Onko hevonen pakko tuoda autojen sekaan?
Vähän väliä saa lukea ja nähdä kuvia vaaratilanteista, missä hevonen on saanut kohtauksen lujaa ohitse ajavan auton tai muun ajoneuvon takia.
Onko hevonen pakko tuoda autotielle? Nuo vaikuttaa olevan äärimmäisen säikkyjä eläimiä, joten eikö olisi eläimenkin kannalta parempi, että hevonen ulkoilee aitauksessa tai metsässä, missä ei kuulu kovia ääniä tms.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö hevoset ole kevyttä liikennettä? Miksi ne sitten autotiellä olisivat?
Ei enää, kun eduskunta suuressa rajattomassa pöl höydessään hiljan muuttivat lakeja.
Jos kunto on niin huono ettei jaksa siirtää jalkaa kun istuu perseellään niin ei ole mitään asiaa auton rattiin.
Ihan samalla lailla Helsingissä on alettu tuomaan pyöräilijät autotielle. Monesta paikasta on poistettu kevyen liikenteen väylä ja korvattu se jalkakäytävällä.
Onko reaktioaikasi liikenteessä huono vai näkökyky alentunut? Itse laitan hevosen leivän päälle.
Joskus ei kai vain ole vaihtoehtoja? Ei sitä hevosta oikein taskuunkaan voi laittaa, jos tulee kohta jossa täytyy tiellä kulkea.
Valitettavasti olen nähnyt jopa sitä, että hevosen kulkiessa aidan takana tien vieressä (talutettuna laitumelle) se pillastuu autoista. Tulee lähinnä mieleen, että tuollaisen hevosen asuttaminen ja pitäminen vilkkaan autotien vieressä alkaa olla eläinrääkkäystä. Tässä on siis kyseessä talli, joka on perustettu silloin, kun ohi menevä tie oli hiljainen hiekkatie eikä pääasiallinen alueen läpiajoväylä, joten tietysti paha tallia on lähteä siirtämäänkään. :(
No, onneksi autoilijat ei joka senttimetriä maasta voi itselleen valloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla lailla Helsingissä on alettu tuomaan pyöräilijät autotielle. Monesta paikasta on poistettu kevyen liikenteen väylä ja korvattu se jalkakäytävällä.
Autoilijoita vaan halutaan kiusata kaikin tavoin. Maksetaan jo itsemme kipeäksi autoilusta ja vielä tungetaan kaikenmaailman kelaajat ja hevoset ja kissat ja koiratkin samalle ajoradalle. Vähemmästäkin alkaa keittämään.
Ehkä sun kannattaa lopettaa autoilu jos on noin vaikeata ja siirtyä ohjastamaan hevosta. Kyllä se siitä, jalkaisin olisit jo perillä.
Vihaatko ratsastajia, koska et itse pääse hevosen selkään ja kärryihin olet liian painava?
Vierailija kirjoitti:
Vihaatko ratsastajia, koska et itse pääse hevosen selkään ja kärryihin olet liian painava?
En tosiaankaan vihaa. Eikä kysymys ollut siitä vaan katsoin tilannetta hevosen näkökulmasta. Pelko.
Tahallaan haluat ymmärtää väärin-huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kannattaa lopettaa autoilu jos on noin vaikeata ja siirtyä ohjastamaan hevosta. Kyllä se siitä, jalkaisin olisit jo perillä.
Miksi tämä purkaus kun kysyn hevose parhaaksi tätä asiaa? Miksi alat repiä päätäsi?
Ei mulla ole ongelmaa ohittaa hevosta asiallisesti.
Hirveen aggresiivisiä kommentteja, toivottavasti et työskentele hevosten parissa.
Kyllähän ne hevoset on tiellä olleet kauan ennen kuin autot alkoivat sinne tunkemaan.
Aika moni pönttö muuten kutsuu kaikkia liikenneväyliä "autoteiksi". Sitähän ne eivät ole. Ajorata on kaikille kulkuneuvoille, paitsi jos on erikseen määrätty esimerkiksi moottoriliikennetieksi.
Hyvä, laita adressi vetämään mölyävien ja saastuttavien autojen poistosta, ja kuljetaan jatkossa työmatkat biovetoisella velkavetoisten sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, laita adressi vetämään mölyävien ja saastuttavien autojen poistosta, ja kuljetaan jatkossa työmatkat biovetoisella velkavetoisten sijasta.
En ikinä.
Jos autot pelottavat hevosia, eikö olisi oikein poistaa ongelma eikä uhri?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne hevoset on tiellä olleet kauan ennen kuin autot alkoivat sinne tunkemaan.
Aika moni pönttö muuten kutsuu kaikkia liikenneväyliä "autoteiksi". Sitähän ne eivät ole. Ajorata on kaikille kulkuneuvoille, paitsi jos on erikseen määrätty esimerkiksi moottoriliikennetieksi.
Itse asiassa nykyisin jako on autotie ja kevyenliikenteenväylä. Jollain vanhoilla kaduilla saattaa toki olla vielä ajorata ja jalkakäytävä, mutta pikkuhiljaa ne poistuvat, kun kunnat remontoivat katuja.
Miksi sun edes pitäisi ohittaa ratsastaja autolla?
Mites noi ponit? ne on ihan ok liikenteessä?
Ihmetyttää, miksi Helsingin keskustassa ei kuljeteta turisteja hevoskyydeillä. Olisi kiva lisä kaupunkikulttuuriin.
Tässä jollekin vaunuhevosen omistajalle lisätienestejä.