Luulin teininä että Tyttökullat oli vanhuksia, mutta nehän onkin keski-ikäisiä
Mutta vain Sophia oli vanhus, muut keski-ikäsiä, 50 ja risat.
Nyt oon ite saman ikäinen, ja se on edelleen loistava sarja. Dvd:ltä olen katellut.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Betty White elää vieläkin. Hän oli se Snow Bird Minnesotasta tai Michiganista, missä asuu ruotsaalisten ja suomalaisten jälkeläisiä.
Sukunimikin oli Nylund ja tyttönimi Lindstrom.
Betty White (Rose) täytti juuri 99 vuotta. Syntynyt 20-luvulla.
Voi olla, että kun alat itse olla yli 50-vuotias, vanhuuden määritelmä on mielessäsi muuttunut. Olet jo nuorten silmissä täti, etkä välttämättä eroa heille 60-vuotiaasta. Nuorena jo 30-vuotiaat tuntuvat vanhoilta.
Osuutensa on toki silläkin, että nykyään terveydenhoito on paljon parempi kuin ennen. Nykyiset vanhukset söivät joka päivä perunoita ja läskisoossia. Nykyiset keski-ikäiset ovat syöneet terveellisemmin ja kuntoilleet enemmän. Ehkä juuri tuo Tyttökultien ikäpolvi oli vähemmän terve, huonompi ravitsemus ja toisaalta kuntoilu ei ollut vielä niin keskeistä kuin nykyään. Istuttiin kotona, töissä ja autossa. Nykyään puhutaan paljon liikunnasta ja fitness on muotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betty White elää vieläkin. Hän oli se Snow Bird Minnesotasta tai Michiganista, missä asuu ruotsaalisten ja suomalaisten jälkeläisiä.
Sarjassa Blanche oli norjalainen. Se kielenmongerrus, mitä siinä joskus esiteltiin Blanchen kotikielenä, kuulosti kyllä lähinnä joltain saksan ja islannin sekasotkulta!
Missäköhän tätä sarjaa vielä näkisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa Blanche oli norjalainen. Se kielenmongerrus, mitä siinä joskus esiteltiin Blanchen kotikielenä, kuulosti kyllä lähinnä joltain saksan ja islannin sekasotkulta!
Blanche oli etelävaltioista.
Betty sen sijaan norjalaisten jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän tätä sarjaa vielä näkisi?
Huonolaatuista nauhaa Youtubessa
Vierailija kirjoitti:
Eikös he sarjassa olleet eläkeläisiä?
Ei, kaikki muut käy töissä paitsi Sophia.
Dorothy on ope. Blanche museossa töissä ja Rose mielenterveyspuolella töissä, mm itsemurhalinjalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betty sen sijaan norjalaisten jälkeläisiä.
Aivan, juuri näin! Ajatukset oli ihan siinä valkoisessa hattaratukassa, mutta sotkin nimet pitkän ajan jälkeen, Bettyä tietenkin tarkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös he sarjassa olleet eläkeläisiä?
Piti googlata ja 50+ vuotiaiksi esitelty sarjassa paitsi Dorothyn äiti 80+. Ei ollut yli 30 vuoden takaa mitään muistikuvaa, että olsiivat olleet töissä. Harmaat hiukset osaltaan varmaan loivat väärää muistikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivänä kauneudenhoito on ihan eri sfrääreissä kuin siihen aikaan, niin nykyisin vanhemmatkin naiset näyttävät usein nuoremmilta.
Itse järkytyin, kun näin kuvan isoäidistäni 17-vuotiaana. Mielestäni hän näytti tosi vanhalta!
Tämä ei johdu kauneuden-, vaan terveyden- ja sairaanhoidon sekä ravitsemuksen paranemisesta ja työn kevenemisestä. Sekä lisäksi erilaisista pukeutumis- ym ulkonäkönormeista.
No höpö hö, luuletko sinä että 80-luku oli jotain sata vuotta sitten. Ihan oli terveydenhuolto ja ravinto yhtä hyvää, ellei paremmallakin tolalla.
Tukkatyyleistä se johtuu että luuli vanhuksiksi. Mummollani oli sellanen, niin noitakin sitten piti vanhuksina.
