*~~oo Helminauhat uuteen viikkoon oo~~*
Kommentit (35)
Tosiaan huomenna ultraan, vihdoin!! tulkaahan kaikki sitten kertomaan ultra-kuulumisia! mua hirvittää kun sinne pitää mennä täydellä rakolla, kääk! ohjeessa oli että 4 tuntia virtsaamatta, mutta se on mulle kyllä aivan mahotonta, hyvä jos 2 tuntia onnistuu!
Niin ja uus tuplaaja joukossamme, onnea!!! Tosi monta kaksosten odottajaa täällä, onnea matkaan!
Voih Medve, toivottavasti kaikki on kuitenkin ihan kunnossa! Ehkä tuo on vain sitä kuuluisaa tuhruttelua. Varmasti säikäyttää joka tapauksessa.
mahtava tunne kun tänään on se maaginen rv 12 täynnä! aika on menny tosi nopeesti, justhan mä vasta plussasin.. kohta me ollaan jo kaikki synnyttämässä, hui! =)
Loviisa rv 12 (!!!)
Voi [b]medve[/b] *halaus* Toivottavasti kaikki on kunnossa. Täällä [b]bd öö[/b] peukut varpaat pystyssä! Tsemppiä huomiseen!
Muillekin huomena ultraan menijöille tsempit!
Kaikille ultrassa käyneille ONNITTELUT hyvistä uutisista ja [b]tupla[/b]onnittelut Iciarille (?) (Nyt tietty muistin ihan päin per*** ton nimen ja saan taas hävetä...)
Omaan [color=pink][b]( . )[/b][/color] ei juuri uutta, huominen jännittää kovasti, esikko lähtee koulutielle. Reppu on pakattu ja tarkistettu, vaatteet ja kengät valittu ja herätyskello testattu. Innokkaana pieni koululainen on lähdössä ja mietti jo ett saakohan sitä jo huomena läxyjä. Voi itku.. :' ( Vastahan tuo tyttö synty ja nyt jo lähtee opintielle.. Byää.. :' ( Äidin pikkuinen.. Kauhia paikka.. Enempi jännittää äitiä ku tytärtä. Itken varmaa silmät päästäni huomena koulun pihalla ja tyttö joutuu häpeemään ku äiti on ni outo.. Toivottavasti siä o muitaki herkkisäitejä paikalla. bd
Jaa, se o lähettävä antamaan iltapalaa tulevalle koululaiselle ja hänen pikkuveljilleen. [color=blue][b]Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja![/b][/color]
Maaret(ti) & örppänä [color=red]♥[/color] (rv15+3/16+1)
Voi olla, että ehkä sittenkin kannattaisi odottaa vielä kertomisen kanssa. Raskaus ei kuitenkaan saisi vaikuttaa työn saamisessa. Mutta mene ja tiedä mikä vaikutus kertomisella sitten on. Ja kuinka moni raskaana oleva jaksaa taistella omista oikeuksistaan, jos työpaikka menisikin sivu suun. Siinä saa vielä hankalan tyypin maineen.
Oletko kertonut töissä jo usealla henkilölle? Entä näkyykö raskaus päällepäin? Kuinka nopeasti teillä edetään näissä työn muutos kuvioissa?
Itse kuitenkin kertoisin, kuten myöskin tein, vaikka uskon että sillä on merkitystä siinä jatkuuko työni vai ei. Vielä en tiedä vastausta. Ajattelin kuitenkin, että rehellisyys saattaa kannattaa ja raskauteni näkyy ennen kuin mitään päätöksiä meillä tehdään..
Tsemppiä Maaretille huomiseen, oon kyl aika varma että siellä on muutama muukin äiti liikuttuneessa tilassa... On se varmaan aika haikeeta kuitenkin, kun omasta pikkusesta tuleekin jo koululainen. Mä olen nykyään niin herkkis ihan joka asiasta, että alkaa itkettää pelkkä ajatuskin meidän neidin koulutiestä, joka kuitenkin on edessä vasta neljän vuoden päästä... sniif. Otti jo koville tytön vieminen päivähoitoon kesätauon jälkeen, vaikka ihan on tuttu ja turvallinen paikka. Eikä tytöllä ollu mitään hoitoon menemistä vastaan. kai ne on nää hormoonit taas...
