Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤#¤#¤MARRASMURUJEN MAANANTAI¤#¤#¤

14.08.2006 |

Ajattelin pinon jo aukaista vaikka tulenkin myöhemmin kirjoitteleen omat jutut neuvolan jälkeen...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen tuo iskias on? Mulla on nyt pari päivää ollut tuo vasen pakara ihan jumissa. Vihloo niin julmetusti eikä meinää päästä ylös tai alas. Lasten nostelu ja kenkien laitto yms. on yhtä tuskaa...

MOMENTTI:Pidähän meidät muut ajantasalla! Sinua olen koko ajan jännittänytkin. Tsemppiä!

Vierailija
22/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan kertomaan heti kun voit miten teillä menee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta iskiaksesta...itelläni oli tuollaista kipua pakaroissa ja reisissä just aina kumartaessa kovemmin. tuli eniten kun oli töissä seisaallaan koko päivän, nyt rauhoittunut kun oon saikulla suppareitten takia.

eli se mikä on mua auttanut on lämmin suihkuttelu, kylmägeeli ja sit housut jalkaan. ni alkaa veri kiertää. ja sitten kun ei kipu oo kovimmillaan ni jumppa ja venyttely, varsinkin kontillaan ja siitä jalkaa nostaa ni alkaa pakaroissa veri kiertää, ja sitten seisaaltaan lattiaan päin kurottelu/roikkuminen, koskee, mutta pitkä venytys auttaa. Eli näillä minä kipua rauhotin. suihku ja kylmägeeli oli kaikkein parasta lääkettä. ei tarvinnu ees panadolia ottaa sitten.

toivotaan että kipu rauhottuu, tiedän miten rasittavaa se on.

t ellu ja masukki 27+3

Vierailija
24/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja näin MOMENTIN viestin; Voi että, toivottavasti vauveliini pysyisi nyt vielä vähäsen aikaa turvallisesti kohdussa! Jos tuo limatulppa on kuitenkin merkki lähestyvästä synnytyksestä, niin onneksi viikkoja jo edes noin kuin sinulla ja jokainen päivähän on tärkeä! Tsemppiä!

Oma vointi alkaa olla lyllerrystä ja puuskuttelua ja vali, vali ,vali... Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut lainkaan supisteluita ennen synnytystä, mutta nyt sitten niidenkin edestä! Maha on kivikova koko ajan ja liikkumisesta ei meinaa tulla mitään :( Plääh... Juups, vanhuus ei tuu yksin ;)

Iltatähti rv 29+1

Vierailija
25/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALTIJAPIPARI: Minä olen kuullut ja lukenut että pellavansiementä ei saa syödä raskaana! Kannattaisi vielä varmistaa ennen kuin syö sitä lisää... Saatan olla väärässä mutta näin minulle kerrottiin kun itsekkin kärsin ummetuksesta! Minulle lääkäri määräsi Vi-Siblin merkkistä kuitujauhetta, jota otetaan pussi päivässä ja se auttaa suolen toimintaan.

MOMENTTI: Huh huh, en voi muuta sanoa..! Toivottavasti saat vielä muutaman raskausviikon kasaan! Onneksi viikot on jo prosenttien puolesta hyvät, mutta silti kovin aikaista. Pidän sulle peukut pystyssä, ilmoittele tilanteestasi!!

the-masu rv28+4

Vierailija
26/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi momentti, toivottavasti vauveli nyt vielä muutaman viikon pysyisi masussa kasvamassa!

Vierailija
27/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää ei ole tullut ja ei ole alkanut pahemmin supistellakaan. (olen ollut kuin persus naulattuna tähän sohvaan)

Kyllä tässä vielä ihan varmasti saadaan jokunen päivä tai viikko kasaan. aikamoinen matsi oli miehen kanssa että mitä tehdään. hän olis halunnut mun menevän heti synnärille ja minä taas sitä mieltä että miksi turhaan kun ei supistele- ja jos sinne mennään niin alkaa takuuvarmasti autossa suppailla. samaan sotkuun piti myös sotkea miehen sisko joka on synnärin lääkäri- siskonsa sitten vähän puhui miehelle järkeä että ei tartte heti lähteä. kyllähän tuo myös sanoi, että siellä ilmeisesti jotain tapahtuu ja herkästi näytille jos yhtään tulee olossa muutosta. On se vaan joskus kätevää kun on synnärin lääkäri suvussa! (monenkohan taysilaisen edellset synnytykset ollut hoitamassa? viimesen 6v ajalta...)

kiitokset tsempeistä. vielä en aio synnyttää- en ainakaan enne kuin on rv28 täynnä. ja perjantainahan ne varmasti ä-polilta jotain sanoo..

Vierailija
28/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Effica:

En osaa sanoa, onko tuo minun kipuni nyt enää ainoastaan iskiaksesta johtuvaa, vaiko jotain vielä vakavampaa mutta jokin hermo siellä puristuu ihan taatusti. Saan sellaisia sähköiskumaisia vihmontoja SI-nivelistä pakaroita pitkin reisiin ja ne tuntuvat mielestäni todella syvällä, miltei luussa saakka. Säväyksiä tulee seisoessa, istuessa ja kävellessä.