Yhtä vanhoilta ihmiset nyt näyttää, vaikka tyyli ois eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Betty sen sijaan norjalaisten jälkeläisiä.Aivan, juuri näin! Ajatukset oli ihan siinä valkoisessa hattaratukassa, mutta sotkin nimet pitkän ajan jälkeen, Bettyä tietenkin tarkoitin.
Et vaan Rosea.
Rose Nylund oli skandinaavi Minnesotasta.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että kun alat itse olla yli 50-vuotias, vanhuuden määritelmä on mielessäsi muuttunut. Olet jo nuorten silmissä täti, etkä välttämättä eroa heille 60-vuotiaasta. Nuorena jo 30-vuotiaat tuntuvat vanhoilta.Osuutensa on toki silläkin, että nykyään terveydenhoito on paljon parempi kuin ennen. Nykyiset vanhukset söivät joka päivä perunoita ja läskisoossia. Nykyiset keski-ikäiset ovat syöneet terveellisemmin ja kuntoilleet enemmän. Ehkä juuri tuo Tyttökultien ikäpolvi oli vähemmän terve, huonompi ravitsemus ja toisaalta kuntoilu ei ollut vielä niin keskeistä kuin nykyään. Istuttiin kotona, töissä ja autossa. Nykyään puhutaan paljon liikunnasta ja fitness on muotia.
Minkä ikäinen kirjotti näin helvatun typerän kommentin?????
Ei tyttökultien sukupoli ole "istuneet kotona töissä ja autossa", ne olivat liikkuneet ihan luonnostaan päivittäin hoitaessaan töitään ja asioitaan, pienestä asti. ovat olleet paljon terveempiä kuin nykyajan milleniaalit tai muut "fittnes" ihmiset salikortteineen. Nykyäänhän elämä on vain tätä istumista. Liikkua ei muka voi ellei maksa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että kun alat itse olla yli 50-vuotias, vanhuuden määritelmä on mielessäsi muuttunut. Olet jo nuorten silmissä täti, etkä välttämättä eroa heille 60-vuotiaasta. Nuorena jo 30-vuotiaat tuntuvat vanhoilta.Osuutensa on toki silläkin, että nykyään terveydenhoito on paljon parempi kuin ennen. Nykyiset vanhukset söivät joka päivä perunoita ja läskisoossia. Nykyiset keski-ikäiset ovat syöneet terveellisemmin ja kuntoilleet enemmän. Ehkä juuri tuo Tyttökultien ikäpolvi oli vähemmän terve, huonompi ravitsemus ja toisaalta kuntoilu ei ollut vielä niin keskeistä kuin nykyään. Istuttiin kotona, töissä ja autossa. Nykyään puhutaan paljon liikunnasta ja fitness on muotia.
Valtavirta kyllä on läskistynyt ja laiskistunut sitten 80-luvun. Syödään herkkuja ja katsellaan Netflixiä. Silloin kasarilla ihmiset olivat vielä hoikkia yleisesti. Muoti oli rumaa.
Nykypäivänä kyllä se fitness on pienen ryhmän harrastus. Itse en tunne yhtään fitnessharrastajaa.
Mä tykkäsin Dorothyn hahmosta ja siitä mahtavasta viskibassosta. Olen aina vähän kadehtinut naisia, joilla on matala ääni! Dorothy oli sellainen sarkastinen, vitsikäs, kyyninen ja älykäs nainen, tykkäsin siitä. Rose oli bimbo, Blanche seksihullu keikistelijä ja mummeli oli mummeli. Joten fanitin Dorothya.
Ah niin ihana sarja! Onneksi minulla on nuo dvd- boxit, niin pitääkin katsoa maraton joku päivä.
Tyttökullit kyllä oli hyvä sarja ja neljä naista asuu yhdessä..niiinnn. Nylundhan teki jotain norjalaista smörgenbörffeniä ja luki söören kierrkkegaardia kuuluisaa norjalaista filosofia..
Vierailija kirjoitti:
Mutta sarja oli loistava!
Oman aikansa sinkkuelämää
Miten se Dorothy oli niin miesmäinen? Oliko se mies oikeasti? Sehän käytti aina sellaisia löysiä vaatteitakin.
En voi sanoa, että olisin aivan erityisresti pitänyt juuri tästä sarjasta. Kate ja Allie oli mun suosikkini. Katen näyttelijä oli minusta ihan näköinen.
Ainoastaan nuorin eli Blanche oli 50 ja risat