuulla.Ihan kivasti tekee kuperkeikkoja,mutta enimmäkseen vaan möyrii.

Kävin juuri läpi vauvan vaatteita,ei tarvitse ostaa mitään kun meidän neljäs neitikin sai niin paljon uusia ihania vaatteita!

Huomenna alkaa kahden vanhimman koulu,tänään pitäisi vielä hommata sisäkengät yms joten arki alkaa.

Jas ja pikkuneiti 27+3

Vierailija
11/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin täytyisi aina tarkistaa tilanne (ultralla), jos on kipeitä supistuksia. MUTTA kipeätkään supistukset eivät ole kaikilla vaarallisia. Kuten aiemmin sanoinkin, mulla oli ekasta niin kipeitä supistuksia (rv24 alkaen), että jouduin syömään Panadoliakin niihin. Supistukset sattuivat alaselkään ihan reilusti. Tästä huolimatta en olisi luultavasti saanut saikkua, koska nämäkään eivät kypsyttäneet alakerran tilannetta millään tavoin. Kiinteä ja kiinni ja kaulaa yli 5cm ihan loppuun asti. Vauva syntyi rv40+0. Toisaalta synnytyksessäkin sen huomasi, että mä en todellakaan ole mikään helppo avautuja - ei onnistunut kuin oksitosiinilla ja silläkin todella hitaasti.

Alia ja pikkuoravat rv28+0

Vierailija
12/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni ihan mukavissa merkeissä, jaksoin käydä hieman liikenteessä ilman suurempia kipuja. Satunnaisesti tulee pieniä vihlontoja sekä vatsaa kiristää, mutta sen pahempia supistuksia ei ollut. Nyt vasta alan tottumaan tähän kotona olemiseen, työstressi alkaa poistumaan ja olen antanut itselleni luvan maata ihan hyvällä omatunnolla!

Päivittäiseksi riesaksi olen saanut närästyksen :( Se vaivaa ihan koko ajan huolimatta siitä mitä syön ja kuinka paljon... Jokaisen ruokailun jälkeen minulla tulee puolesta tunnista tuntiin sellaisia " röyhöjä" , eli ruoka nousee kurkuun :P Naisellista! Eilisillasta lähtien minulla on myös särkenyt vasenta lonkkaa, ikävää. Voisikohan se johtua siitä että olen nyt yrittänyt nukkua kyljelläni?

Noh, muuten masussa kai voidaan hyvin, ainakin liikehdinnästä päätellen. Keskiviikkona on kontrolliaika neuvolalääkärillä, joten siellä selviää oma tilanne taas paremmin. Ihan mukava että niitä aikoja on nyt ollut tiuhempaan kun sieltä saa sitten aina jonkin näköistä mielenrauhaa näiden kaikkien vaivojen keskelle... Ensi viikolla onkin sitten SUURI MERKKIPAALU edessä, eli meille tulee 30RV TÄYTEEN!!!!

the-masu rv28+4

Vierailija
13/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onna ja muuts supistelijat: aina on parempi tarkistaa. siis jos poikkeuksellisen paljon on alkanut tulla niin voi aiheuttaa joku oireeton tulehdus- ihan tavallinen emätintulehdus, hiiva tai oireeton virtsis saattaa tehdä.

sitten vettä ja magnesiumlisää (300mg/pv) ja lepoa vaan. lekuri kyllä kattoo että mitä tapahtuu.

Mä olin tänään sokerirastuksessa! Ihanaa!!! taidan kuulostaa vähän pimeeltä mutta oli aivan mieletöntä nähdä ihmisiä! ja loppu aamupäivä onkin sitten mennyt kelan kanssa keskustellessa. nyt ne haluaa lisäselvitstä mun tulonhankkimiskustannuksista. ja sitä varten piti soittaa verotoimistoon jotta voi kysyä ohjeet joilla työmatkakustannukset lasketaan. ja niillä kustannuksillahan ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten oikeasti kuljen töissä. ja sitä varten piti soittaa vr ja seutulippu että mikä on halvin jos kulkisin tätä väliä. siis voiko tätä tehdä yhtään monimutkaisemmin?!? tekis mieli lähettää lasku kelaan noista palvelunumeroista!

sitten mun hm-tilaus on kadoksissa. soittelin sinnekin- nyt toista kertaa. ylihuomenna kuulemma pitää soittaa vielä.. vitsi en muuta sano että mikä puhelinrumbapäivä...

vauva on ollut todella hiljanen pari päivää. ajattelin että pitää varmaan tämän sokerirarituksesta tulleen ottaa ja syödä hirvee annos jäätelöä (juu, laittia on) ja katsoa lähteekö muru liikkeelle...

mom rv27+3

Vierailija
14/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaakin napaa oli...

