Tiedätkö ketään joka olisi viisikymppisenä, yli 20v kotiäitinä olleena onnistunut saamaan
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma äitini. Ei ole kansakoulun jälkeen käynyt mitään kouluja. On ollut henkilökohtaisena avustajana n. 10 vuotta. Tunnen myös pari muuta, heilläkään ei taida kummoisia koulutuksia olla, yksi on myös avustaja ja toinen kaupassa töissä.
Kansakoulut lakkautettiin 70-luvulla, joten aika vanha täytyy sen käyneen olla.
Niin onhan viiskymppinen vanha jonnen näkökulmasta. Minäkin kävin 70-luvulla kansakoulua neljä luokkaa. Sen jälkeen siirryin oppikouluun, joka muuttui peruskouluksi. Sitten lukio ja myöhemmin pari korkeakouluttkintoa. Olen siis viiskymppinen ja edelleen työelämässä ja toivon mukaan myös pysyn työelämässä vielä lähemmäs 15 vuotta.
Viisikymppinen on kyllä käynyt jo peruskoulun.
Jos ei ole osaamista niin miten sitä työtä voisi saada. Kaksikymmentä vuotta vanha koulutus ja työkokemusta tarkoittaa että ei ole syitä miksi joku palkkaisi.
Siis ensin opiskelemaan ammatti ja sitten harjoitteluiden kautta töihin. Suomessa tarvitaan työntekijöitä vaikka kuinka monella alalla (hoiva-ala, siivous, maataloustyöt ja muut palvelusektorit, IT-ala, rakennusala yms.).
Se on hieno asia että joku on valmis palaamaan työmarkkinoille pitkän tauon jälkeen. Vähän kuitenkin kritisoin sitä että kotiäitinä ei osallistuta verojen maksuun ja työntekoon kun ollaan parhaassa työiässä.
Protestoin harhaanjohtavaa otsikkoa!
Tiedän yhden, pääsi puhelinmyyjäksi.
Mun tutun äiti sai aikoinaan.
Kävi iltalukion ja sitten kauppaopiston. (ennen tradenomihässäkkää) Suunnitteli vielä yliopistoa, mutta jäi kuitenkin sairaalan kanttiiniin myyjäksi.
Niin onhan viiskymppinen vanha jonnen näkökulmasta. Minäkin kävin 70-luvulla kansakoulua neljä luokkaa. Sen jälkeen siirryin oppikouluun, joka muuttui peruskouluksi. Sitten lukio ja myöhemmin pari korkeakouluttkintoa. Olen siis viiskymppinen ja edelleen työelämässä ja toivon mukaan myös pysyn työelämässä vielä lähemmäs 15 vuotta.