Mites muuten te joilla on jo isompia lapsia, viettekö lapsen hoitoon äitiyslomallakin? Tää tuntuu olevan arka aihe, joka herättää helposti kärkeviä kommentteja suuntaan tai toiseen. Mä uskon että jokainen kyllä tietää omalle perheelle sopivan ratkaisun. Meillä neiti jää ainakin tämän hetkisen fiiliksen mukaan mun ja vauvan kanssa kotiin. Onhan tossa lähellä kuitenkin kerho jossa alkaa ens viikolla käydä. Ja meillä on paljon tuttuja ja samanikästä leikkiseuraa ihan lähellä, niin ei varmaan ihan tuskastuta kotiin. Neiti on kuitenkin melkein neljä kun vauva syntyy, ja kaipaa kyllä kaveria leikkeihin. Varsinkin kun on jo tottunu hoidossa ikäseen seuraan. Hassua kuinka pitkälle sitä jo aattelee asioita, kunhan päästään sinne ens vuoden puolelle eka... tai no, se huominen ultrakin on ihan hyvä etappi.. =)
Suunnitteleeko muut elämää pitkälle?
loviisa
Täältäkin tuplaonnittelut teille. Sittenhän meitä onkin ainakin kolme kaksosten odottajaa tässä pk-seudulla. Voidaan varmaan tavata ihan livenäkin :) Asumme Espoossa ja esikoinen täyttää lokakuussa 2v. Täällä uutiseen on jo ehditty tottua, kun se paljastui jo 4 viikkoa sitten alkuraskauden ultrassa. Np-ultraa täällä odotellaan vielä viikko ja myöskin näillä näkymin olen Jorviin menossa.
Tänään olen ahnetinut monen päivän pinot, enkä muista mitään mitä pitikään kommentoida aimmasta. Lähdettiin jo torstaina mummolan kautta mökille ja palattiin vasta tänään. Olipa harvinaisen rentouttava viikonloppu, kun isovanhemmat ja mun pikkuveli katsoivat esikoisen perään ja päästiin kahtena päivänä miehen kanssa yhdessä golfaamaankin.
Meiltä esikoisen tavarat ovat vielä tallessa, toinen turvakaukalo täytyy toki ostaa (ja toisen sellaisen lämpöpussin jo tilasinkin) ja ehka jotain muuta pientä. Me asutaan isossa kerrostalokolmiossa eikä ole tarkoitus vaihtaa isompaan. Onneksi löydettiin yhdet tuplarattaat jotka sopivat jopa meidän pikkiriikkiseen hissiinkin.
aama ja Kesä&Heinä rv12+0
Vielä tulin toivottamaan tsemppiä huomiseen ultraan menijöille! Oma ultra sitten torstaina....
Ainiin ja LOVIISA, mä olen jo suunnitellut elämää helmikuun jälkeisellekin ajalle.. eli meillä esikoinen tulee jatkamaan päiväkodissa , ellei nyt normaalia päivää niin ainakin puolipäiväisesti. Uskon että tämä on meille paras ratkaisu. Hän nimittäin oikeasti rakastaa päiväkotiaan ja haluaisi sinne viikonloppuisinkin. Ikääkin alkaa olla sen verran että omat kaverit ja leikit on tärkeitä. Tiedän entuudestaan, kuinka kiinni sitä on vauvassa sen alku ajan, joten hän saisi vaan odottaa, koska äiti ehtii leikkimään tai ulos tai... Näin sitten mäkin saan (toivottavasti) keskittyä rauhassa vauvaan ja hoidettua koti- ja kauppareissut yhden lapsen kanssa, ja levättyä päivällä kun vauva nukkuu. Tällaiset suunnitelmat meillä, mites muilla?
ULtrasta muuten vielä sen verran, että mäkin kysyin tuota " pissiasiaa" , ja hoitaja sanoi että riittää, kun rakko on " vähän" täynnä ennen ultraa. ei siis annettu mitään aikarajoja. mulla se täyttyy sellasta vauhtia, että eiköhän se ole aina " puolitäynnä" heh heh!
Viherrys 12+3
Ite kun kävin np-ultrassa, niin siellä pyydettiin vaan norm. virtsanäyte. Sanoivat, että rakko tyhjänä on parempi ultrata (" sisäisesti" siis).
Viherrys: Meillä jatketaan 5 1/2 vuotiaan tarhassa oloa. Asutaan niin korvessa, ettei naapureita juurikaan ole saati lapsia naapureilla. Koska en ehtisi tai jaksaisi sitten vauvalta leikkiä isomman kanssa, tulisi varmaan videoista lapsenvahti ja ainut viihdyke ja sitä en todellakaan halua. Jos meillä olisi naapureina lapsiperheitä olisi tilanne varmaan toinen, lapsi voisi leikkiä pihalla muiden lasten kanssa ja aika kuluisi paremmin.
