Kertokaa miten voisin vielä korjata syömisiäni ym. kun paino ei vaan putoa!
Kävelen joka ilta reippaan noin 3km:n lenkin ja kotona heilutan kahvakuulaa.
Syön samaa kuin muukin perhe mutta kevennettynä, esim. he jauhelihakastiketta ja perunaa, minä jauhelihakastiketta ja kasviksia. Leipää en syö enää nykyään ollenkaan.
Silti painan 98 kiloa ja keskivartalo on tynnyri :/
Kommentit (30)
Se on yksinkertaista. Joudut ottamaan ylös jokaisen syötäväsi kalorit, ja syöt joka päivä alle kulutuksen. Selvitä kulutus laskurilla. Ei ole muuta keinoa. Esim. jos lepokulutus on 1700kcal päivässä, syö aina max.1400kcal. Lenkillä ei ole kauheasti väliä.
Aika vaikeaa miettiä muutoksia, kun et kerro syömisiäsi nyt.
Vierailija kirjoitti:
No esim. tänään olen syönyt turkkilaista jugurttia vadelmilla ja juonut kahvia mantelimaidolla. Myöhemmin luvassa kalakeittoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on yksinkertaista. Joudut ottamaan ylös jokaisen syötäväsi kalorit, ja syöt joka päivä alle kulutuksen. Selvitä kulutus laskurilla. Ei ole muuta keinoa. Esim. jos lepokulutus on 1700kcal päivässä, syö aina max.1400kcal. Lenkillä ei ole kauheasti väliä.
Pöh, tottakai lenkillä on väliä, kaikki liikunta tukee painon pudotusta, vaikka ensisijaisesti tietysti pitää syömiset saada kuntoon.
Kolmen kilsan kävelylenkki on ulkoilua, ei mitään kaloreita kuluttavaa liikuntaa.
Ravinnosta ei tuon perusteella voi sanoa mitään.
Ala pätkäpaastolle. Se auttaa hormonitoimintaan, joka on varmaan pielessä. Se korjaa myös insuliiniresistenssiä, matala-asteista tulehdusta ja rasvamaksaa. Nämä on lähes kaikilla keskivartalolihavilla.
Lataa esimerkiksi yazio ja pidä kirjaa syömisistä. Tee joka toinen päivä hiit-treeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. tänään olen syönyt turkkilaista jugurttia vadelmilla ja juonut kahvia mantelimaidolla. Myöhemmin luvassa kalakeittoa.
Ap
Mitkä on makrosuhteesi? Melko tärkeä asia painonhallinnassa.
Hyvä kävelylenkki on 10 kilometriä eli 2 tuntia. Hapettaa ja puhdistaa elimistöä. Tulee terve jano ja väsy. Vie nälän hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kalakeiton sisältö?
Vierailija kirjoitti:
Kolmen kilsan kävelylenkki on ulkoilua, ei mitään kaloreita kuluttavaa liikuntaa.
Ala pätkäpaastolle. Se auttaa hormonitoimintaan, joka on varmaan pielessä. Se korjaa myös insuliiniresistenssiä, matala-asteista tulehdusta ja rasvamaksaa. Nämä on lähes kaikilla keskivartalolihavilla.
Lataa esimerkiksi yazio ja pidä kirjaa syömisistä. Tee joka toinen päivä hiit-treeni.
Höpö höpö, minä laihduin 10 kg ihan sauvakävelemällä sekä jättämällä herkut pois ja sekös pätkäpastoavia, ketoilevia, kalleilla kuntosaleilla ravaavia ärsyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh, tottakai lenkillä on väliä, kaikki liikunta tukee painon pudotusta, vaikka ensisijaisesti tietysti pitää syömiset saada kuntoon.
Joo tukee, ja liikunta on aina hyvä juttu keholle, mutta jos kunnolla haluaa laihduttaa niin tuollainen kolmen kilon kävelylenkki ei ole MITÄÄN, syömiset pitää tarkastaa.
