KELAn "asiakaspalvelu"
Oliskohan parantamisen varaa.. Hoidan äitini asioita. Nyt piti anoa korotettua eläkkeensaajan hoitotukea, vaan kyllä on kankeaa. Verkossa ei voi täyttää kuin omansa, tulostinta ei ole, joten papereita hakemaan. Nyt seison Itiksen kelan jonossa, kun en saanut hakea lomaketta telineestä. Täällä seistään jonossa korona-aikana. Vattu!!
Eipä onnistunut pyytämällä ovivahdilta, virkaintoinen nuori nainen.
Satsatkaa nyt ihmeessä joustavaan palveluun, vai eikö tarvitse, kun olen ainoa suomalainen jonossa (Itis). Kyykytystä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisitkö äitisi pankkitunnuksilla menemään hänen sivuilleen Kelassa. Sieltä jostain voi lähettää viestin? Sitten kirjoitat viestin jossa pyydät heitä lähettämään sinulle oikean lomakkeen äitisi kotiosoitteeseen.
Olen itse joutunut pähkäilemään vähän saman asian kanssa, kun kyseessä on nuori aikuinen, joka ei pärjää kelan asioinnin kanssa. Kelan toimistoissa kaavakkeetkin on nykyään jossain virkailijan takana.
Kelan sivut ovat todella monimutkaiset. Ei ihan heti aukea, kuinka löytää haluamanasa lomake. Sitten olisihan se aivan liian helppoa, jos lomakkeen voisi nykyaikana jopa lähettää sivuston kautta. Ei. Se pitäisi tulostaa. Koskahan kela saa sivunsa tälle vuosituhannelle?
Eikö se ole "tätä vuosituhatta", ettei täytetä mitään paperilomakkeita vaan tehdään hakemiset siellä nettipalvelussa.
Kerro se Kelalle! Eipä onnistu, vaikka valtakirjakin on.
Se joka oikeasti on käyttänyt Kelan sivuja, tietää, ettei sieltä tosiaan voi lähettää täytettyjä lomakkeita, vaan ne pitää tulostaa ja lähettää paperiversiona. Mutta täällä taas kaiken maailman uunoturhapurot yrittävät leikkiä besserwissereitä. Tämä ei mitenkään liity kuitenkaan valtakirjoihin, vaan koskee kaikkia lomakkeita.
Jaa no kyllä mä ainakin olen aina lähettänyt tt-, asumis- ja työmarkkinatukihakemukset netin kautta.
Sulla onkin piikki kelassa vakiona auki ja kyse on noista yleisimmistä lomakkeista.
Olen lähettänyt kuntoutuspsykoterapian hakemuksen Kelan nettisivujen kautta. Täytin KU131-lomakkeen omalla tietokoneellani ja allekirjoitin sen PDF-version allekirjoitustoiminnolla. Lähetin Kelan sähköisen asiointipalvelun viestien kautta ja päätös tuli myöhemmin. Olen tehnyt samalla tavalla 1. ja 2. vuoden hakemuksen. Tämä vinkiksi niille, jotka voivat hoitaa asiointipalvelun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan parantamisen varaa.. Hoidan äitini asioita. Nyt piti anoa korotettua eläkkeensaajan hoitotukea, vaan kyllä on kankeaa. Verkossa ei voi täyttää kuin omansa, tulostinta ei ole, joten papereita hakemaan..
No voi hyvä ihminen, käy sitten jossain tulostamassa, vaikka kirjastossa.
Töissä et itmeisesti käy, monet tulostaa siellä.
Sähköinen allekirjoitus on tätä päivää, pankin tunnareilla voi allekirjoittaa.
https://vismasign.fi/ohjeet/mika-on-sahkoinen-allekirjoitus/
Jos sulla on valtakirja hänen asioiden hoitamiseen, olisit voinut varata ajan puhelinpalveluun ja täyttää hakemuksen suullisena hakemuksena, ja liitteet olisit voinut postittaa kelaan
No johan on jäykkää.
Täytettävässä muodossa oleva pdf-lomake on aika bueno, tosin sitten pääsee jännittämään että kelpaako joku Acrobat Readerin allekirjoitustyökalulla toisen ihmisen puolesta väännetty signeeraus ja se että lähettää toisen ihmisen lomakkeen liitteenä omassa asiointipalvelussaan viestitoiminnolla.