Silloin ennen kun minulla ei ollut lapsia ajattelin toisin, ajattelin että kaikki lapset pitää hoitaa kotona jos äiti on itsekin kotona. Joten jollain lailla ymmärrän näin ajattelevia. Mutta ajatusmaailma muuttuu. Ajattelen nyt asiaa lapsen kannalta, tarhassa hänellä on ikäisiään kavereita, joita ei muuten juuri ole. Tarhassa on myös säännöllinen ruoka ja järjestettyä toimintaa.
En tiedä, mutta jostain syystä tuntuu että saan selitellä asiaa vielä monelle kyselijälle. Mietityttää myös tarhatätien suhtautuminen asiaan...kehtaako siellä enää sitten edes käydä, ajatteleeko ne että siinä vasta laiska äiti...
Eli tarkoitus olisi, että esikoinen jatkaa päiväkodissa vauvojen syntymän jälkeen. Kerkee olemaan siellä puoli vuotta ennekuin alkaa eskari. Luulenpa, että kaikkien kannalta on parasta, että jatkaa hoidossa. Kuitenkin kaipaa kavereita ympärilleen sekä muuta menoa ja meininkiä :) Itse en varmasti kahden vauvan kanssa sitä pysty tarjoamaan (en varmasti edes yhden...) Lisäksi esikoinen on kielikylpypäiväkodissa, joten senkin takia haluamme jatkaa hoitoa. Tietysti pyrin järjestämään niin, että päivät eivät veny esikoisella pitkiksi.
Hei,
en olekaan aikaisemmin kirjoittanut, mutta lukenut sitäkin useammin muiden kuulumisia. Nyt ajattelin vihdoinkin itsekin kirjoittaa muutaman rivin. Meillä on siis kaksi tyttöä ennestään (4 ja 2 vuotiaat) ja heillä on kotona hoitaja päivisin, kun me mieheni kanssa olemme töissä. Nyt tällä viikolla meidän kanssa aloittaa vielä toinenkin perhe hoitoringissä (kaksi poikaa :)) ja hoitopaikka vuorottelee vuoroviikoin meidän ja heidän kodissaan. Kun jään äitiyslomalle, olin alustavasti ajatellut, että sitten tytöt käyvät 2-3 kertaa viikossa siellä toisen perheen luona hoidossa, eli oltaisiin siirrytty vain sinne, mutta siellä myös perheen äiti plussasi ja nyt nähtäväksi jää miten me järjestetään hoito. No, on meillä kuitenkin yksi täysipäiväinen apu kahden perheen kesken. Ollaan naureskeltu, että lapset ovat toisessa osoitteessa hoidossa ja mammat vauvojen kanssa toisessa :)
Työpaikassa kannattaa ottaa ylennys vastaan, vaikka itse tietääkin olevansa raskaana, eikä kannata kertoa ainakaan heti tilanteesta. Itse jäin huonoon välikäteen kerrottuani raskaudesta ja motivaation puutteesta samalla kertaa. Eihän mulle enää kannata mitään ratkaisuja edes yrittää löytää, koska olen kuitenkin lähdössä. Kollegalleni, joka aikoi irtisanoutua kokonaan, koska työ on niin epämotivoivaa, tietysti yritetään etsiä kaikkia mahdollisia ratkaisumalleja. Eli ota ylennys vastaan ja myöhemmin kerrot tilanteesta. Sitten sun on ainakin kiva palata takaisin töihin, mikä myös on aika tärkeää!
Rosalunda ja Hemmo 14+5
Kaikille ultraan menijöille [b]Onnea matkaan![/b]
Toivottavasti saatte kaikki pelkästään hyviä uutisia!!
Onnea uudelle kaksosten odottajalle!! (anteeks etten muista nikkiä)
Minä sain tänään postia, joka itketti taas koko päivän..
Tuli kutsu sinne jatkotutkimuksiin sen niskaturvotuksen takia ja aika olikin heti suoraan lapsivesipunktioon!
Toki ensin tehdään ultra ja sitten vasta päätetään, että jatketaanko siihen punktioon.
Olin vaan käsittänyt, että nyt ensin kutsutaan uuteen mittaukseen kunnon laitteilla ja sitten vasta aletaan keskustelemaan mahdollisista jatkotoimenpiteistä..Kuitenkaan turvotusta ei voida enään muutaman viikon päästä mitata, kun se alkaa laskea jos sitä on ollutkaan!
Jotenkin järkytyin asiasta ihan kamalasti, kun olin jo kuvitellut selviäväni pelkällä säikähdyksellä.
Nyt alkaa piinallinen kahden viikon odotus, että päästään tutkimukseen ja sitten mahdottoman pitkä kärsimysten kolmeviikkoinen, että tulokset tulevat ja selviää onko vauva terve vai ei..