Yritä lisätä liikuntaa. Olen ollut pikkudietillä nyt 4 päviää ja huomaan että vatsa on aika normaali nyt. Kävelen joka päivä 5 km minimum. En syö perunoja , yksi leipäsiivu aamulla.
Kaikki liikunta on hyväksi, mutta ainoa millä oikeasti on merkitystä on ruoka. Kalorit reippaasti alle 2000/vrk niin voin ison pitäisi laihtua. Parempi laskea niitä hieman yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, minä laihduin 10 kg ihan sauvakävelemällä sekä jättämällä herkut pois ja sekös pätkäpastoavia, ketoilevia, kalleilla kuntosaleilla ravaavia ärsyttää!
Ap ei ole laihtunut kävelemällä ja "keventämällä". Että höpöhöpö itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään lukenut aloitusviestiä. Luepa se ihan ajatuksella ennen kuin kommentoit, ettei mene ihan asian vierestä.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Yritä lisätä liikuntaa. Olen ollut pikkudietillä nyt 4 päviää ja huomaan että vatsa on aika normaali nyt. Kävelen joka päivä 5 km minimum. En syö perunoja , yksi leipäsiivu aamulla.
Sinä alas peukuttaja.Annan vaihtoehto !
Liian moni kuvittelee, että liikkumalla laihtuu. Ei, syömällä reippaasti alle kulutuksensa laihtuu. Laske lepoaineenvaihduntasi ja miinusta siitä 500 kcal. Syö sen mukaisesti. Laihdut puoli kiloa viikossa vaikket liikkuisikaan. Jos liikut, kiva, silloin laihdut vähän enemmän kuin puoli kiloa.
Tuollainen vaihdanpa perunan salaattiin niin laihdun -malli ei auta vaan pitää oikeasti syödä gramnalleen ruokapäiväkirjan mukaan ja sadoilla miinuskilokaloreilla per päivä. Jos siis haluaa laihtua, jos et niin jatka nykyiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kalakeiton sisältö?
Yksittäisellä lämpimällä ruualla ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä. Aloittajahan sanoi, että on pääasiassa korvannut ruuassa hiilihydraatin lähteet kasviksilla.
Kolmen kilsan kävely kuluttaa ehkä 100 kcal energiaa, vaikka reippaasti menisikin.
Joissakin vastauksissa on ollut ideaa - itse suosittelisin aloittajalle VHH:ta pätkäpaastoilulla. Eli esim. yö vähintään 15-16 tuntia, sitten päivän niukkahiilariset ateriat sopivin välein. Lisää aerobista liikuntaa, esim. kahtena päivänä viikossa kunnon lenkki (1-2 h kävelyä niin että hengästyy) tai uintia, fillarointia, mitä nyt tykkää harrastaa. Lisäksi isoilla painoilla tehtävää lihaskuntotreeniä vähintään kerran viikossa.
Myös energiansaannin laskeminen ja seuranta jonkun appin avulla voi toimia, jos se tuntuu mukavalle ja toimivalle vaihtoehdolle. Siinä tärkeintä on totuudenmukainen laskenta, eli annokset on oikeasti punnittava ja niiden energiasisältö laskettava hyvinkin tarkasti. Sopiva vaje on -500 kcal, mikä alkaa nopeasti tuottaa tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tukee, ja liikunta on aina hyvä juttu keholle, mutta jos kunnolla haluaa laihduttaa niin tuollainen kolmen kilon kävelylenkki ei ole MITÄÄN, syömiset pitää tarkastaa.
Mun mielestä tuollainen päivittäinen 3 kilometrin lenkki on juurikin optimi, jos ei ole juurikaan liikkunut ja on reilusti ylipainoa. Vähän vilkastuttaa aineenvaihduntaa, mutta ei pitäisi olla ongelmia kalorien kanssa. Tietenkin pääpaino laihduttamisessa on siinä ruokavaliossa.
Ruuan määrä on todennäköisesti liikaa. Vaikea muuta sanoa.