Missä vaiheessa olette huomanneet hyviä puolia alkoholin pois jättämisen jälkeen?
Mielellään kuulisin kokemuksista.
Vähän omaa taustaa:
-viikonloppuisin meni 6 - 20 annosta, juhlissa ehkä vähän enemmän
-en kärsinyt juuri koskaan krapuloista, nestehukasta enimmäkseen
-en juuri huomannut viikolla eroa treenin kulkemisesssa olinko jounut viikonloppuna 6 tai 20 annosta
Nyt on takana 4 viikkoa ihan nollalinjaa. En voi sanoa, että mikään olisi muuttunut. Ei minulle kyllä ole ongelma olla kuivilla vaikka toinenkin kuukausi mutta eipä tässä liene järkeä kieltäytyä kosteista illanvietoista jatkossakaan.
Mulla ikää 30 vuotta, mies.
Kommentit (14)
Kolme kuukautta yleensä vaaditaan, jotta maksa puhdistuu. Itsellä atooppinen iho parani kokonaan alkoholin jättämisellä. Mitään rasvoja ei tarvitse käyttää edes talvella. Maksan kunto heijastuu heti ihoon. Kostea ja terve iho on merkki terveestä maksasta.
Vierailija kirjoitti:
Alko romauttaa testosteronin useaksi päiväksi, treenaamiset yhtä tyhjän kanssa.
Samaa olen kuullut. Kuitenkin viimeisen puolen vuoden aikana on kaikki levytankonostot nousseet sen 20%, vaikka en ihan aloittelija olekaan. Olisikohan vielä paremmin mennyt ilman turhaa ryyppäämistä?
Vierailija kirjoitti:
Kolme kuukautta yleensä vaaditaan, jotta maksa puhdistuu. Itsellä atooppinen iho parani kokonaan alkoholin jättämisellä. Mitään rasvoja ei tarvitse käyttää edes talvella. Maksan kunto heijastuu heti ihoon. Kostea ja terve iho on merkki terveestä maksasta.
Joo nyt asian mainitset, niin ehkä iho näyttää jo nyt vähän kirkkaammalta. No katellaas vielä pari kuukautta.
itsellä meni sen 3kk,että uni tuli suhkoht kuntoon. Sitä kautta tietenki keskittymiskyky ja tarkkaavaisuus pikkuhiljaa nousi,nyt kohta 7kk ilman alkoholia ja plussia löytyy mutta myös negatiivisuuksiakin. Plussia: unen laadun paraneminne(n3kk kohdalla), ei enää unihalvauksia(3kk jälkeen), tunteiden käsittelytaidot ja ongelmanratkasu kyky noussut (4kk),alakuloisuutta ei ole niin paljoa(1kk), aivosumu suurimmilta osin hälvennyt(4kk),yleistä ahdistusta ei nimeksikään (1kk ). Tietenkin nää on tapauskohtaisia ja riippunee mihinkä tarkoitukseen on käyttänyt alkoholia yms.
vähemmän pullojen palautusta ja nukahtaminen kestää kauemmin
Vierailija kirjoitti:
Jännä, olen saanut kostean ja terveen ihon juopottelemalla. Ennen oli kuiva ja veltto, nyt on kimmoisa ja juonteet ei näy niin selvästi.
Jaksan harrastaa seksiä enemmän, kun ei krapula vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, olen saanut kostean ja terveen ihon juopottelemalla. Ennen oli kuiva ja veltto, nyt on kimmoisa ja juonteet ei näy niin selvästi.
Eli naama kiiltää hiestä ja turvotus peittää rypyt ja juonteet.
Yleisen skarppiuden ja kirkkaat ajatukset huomasin jossain vaiheessa kun aivot toimii täysillä ja myrkyittä. Riippuu tietysti tartteeko sellaista mihinkään. 😅
1kk et näytä enää vappupallolta kun kehosta poistuu valtava määrä nestettä. Vyötäröltä lähtee useita senttejä. Alkottomuuteen on hyvä yhdistää tunnin hikikävely päivässä, nopeuttaa prosessia. Lääkärin mukaan terve maksa palautuu 1-2vk:ssa.
2v takana, yritin miettiä jotain positiivista, ei tullut mitään mieleen. Negatiivisia senkin edestä.
Tein tästä asiasta oman aloituksen alkuvuodesta. Nyt on kulunut 9 kuukautta ilman pisaraakaan, ja oheinen kirjoitukseni pitää edelleen paikkansa.
Tiedotusvälineissä on jatkuvasti juttuja siitä, mitä kaikkea hienoa tapahtuu, kun lopettaa alkoholin juomisen. Minä olen ollut nyt puoli vuotta kokonaan juomatta, mutta mitään vaikutuksia ei näy: ei ole parempi tai energisempi olo, enkä ole laihtunut yhtään. Ihoni on aina ollut erinomainen ja on yhä. Nukun edelleen kuin tukki ja herään melko virkeänä. Olen aina ollut terve, eivätkä edes flunssat tartu minuun, joten ei parannusta ole siinäkään asiassa.
Raittiuteni johtuu siitä, että en yksinkertaisesti pääse Alkoon (logistinen syy). Join parikymmentä vuotta ensin puoli pulloa, sitten pullon viiniä viikonloppuisin, ennen pitkää pullon sekä perjantaina että lauantaina. Viimeisimpinä 2-4 vuotena join todella paljon, säännöllisesti jopa 3-6 litraa viiniä viikossa. Sietokykyni kasvoi hiljalleen, eikä litra tai puolitoista litraa kuivaa valkoviiniä illan mittaan aiheuttanut edes pientä krapulaa, ja nukuin oikein hyvin. Olen kookas, mutta sillä ei ole merkitystä, koska alkoholin määrä oli kaikenkokoisille ihmisille valtava. Olin terveystarkastuksessa vielä silloin, kun join, mutta verikokeissakin kaikki oli normaalin rajoissa.
Mitään ihmissuhteisiin liittyviä muutoksia ei myöskään ole. Asun yksin, olen ollut työtön jo vuosia, ja periaatteenani on se, että jos otan edes siemauksen, en soittele ihmisille enkä edes kirjoittele netin anonyymipalstoille mitään. Toinen periaatteeni oli se, että korkin (tai tonkan, joihin siirryin volyymin kasvaessa) sai avata vasta klo 21.00, eikä minulle soitella edes vahingossa niin myöhään. En liikuskele ihmisten ilmoilla, joten kukaan ei tiennyt juomisestani.
Juomiseni loppui odottamatta ja kerralla. Ensin harmitti se, että edes perjantaipulloa ei ollut, mutta parin kuukauden kuluttua en edes muistellut juomisperinteitäni; nyt uutenavuotena tuli mieleen, että viinipullo olisi kiva, mutta kun ei sitä ollut, en kaipaillut sitä tämän enempää. Vieroitusoireita ei ole ollut lainkaan tuota alun pientä harmitusta lukuun ottamatta.
Kysymys, ehkä retorinen, kuuluu: milloin ne raittiuden hyvät puolet alkavat näkyä?
Mä jätin pois alkoholistin. Edut huomasi heti: ei enää humalaista huutoa ja viinanhajua kämpässä. Mitä kauemmin aikaa kuluu, sitä paremmalta tuntuu. Voin vain suositella.
pillapong kirjoitti:
itsellä meni sen 3kk,että uni tuli suhkoht kuntoon. Sitä kautta tietenki keskittymiskyky ja tarkkaavaisuus pikkuhiljaa nousi,nyt kohta 7kk ilman alkoholia ja plussia löytyy mutta myös negatiivisuuksiakin. Plussia: unen laadun paraneminne(n3kk kohdalla), ei enää unihalvauksia(3kk jälkeen), tunteiden käsittelytaidot ja ongelmanratkasu kyky noussut (4kk),alakuloisuutta ei ole niin paljoa(1kk), aivosumu suurimmilta osin hälvennyt(4kk),yleistä ahdistusta ei nimeksikään (1kk ). Tietenkin nää on tapauskohtaisia ja riippunee mihinkä tarkoitukseen on käyttänyt alkoholia yms.
No mitä negatiivista olet löytänyt?
Alko romauttaa testosteronin useaksi päiväksi, treenaamiset yhtä tyhjän kanssa.