Sossutantta kehtaa epäillä mun tilannetajua
Sanoi puhelimessa et tajuanko mä mun tilanteen.
Vallan mainiosti tajuun koska oon ite halunnut olla kotona. Enkä suostu kuntouttavaan pelleilyyn ikinä.
Kommentit (20)
No sano se. Ei tulla yhtään toimee senkaa. Enkä aio enää ikinä vastata sille en ikinä. Kammottava noita aika.
Se voipi olla että tukesi katkeaa tai pienenee jos et ole yhteistyökykyinen :)
No on sun tilannetajussa vikaa. Ei tietenkään sun ole pakko mennä mihinkään kuntouttavaan toimintaa, mutta jos et mene, on sossutädin pakko alentaa sun tukia kolmannekseen nykyisestä. Ja hetken päästä kolmannekseen siitä.
Tämä ei tietenkään ole ongelma, jos sulla on rahaa jostain muualta - mutta jos olisi, sä et ylipäänsä asiisi sossutädin kanssa, koska silloin et tukia saisikaan.
Juu, ei kannata suostua mihinkään kuntouttaviin työtoimintoihin todellakaan. Mikä ihmeen työ- ja elinkeinotoimisto nyt sossuista on tullut? Mua koitti lastensuojelun sossut tunkea kuntouttavaan työtoimintaan. En haluu sitä leimaa (tulee mieleen, että siellä käy vaan juopot ja narkit) eikä tommosia nyt kehtaa mihinkään CV:henkään laittaa. Olen sittemmin ollut ihan palkkatöissä.
Vierailija kirjoitti:
No on sun tilannetajussa vikaa. Ei tietenkään sun ole pakko mennä mihinkään kuntouttavaan toimintaa, mutta jos et mene, on sossutädin pakko alentaa sun tukia kolmannekseen nykyisestä. Ja hetken päästä kolmannekseen siitä.
Tämä ei tietenkään ole ongelma, jos sulla on rahaa jostain muualta - mutta jos olisi, sä et ylipäänsä asiisi sossutädin kanssa, koska silloin et tukia saisikaan.
No eikä laske ellei se käsky mennä kuntouttavaan työtoimintaan ole tullut TE-toimistosta. Sossu ei oo työkkäri eikä niiden pitäs mun mielestä työkkärin alueelle sekaantuakaan.
Haloo, työmarkkinatuki ja nykyään myös toimeentulotuki maksetaan Kelasta ei sossusta. Ja Kela puolestaan tottelee TE-toimiston lausuntoja. Eli jos henkilö ei ole saanut TE-toimistolta työhönosoitusta hakea kuntouttavaan työtoimintaan, ei sellaiseen tarvitse mennä eikä se vaikuta mihinkään tukiin. Sosiaalityöntekijät EIVÄT tee työvoimapoliittisia lausuntoja. Työvoimaviranomaiset tekevät työvoimapoliittiset lausunnot.
Monella ei oikeasti ole omaa aktiivisuutta. Jollain tapaa heidät pitää saada järjestelmän piiriin.
En halua töihin taas kiusattavaksi
Vierailija kirjoitti:
Monella ei oikeasti ole omaa aktiivisuutta. Jollain tapaa heidät pitää saada järjestelmän piiriin.
No olisko palkkatöiden hakeminen tai kouluttautuminen mitään? Ei tommosiin kuntouttaviin piireihin kannata kenenkään hakeutua.
Ensinnäkin sen ois pitäny käydä läpi opiskelumahikset eikä suoraan johki pilipali pöli huhuuu kuntoutukseen. Sieltä ei pääse töihin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin sen ois pitäny käydä läpi opiskelumahikset eikä suoraan johki pilipali pöli huhuuu kuntoutukseen. Sieltä ei pääse töihin ikinä.
Juuri näin.
Et ole työkykyinen vaan sekaisin. Terveitä ei panna kuntouttavaan eikä sekaisille voi suositella koulutusta.
Ja jos et olisi sekaisin, olisit joko töissä tai koulussa.
Kohta tulee mukuloille sijoitus.
sossun ämmät sekaantuu työvoimatoimiston hommiin kun olet tarpeeksi pitkään työtön on joka puljusta joku kyylätään sairaudet ja kaikki. tosi on väitätte mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen osaa käydä niitä läpi ilman sosiaaliohjaajaa.
Juuri tuli voimaan sellainen uudistus, että TE-toimistot siirsivät nipun pitkäaikaisasiakkaitaan kuntien vastuulle. Eli sossutätien on pakko soitella ja tarjota kuntouttavaa, halusit tai et. Kela alentaa automaattisesti tukea, jos ei sossussa ole tehty suunnitelmaa, että menet sinne kuntouttavaan tai teet jotain muuta järkevää.
P.S. Menisit töihin
Niistä sossuista pääsee eroon sillä, että olet työkykyinen. Josset ole, olet sairaslomalla siihen asti että olet taas työkykyinen tai jäät työkyvyttömyyseläkkeelle. Sossuilla ei ole minkäänlaista pätevyyttä arvioida työkykyä, se on lääkäreiden tehtävä.
Suuri osa kuntouttavassa kävijöistä on huijattu sinne vastoin lakia.
Vierailija kirjoitti:
Niistä sossuista pääsee eroon sillä, että olet työkykyinen. Josset ole, olet sairaslomalla siihen asti että olet taas työkykyinen tai jäät työkyvyttömyyseläkkeelle. Sossuilla ei ole minkäänlaista pätevyyttä arvioida työkykyä, se on lääkäreiden tehtävä.
Suuri osa kuntouttavassa kävijöistä on huijattu sinne vastoin lakia.
Juuri näin! Mitä ne oikein luulevat olevansa?
Mikset mee sinne kuntouttavaan ihan vaan vittuillakses ja hankaloittamaan sen noita-akkelin elämää ja työtä?
Sano sillee et tajuatko sä sun tilanteen Annikki
Kun sä olet ollut kotona niin kauan niin sun on mentävä kuntouttavaan työtoimintaan.
Sanoin suorat sanat eikä tantta oo enää soittanu :D tai yritti se yks päivä mut en vastannu.