Istuessa ja seisoessa muutenkin on kuin puukolla viillettäisiin (ei ole koskaan viilletty, mutta voin kuvitella, että se tuntuu juuri tuollaiselta). Tätä jatkuvaa jomotusta ei voi sanoin kuvailla. Kertoo varmaan paljon kun sanon, että koko ajan on pieni tuskan hiki päällä.

Kävely on sellaista katkonaista ja joka askelella " puukottaa" . Välillä vihmoo pohkeisiin saakka. Totesin eilen, että päätä taivuttaessa eteenpäin säväyttää niin ikään kovasti alaselässä, lähinnä ristiselässä. Minulla auttaa roikkuminen, mutta kylmäpakkaus on myrkkyä eikä saunakaan tehnyt hyvää. Tuo painon pois saaminen selän päältä auttaa ja roikunkin aamuisin meidän oven väliin asennetussa tangossa ja sen lisäksi suihkusermissä. Kumarrukset eivät onnistu. Jos onnistun pääsemään kumaraan, en pääse sieltä ylös muuten kuin käsin kiipeämällä reisiä pitkin.

Kävellessä väsyn ihan totaalisesti kun kaikki lihakset yrittävät kompensoida kipeää selkää. Lonkkia särkee ja pakarat kramppaavat.

Minulla on vikaa lonkassa (oikea jalka tästä syystä vasenta n. 3cm lyhyempi) ja se on välillä laittanut selän huonoonkin kuntoon, mutta ihan oikeasti ei koskaan näin huonoon kuntoon. Milloinkaan en ole vielä kipujen vuoksi itkenyt, mutta nyt olen tehnyt niin jo useana päivän. Tulen hulluksi, jollei tämä helpota...

Jaksamista erityisesti kaikille teille, joilla on jotakin kremppaa...

Kanelisokeri 26+2

Vierailija
29/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans meinaa jalat mennä joskus alta kun niin vihlasee kipeesti ristiselästä. Samaten yöllä kyljeltä toiselle kierähtäminen (tai ei se ole kierähtäminen vaan vaivalloinen hylkeen kääntymisyritys) saa aikaan vihlaisun ja tuolista ei meinaa ylös päästä ilman " puukon viiltoja"

Eli ei niinku milloinkaan ole hyvä. ja närästyskin alkoi ilmoitella tulostaan joten vaivat ne vaan lisääntyy..

Töissä vielä olen ja torstaina lääkärineuvola, joten kysellään josko saikulle vai vieläkö pitäs pinnistellä.

Vatsassa joskus menossa melkoinen myllerrys ja tärisyttää jännästi, heti kun sanon tytöille että tulkaa nyt kokeilemaan vauva potkii niin eiköhän lopeta liikkumiset siihen paikkaan. Potkii siis vaan äidille:)

Hyvä että koulut alko niin saatiin taas " järjestystä" päivään. Vanhempi aloitti kolmannen ja nuorimmainen eskarin. Oli kuulemma kivempaa kuin hoidossa aikanaan.

Mutta tämmöstä tänne, yritetään kestää kanssasisaret nämä jomotukset ym. vaivat

Vierailija
30/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolassa oli kaikki todella hyvin.

Rautatableteista oli ollut apua todella hyvin,arvo oli noussut 112 lukemiin 140.

Samoin verenpaine oli 135/72 joten paremmilla lukemilla sekin kuin viime kerralla.

Kohdunpohjan mitta tosin näytti nyt rv26+0 jo 31cm...

Painoa oli tullut 120g.

Ei sen kummempia tänään,nyt saunaan...

Vierailija
31/31 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin oli sitten niin ettei suositella niitä pellavansiemeniä..hassua muuten ettei neuvolantäti sanonut mitään kun kerroin hakevani niitä ja cuplatoneja!! Kun ei kaipaisi mitään ekstrajännää lisää tähän raskauteen! Mutta onneksi en ole niitä ihan nälkääni syönyt. Nyt saa jäädä kaappiin nekin siemenet!

Momentille lisäpäiviä raskauden kestoon! Toivotaan parasta! voin antaa sen mun viikon/kaksi mitkä mulla jää käyttämättä mielihyvin sun käyttöön!

Joku ( mun nimimerkkimuisti on miinus tuhat...) mainitsi niistä aamusokruista. Toki nuo yli 8 arvot on aina ei toivottuja, mutta voin lohduttaa sua, mulla käy joskus lähellä 20.. Mulla siis ihan ykköstyypin diabetes ollut jo reilut 20vuotta. JOka raskaus on toki ollut aika mittailua, mutta silti välistä nousee kattoon. Ja taas välistä ollaan niin matalalla ettei meinaa mistään tulla mitään. Insuliinit ei meinaa nyt tällä hetkellä vaikuttaa, joten se tekee välistä nousuja. Somen päät on mustana, ikuisesta mittaamisesta, ja näin raskauden aiheuttamasta lisämittailusta!

Mutta nyt esikko petiin. ALkaa kuulostaa yli-väsyneeltä....

Paltaan taas =)