Viisi viikkoa yhtä odotusta.
Sitten ollaankin jo melkein rv 20, joten ei tämä raskaus kyllä ihan onnellista odotusta ole ollut!
Minulle tämä on lähinnä ollut odottamista, että voi rauhassa alkaa odottaa ja nauttia raskaudesta!!
Ja nyt näin jälkiviisaana on hyvä sanoa, että jos olisin tämän tiennyt, niin en olisi mennyt koko niskaturvotus-ultraan!
~~[color=blue]tieto lisää tuskaa[/color]~~ pitää minun kohdallani
paikkaansa!
Tästä tuli nyt taas tällainen vuodatus, mutta tämä on mun tämänhetkistä [color=red]painajaista[/color]!
Jotain positiivista kaivellen siitä punktiosta, niin saadaan varmuus sukupuolesta ja on sitten moni sairaus ja kromosomi-häiriöt tutkittu!
Edelleen toivon, että vauva saa terveen paperit, mutta tuon viiden piina viikon jälkeen, mulle saa varmaan laittaa paperit jonnekin lataamoon suoraan!!
näin elellään meillä
mammutti ja vili rv-14
Eli mahassa [color=green]vili vilperi[/color] menee aina iltaisin sellaista kyytiä, että kauhean pahasti ei asiat sillä voi olla!!
Kyllä se ainakin ihan normaalin pienen vauvan näköinen siellä ultrassa!!
(tää taitaa olla lähinnä itelle pientä psyykkausta..)
Voi Mammutti -kovasti voimia ja tsemppiä pitkään epätietoisuuden aikaan. Se tuntuu varmaan piinaavalta, mutta luulenpa meidän kaikkien pitävän sormet ja varpaatkin pystyssä puolestasi! Onko mitään mahdollisuutta, että tuossa ultrassa asiat kääntyisivätkin parhain päin, eikä mihinkään punktioihin tarvitsisi ryhtyä?
Ja päivän " kuumaan aiheeseen" . Meillä on tarkoitus taata esikoiselle mahdollisimman tuttu arki vauvan syntymän jälkeenkin, eli hän jatkaa päiväkodissa nähtävästi kolmena päivänä viikossa nykyisen neljän sijaan. Päätökseen vaikuttaa se, että hän on kevättalvella jo 5½-vuotias ja menee sitten seuraavana syksynä eskariin. Kesä-ja heinäkuun lomailemme kuten aina. Tyttö tykkää olla päiväkodissa, koska siellä on kaverit! Pihapiirissämme ei kavereita juuri ole, kun ovat hoidossa kaikki. Tuntuis vähän hassultakin ottaa tyttö kokonaan pois, kun sitten muutaman kuukauden päästä alkaa eskari. Ja juu, itsekin olin aikaisemmin ehdottomasti sitä mieltä, että kotonaolevien vanhempien tulee hoitaa lapsensa kotona, mutta niin on siinäkin takki kääntynyt. :-)
Tänään alkoi työt loman jälkeen (olen opettaja) ja sain kerrottua esimiehelle tulevasta äitiyslomasta. Ei nyt ollut mitenkään sydämellinen suhtautuminen... :-/ Aika syylliseksi tunsin itseni...
Huomisiin ultriin kovasti lykkyä mukaan!
Timbe (jolla on taas laskut viikkojen suhteen sekaisin)
Eipä siinä ultrassa taida mitää erikoisempaa tapahtua, siinä lääkäri vaan tutkii tarkemmin ilmeisesti sydäntä ja muita rakenteellisia juttuja, mistä vois jo sanoo, onko syytä huoleen, mutta oikeastaan se on ihan sama, vaikka ei ultraa ensin tehtäisikään, kun jokatapauksessa seulonta tapahtuu sillä punktiolla ja jos sitä ei tehdä, niin mitään ei saada selville..
Tokikaan tuo punktiokaan ei kerro ihan kaikkea, mutta aika paljon siinä selviää kuitenkin.
Soitin aiheesta kätilölle, kun halusin lisäselvitystä asiaan, ennen kun päätän menenkö edes sinne ultraan. Kätilö suositteli varovasti menemään siihen tutkimukseen, kun keskenmenon riskikin on vain 0,5%
Kai sinne sitten mennään.. tietääpähän sitten mitä on tulossa..
Minä taas sinuna en kertoisi pomollesi! Omakohtaista kokemusta siitä että rehellisyys ei kannattanut. Toki pomo tykkäsini ja oli ystävällinen kun olin kertonut, mutta rahallisesti menetin paljon! Neuvoisin tekemään kuten liitto neuvoo..