Minkä ikäisenä teiltä on vielä kysytty papereita?
Ikää 42 vuotta ja kaverille röökiä ostaessani kysyttiin. Kysyjä oli parikymppinen nainen. Jäin miettimään koiranulkoilustyyppisen vaatetukseni vaikutusta asiaan ja sitä, näytinkö esim. kulahtaneelta nistiltä. Hehän toisinaan näyttävät reippaasti ikäistään vanhemmilta.
Kommentit (22)
28-vuotiaana. Viimeisen kerran. Sen jälkeen ei oo kysytty.
Viime viikolla kysyttiin pankissa papereita. Olen 67-vuotias.
Olen 39. Alkossa kysytään aina, ruokakaupassa todella harvoin.
Joka kerta, kun käyn paketteja noutamassa.
Lähes joka toinen kerta, kun harvoin joskus eksyn Alkoon ostoksille. Olen 36v.
50-vuotiaana. Nyt 51-vuotiaana ei ole vielä kysytty.
Minulta kysytään ehkä joka toinen kerta, kun ostan alkoholia, Alkossa useammin kuin kaupassa. Olen 37. Baareissa ei sentään enää kysytä ikää!
Oon hakenut itse tupakkani 15 vuotiaasta lähtien..
M26 :D
42. Kysytään lähes joka kerta alkoholia ostaessa.
43, alkossa kysytään tosi useasti.
Ei ikinä ole kysytty, ei edes 18-vuotiaana.
N52
Viimeksi 19-vuotiaana, kun yritin sisälle K21 yökerhoon.
N41
Mä en ihan ymmärrä koko aloitusta. Röökin ostossa tätä yli 40-vuotiasta on luultu ikäänsä vanhemmalta nistiltä mutta sitten ei kuitenkaan niin vanhalta ole näyttänyt, että ilman papereita tupakkaa saisi...?
Floridan Orlandossa Liquor Storessa
katsoivat henkkarit, vaikka ikää oli 59.
Myyjä osoitti tiskillä olevaa lappua, jossa luki, että kaikilta kysytään .
37v kun ostin alkoholitonta olutta 🙄
Kysytään ehkä joka kolmannella kerralla kun ostan päihteitä, olen 28. Valvonta on kyllä selkeästi kasvanut, sillä noin 20-vuotiaana papereita ei kysytty läheskään näin usein, enkä ole säilynytkään erityisen hyvin.
Nelikymppisenä on kysytty kassalla ja Alkossa. Ensimmäinen oli pelkkää veetuilua ja selittyi ehkä ulkoasulla (tulin tallilta lantatalkoista), jälkimmäistä hämmästelen. En oel erityisen nuorekkaan näköinen.
44v (olen nyt sen ikäinen). Harventunut on, mutta välillä vielä kysytään.
Alaikäisenä sain usein porukalle juomat 16-17-vuotiaana ilman papereita. Nyt 38-vuotiaana joudun yleensä näyttämään paperini.
Veikkaan, että olen aika ajattoman näköinen?
Olen 35-vuotias ja kyllä kysytään papereita esim. uutena vuotena ja vappuna, kun kaupoilla ja Alkoilla on tehovalvonta käynnissä. Joskus kun olen meikittä liikenteessä, niin saatetaan kysyä muutenkin.