Mutta mä ehdin jo unohtaa...

Myöhemmin siis :)

Swehina rv 27+1 (wau!)

Vierailija
15/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vain yksi liikahdus koko kuunteluaikana. neuvolantäti oli sitä mieltä että näillä viikoilla saattaa vielä olla nukkumista enemmänkin mutta käski pitää huolen että joka päivä tuntuu liikkeet. perjantainahan mä menenkin sitten äitipolille ja siellä tilanne tarkistetaan.

selvisi syy väsymykseenkin. hb on tippunut sen melkein 50 pojoa alkuraskaudesta- eli 166 tonne 120... sanoi että voin alkaa syömään rautaa jos siltä tuntuu. välttämätöntä ei ole mutta kroppa on tottunut paljon korkeempaan arvoon, joten ei ihme jos väsyttää.

ja painoa oli tullut kuukaudessa 5kg. hyvä homma, kun aiemmin tässä raskaudessa ole juuri tullut.

seuraava neuvolakin (joka olis ollut torstaina) peruttiin kun saatiin nuo perusjutut tehtyä.

Vierailija
16/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki alkoi täälläkin -ja työnteolla taas toistaiseksi. Esikoinen aloitti loman jälkeen päiväkodin ja nyt sitten pitää purkaa äidille kaikkia patoutumia...=(

Ihan paahtava on tämä ilmanala! Vaikka ei varsinaisesti aurinko edes paista niin päässä kyllä tuntee että kuuma on. Migreeni taitaa tehdä tuloaan, johan tuota viikko menikin ilman sitä.

Kärsiikö joku teistä kanssasisaristani ummetuksesta? Alkaa olla jo välillä tosi tukalaa kun tuntuu ettei mitään saa ulos tikistettyä ja ahdasta on tuolla masussa... Ja jotenkin sekin tuntuu tällä helteellä lähes kestämättömältä.

Tästä taisi nyt tulla oikea valituskirjelmä. Että hyvää viikonalkua teillekin =)

Remu ja pikkumies 25vkoa tasan tänään

Vierailija
17/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilty ja muka niin kiirettä pitänyt...Tosin tuntuu että energiaa ei meinaa piisata juuri mihinkään- sekin on aika rasittavaa kun on niin vetämätön olo. Mulla Hb on 112, mutta rautaa en vielä syönyt, raskaudet on pukanneet viedä sen aina sinne vähän päälle 90.. että sinänsä ihan ok tuo vielä. Nukkua voisin, jos voisin. Eli mulla tullut tässä raskaudessa mukava vaiva- levottomat jalat. Kuullut olen, mutta en voinut edes kuvitella olevan näin rasittava juttu! Kun ei saa unesta kiinni, ja jos saa niin jalat levottomina herättää. Tekisi mieli venyttää, paukuttaa tai vaikka kävellä ees taas rappusia!

Mukava että Momentti (menikö oikein ;) ) on edelleen kaik yhdessä koossa! Joka päivä on niin arvokas.

Huomenna äitipolille taas tarkistamaan että kaikki kunnossa. Jännittää vaan ihan pirusti. Ollut viime kerrat niin kaikkea muuta kuin normaali käyntejä! Miehen otan mukaan. Tuntuu että ei uskalla yksin mennä.

Tämä meidän vesseli myös tuntuu olevan suht rauhallinen liikkeissään, toki tuntuu että ei edes aina huomaa että potkii kun on tätä elämää tässä ympärillä muutenkin! Kyllä se aina illalla sitten kun rauhoittuu aloittaa mekastamisen.

Ummetus on tuttu myös täällä- pellavansiementä hain, mutta eipä juuri ainakaan vielä apua. Toinen vaiva on ilmavaivat...ja piru vie että on kipiä maha sen takia. Siihen hain cuplatonia..Taitaa olla suolet vähän mutkalla!!

Muita vaivoja on ja tuntuu että kipeämpiä kuin aiemmin. Ehkä nuo keisarinleikkaukset eivät ole asiaa ainakaan helpommaksi tehneet. Vasenta pakaraa jumittaa ja vasen puoli välistä muutenkin niin kipeä notta. Mutta pääasia että kaikki kunnossa sisällä =)

Tilaa muille- meillä kumpikin tyttö koneella naputtaa ja ajatus on kaikkea muuta kuin paikalla....joten jää kommentoimatta taas kaikki mitä piti...no ehkä sitten taas...

