Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tartuntautipäiväraha vai palkka, onko käytännön väliä?

Vierailija
06.04.2021 |

?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt tekemään etätöitä, tee niin ja nauti palkkaa. Mikäli otat tartuntapäivärahan, ei tietenkään töitä saa tehdä.

Vierailija
2/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tulee palkkapäivänä ilman hakemuksia työtä vastaan, tartuntapäiväraha tulee sit kun ensin olet saanut karanteenipäätöksen ja hakenut päivärahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko karenssi, vai sairastunut koronaan..

Tartuntatautilääkäri tekee ilmoituksen Kelalle ja Kela ottaa yhteyttä työnantajaan ja työnantaja maksaa normaali palkan työntekijälle ja vastaavasti Kela maksaa työnantajalle täysimääräisenä.

Näin ainakin kun olin karanteenissa, itse en tarvinnut tehdä mitään ja palkka juoksi normaalisti.

Vierailija
4/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautilääkäri tekee ilmoituksen Kelalle ja Kela ottaa yhteyttä työnantajaan ja työnantaja maksaa normaali palkan työntekijälle ja vastaavasti Kela maksaa työnantajalle täysimääräisenä.

Näin ainakin kun olin karanteenissa, itse en tarvinnut tehdä mitään ja palkka juoksi normaalisti.

Riippuu työnantajasta. Monet päättäneet että eivät maksa palkkaa karanteenissa, jolloin tartuntatautipäiväraha pitää hakea itse. Sairaana ollaan sairauslomalla, joten silloin eri asia.P.S. karenssi tulee ihan muista jutuista.

Vierailija
5/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse itse tehdä mitään, koronassa kaikki tieto kulkee sähköisesti välillä tartuntatautilääkäri-Kela-työnantaja ja tiedot hyväksytään ja annetaan palkkatiedot.

Vierailija
6/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntatautipäivärahaan kuuluu myös lisät ja esim. sovitut lisätyöt, joita et välttämättä saa jos et tee töitä ihan työmaalla

Vierailija
7/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työnantajasta. Monet päättäneet että eivät maksa palkkaa karanteenissa, jolloin tartuntatautipäiväraha pitää hakea itse. Sairaana ollaan sairauslomalla, joten silloin eri asia.P.S. karenssi tulee ihan muista jutuista.

Voihan se varmaan maksaa myös Kela, jos potilas ilmoittaa sen tartuntatautilääkärille, ennen kuin tieto menee työnantajalle.

Itse olen ollut karanteenissa, niin tartuntatautilääkäri on jo puhelimessa kertonut lähettäneensä todistuksen, niin Kelalle ja työnantajalle.

Karensissa Kela maksaa täysimääräisenä kaikki korvaukset ja tulevat palkkapäivänä tilille.

Koronaepidemian aikana sairaspalkat maksetaan eri tavalla kuin normaalisti, jos karenssi tai korona.

Vierailija
8/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt tekemään etätöitä, tee niin ja nauti palkkaa. Mikäli otat tartuntapäivärahan, ei tietenkään töitä saa tehdä.

Ainakin karanteenissa palkka on sama, kuin olisi fyysisesti töissä, myös sunnuntai ja muut lisät maksetaan, jos sattuu työvuoro.

En nyt ymmärrä miksi pitäisi tehdä etätöitä, kun saa saman palkan, paitsi säästää Kelan rahoja. Siinähän ei työntekijä tai työnantaja häviä mitään, vaan se korvataan 100%. Eikä palkkaa ja korvausta voi saada yhtäaikaa.

Vierailija
9/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan pystyt saamaan palkan niin ota se vastaan. Laskin, että menetin karanteenin takia 90e. Olisi ollut vähemmän, jos olisin saanut palkan ja muutenkin olisi ollut sata kertaa kivuttomampaa, kun selvitellä joka helv^#&n työnantajan portaan ja kelan kanssa asioita, kun oltiin uuden edessä kaikki silloin aikoinaan.

Vierailija
10/10 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä ja nostin palkkaa. Ihan vain siitä syystä, etten olisi jaksanut kotona vain murehtia koronaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän