Onko teillä (itsellänne) millaisia sadevarusteita?
Oletteko hankkineet sadetakkia itsellenne? Mistä saisi nätin sadetakin? Tai kumisaappaat?
Kommentit (9)
Ja täytyy myöntää, että aika luksukselta tuntuu, kun suurimman osan elämästä on tullut sadekeleillä lenkkeiltyä hengittämättömät sadevaatteet ja lonksuvat kumpparit päällä :) Nuo Goret ostin jostain poistomyynnistä 30 eurolla eli eivät olleet nekään hinnalla pilatut :o) Ja tosi hyvät jalkaan. Tietty kumpparitkin löytyy, Nokian mustat pitkävartiset ja jos nyt ostaisin, niin ostaisin kyllä jotkut matalavartisemmat (siis kun nuo tulevat polvitaipeeseen asti).
Erätukusta tilattu GoreTex-tyyppinen asu, joka toimii talvipakkasilla myös loistavasti! Alle vaan ohut fleeceasu, ja viime talven pakkasillakin lenkkeily sujui loistavasti! Kesällä/keväällä/syksyllä asu on taas mukavan ohut. Ja hinta on paljon huokeampi kuin normaalit GoreTexit. Jalassa sitten Eccon GoreTexit. Asu on oltava sen mukaan, että koirien kanssa on mentävä ulos, oli ilma mikä tahansa. :)
Ei sitten tarvitse mittiä että sataakohan siellä nyt vai ei. Harmi vaan että lapsille ei löydy muita goretex asusteita kun kenkiä.
hinta ei todellakaan ollut paha laatuun nähden mielestäni.
99e maksoin. mukana tuli aikoinaan vedenpitävä fleecetakki,pipo ( ei kovin kaunis:) ).. puvun sai ainakin silloin tilattua pituuden ja painon mukaan. mielestäni tosi hyvä juttu. itse olen suht lyhyt eikä yleensä valmis housut ole pituudeltaan sopivia. näin sain juuri omalle pituudelle sopivat housut.
jalassa on kulkenut syksyisin, talvisin, keväisin haltin drymax kengät. kaksi vuotta sitten ostettu ja edelleen mahtavat.
kevyemmät gore lenkkarit ajattelin ostaa nyt syksyllä.
Haluaisin ostaa Nanson retrohenkisen puolipitkän sadetakin ja hauskan väriset kumpparit.En ole koskaan osannut käyttää ulkoilupukuja (paitsi lenkkeillessä) jostain syystä?
myös goretexin lukuun. mulla on jo monta vuotta lestänyt ja todella oiva mountain equipmentin goretakki ja housut. nyt sitten mietin mistä löytäisin goretex-kengät, ne olisivat kyllä hyvät leikkipuistoon seisoskelulle syksyllä !
minä myös inhoan kumisaappaita- laitan ne jalkaan ainoastaan metsässä mustikkaan ja sieniretkille, kun pelkään käärmeitä !
nyt hankin öljykangastakin, sellaisen ihan aidon...mielenkiinnolla jään odottamaan miten se " suhtautuu" oleskeluun syksyn viimassa. kaipa hyvin.
vinkkejä otan vastaan, mistä löytäisin siis syksynkestävät goretex-kengät ? asun pk-seudulla.
Ostin nyt alesta Haltin Drymax-puvun, on siis sama kuin goretex. Alennusta oli 60 prosenttia ja maksoin puvusta 100 euroa. Budget sportista löysin nyt Haglöfsin goretex-kengät, joita ajattelin käyttää läpi vuoden. ovh oli 180, nyt maksoin 50 euroa, kun oli viimeinen pari. Mulla on tosi pieni jalka, joten usein ostan kengät alesta.
Olen kauan himoinnut itselleni säänkestäviä ulkoiluvaatteita, koska ulkoilemme paljon. Sadetakin ja kumpparit koen jotenkin tönköiksi, vaikka onhan noilla yli kolmekymmentä vuotta sateessa pärjätty. : )
Mulla on reimatec puku itselläkin ja goretex- kengät. Niillä pärjää hyvin lasten kanssa sateellakin.
Kumisaappaita inhoan...en pane omaan jalkaan, enkä pane lapsenkaan jalkaan (no okei tarhaan ostan kumpparit kun ne sinne haluavat) muuten suosin goretex kenkiä sateella niin lapsella kuin itselläni. Argh pelkkä ajatuskin mytyssä olevista sukista ja lonksuvista kumisaappaista argh :)