Ainakin joo niistä supistuksista. Itse olen aiemmin ollut saikulla niiden takia, vaikka eivät paikkoja aukaisseetkaan. Ja työni on istumatyötä, mutta omalääkärini sanoi vauvan kuitenkin olevan tärkeämpi, ja pisti lomalle. Tosin oli selkäsärkyjäkin ja turvotusta kiitettävästi. Ja nuo mun sokerit kun eivät myöskään meinanneet pysyä tasapainossa niin pistivät kotiseurantaan. Sekin kun on niin tarkkaa.

No niin jospa se siinä... =)

Vierailija
18/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumatsuka! siis pikkurillinpään kokonen klöntti tuli. edellisissä raskauksissa synnytys on alkanut lähenemään juuri näin ja pari viikkoa on makailulla saatu vielä menemään ennen vesien menoa.

tää sitten tarkottaa varmasti sitä että paikat on auennut sen verran että sitä tulee...

soitin jo synnärille että kortisoneja vai mitä. odotellaan alkaako supistuksia tulla tms...

Vierailija
19/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, maanantaita vain kaikille! Kiva kun pino on aktiivinen.

Momentti: Kiva, että kaikki oli hyvin vauvalla, vaikka hiljaiseloa onkin pitänyt! Tuo limatulpan irtoaminen ei tosiaan lupaa hyvää...itselläni lähti synnytys käyntiin parin viikon kuluttua siitä kun hoksasin limatulpan irronneen.

Minulla on sitten raskas olo. Tuntuu, että ihan happi loppuu. Tässähän alkaa ihan tosissaan toivoa, että viikot vierisivät vauhdilla eteenpäin.

Kela papruista ei ole kuulunut vielä mitään, vaikka laitoin ne eteenpäin palkanlaskijalle jo 2 viikkoa sitten. Pitää varmaan alkaa soittelemaan niiden perään. Eipä ole vauvan vakuutuskaan vielä selvinnyt. Tulee kiire, mikäli Tapiolassa meinaavat asian ratkaista myönteisesti. Eikös se varausmaksukin pitäisi maksaa 3kk ennen laskettua aikaa. Ajattelin vain, että nyt on jo 14. pv ja se 3kk umpeutuu 18.8. ja pitäisi tosiaan ehtiä maksamaan se laskukin...

Sokeriarvot ovat olleet päin prinkkalaa. Ongelmana minulla on lähinnä se, etten aina osaa miettiä, mikä ruoka sitä sokeria nostaa ja tänäänkin aamiaisen jälkeen se nousi 8,6...ihan vain kun söin ½ sämpylän. Rasittavaa tuo pistäminenkin. Alkaa sormenpäät olla jo ihan reikiä täynnä. Taitaa olla ihan syytäkin päästä äitipolille kontrolloitavaksi...

Minulla on sen selkäkivun lisäksi lonkkakipuakin. Tuo iskias vihloo kankkuihin saakka. Jos olisin vähänkin paremmassa kunnossa, siivoaisin täällä perusteellisesti ja alkaisin pikkuhiljaa raivata tilaa vauvallekin, mutta ärsyttää kun se ei kerta kaikkiaan onnistu.

Lapset menivät tänään kouluun. Ihan kiva päivä oli molemmilla ollut kun kävin heidät puoliltapäivin hakemassa kotiin.

Jep, nyt vuoroa muille.

kanelisokeri 26+2

Vierailija
20/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli menkkamaisia kipuja ja ne kesti monta tuntia.siis ei ollenkaan kipeitä.oli erilaisia ku kiristelyt ja rasituksessa tulevat harjoitussupparit, joten en huolestunut ennen kuin tajusin että jos kipu tulee ja menee ni ne on suppareita. oli rv 25 menossa.

soitin synnärille ja sanoivat että ala tulla tänne.sitten kuitenkin rauhottuivat levolla ja seuraavana aamuna lääkäri tutki meidät ja sanoi että nyt VAIN lepoa ja päästi just ja just kotiin. viikon lepäilin ja söin kuurin emätintulehdukseen ja hiivaan. sitten tilanne rauhottui.joten luulen että sinullakin johtuisin nyt jostain tulehduksesta, mene lääkäriin niin saat kuurin ja katsoovat onko pehmennyt kohdunkaula.(itselläni oli vähän.siksi VAIN lepo viikon verran.)

ja koita oikeasti nyt levätä, itse makasin sängyssä, vaikka se ikävää onkin , mutta vielä ikävämpää on maata koko loppu aika.nyt saan jo tehdä normaaleja juttuja , tosin en lenkkeillä kaameesti.

eiköhän se vaavi siellä masussa pysy kun saa selville onko joku tulehdus.lääkäri sanoi että tässä vaiheessa raskautta tosi yleistä. sinuna siis kävisin tarkistuttamassa kohdunkaulan tilanteen ihan varmuudelta.

terv ellu ja masukki 27+2