Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14.4 pitäisi alkaa ylähampaiden poisto t. Ammattivalittaja

Vierailija
05.04.2021 |

Enkä mä meinaa millään uskaltaa. Lisäksi kaikki pitäisi saada 2 kerralla, mikä on kyllä mahdotonta. Sitten jos ei 2 kerralla saada kaikkea, jää viimeinen kerta kesäkuuhun. Ei mitään järkeä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne irti lähtee, eikä ole kipeät juurikaan  jälkeen päin.

Vierailija
2/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne irti lähtee, eikä ole kipeät juurikaan  jälkeen päin.

Lähtee tietysti, mutta mä haluaisin vielä pitää ainakin osan hampaistani eli nuo ylähampaat. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, minkä takia hampaat poistetaan? Huono suuhygienia? Olet varmaan jo melko iäkäs koska kyllä hampaiden pitää kestää koko elämän jos niitä hoitaa.

Vierailija
4/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, minkä takia hampaat poistetaan? Huono suuhygienia? Olet varmaan jo melko iäkäs koska kyllä hampaiden pitää kestää koko elämän jos niitä hoitaa.

Paradontiitti ja sjögrenin syndrooma. Olen 47v.Ap

Vierailija
5/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, miksi?? Minulla on aikanaan lohjennut yksi hammas niin usein, että se jouduttiin poistamaan kokonaan, mutta se ei edes näy hymyillessä. Miten tullaan tilanteeseen, jossa etuhampaat pitä poistaa?

Vierailija
6/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, miksi?? Minulla on aikanaan lohjennut yksi hammas niin usein, että se jouduttiin poistamaan kokonaan, mutta se ei edes näy hymyillessä. Miten tullaan tilanteeseen, jossa etuhampaat pitä poistaa?

Kunnallisen hammaslääkärin mukaan, niitä ei voi enää kunnostaa. En ole yksityisen mielipidettä kysynyt. Ap

Vierailija
7/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradontiitti ja sjögrenin syndrooma. Olen 47v.Ap

Sori.

Vierailija
8/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas ihmisperseet kun ihmisillä on erilainen hammasluusto. Samoin kuin joillekin tulee osteoporoosi luihin ja toisille ei.

T. Kaikki hampaat tallella

Vierailija
9/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta nyt itse tuo päivämäärä muistaa ettei tämäkin tarina taas ole parin viikon päästä ristiriidassa itsensä kanssa kuten kävi Aruban matkalle ja suurimmalle osalle sun muistakin tarinoistasi. 

Vierailija
10/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi samana päivänä lapsen fysioterapia. No se aika varmaan pitää vaihtaa, koska olen tosi kipeä, kun hampaita vedetään pois. Ap

Vierailija
11/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta vietiin kerralla kaikki ylähampaat. Viikon verran pidettiin pumpuleita ja liemiruualla oltiin kuukausi.  Tästä on jo aikaa 7 vuotta. Särkyjä ei juur ollut, kiitos lääkkeiden! Vielä kun sais tekarit alaskin.

Vierailija
12/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas ihmisperseet kun ihmisillä on erilainen hammasluusto. Samoin kuin joillekin tulee osteoporoosi luihin ja toisille ei.

T. Kaikki hampaat tallella

Minulla on hampaat suussa eikä perseessä.

Vierailija
13/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä järkeä? Kyllähän ne kaikki voidaan poistaa kerralla, kahdella tai useammalla. Mikä se järki sinun mielestäsi olisi? Epämiellyttävää se joka tapauksessa on, mutta jos se on tehtävä, niin se on tehtävä. Mitä enemmän kerralla, sitä nopeammin alkaa ienten parantuminen samassa tahdissa ja proteesin kanssa voidaan edetä. Jos hampaita poistetaan vähitellen, joudut olemaan pitempään ilman kunnon purukalustoa. Tässä asiassa symppaan sinua kyllä, ei varmasti ole mukava asia eikä helppo, mutta kunhan se on hoidettu ja saat proteesit, on elämänlaatusi varmasti parempi. 

Vierailija
14/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olisi samana päivänä lapsen fysioterapia. No se aika varmaan pitää vaihtaa, koska olen tosi kipeä, kun hampaita vedetään pois. Ap

Kannattaa vaihtaa se ihan suosiolla, ei kannata ottaa sille päivälle eikä seuraavallekaan mitään menoja ja kuormittavaa. 

Vierailija
15/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä järkeä? Kyllähän ne kaikki voidaan poistaa kerralla, kahdella tai useammalla. Mikä se järki sinun mielestäsi olisi? Epämiellyttävää se joka tapauksessa on, mutta jos se on tehtävä, niin se on tehtävä. Mitä enemmän kerralla, sitä nopeammin alkaa ienten parantuminen samassa tahdissa ja proteesin kanssa voidaan edetä. Jos hampaita poistetaan vähitellen, joudut olemaan pitempään ilman kunnon purukalustoa. Tässä asiassa symppaan sinua kyllä, ei varmasti ole mukava asia eikä helppo, mutta kunhan se on hoidettu ja saat proteesit, on elämänlaatusi varmasti parempi. 

Mä jotenkin koen, että ainakin ylähampaat voisi pelastaa. Mietin sitä, että menisin yksityiselle hammasläkärille kysymään hänen mielipidettä asiaan. Mitään hammassärkyjä mulla ei ole. Ap

Vierailija
16/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenkin koen, että ainakin ylähampaat voisi pelastaa. Mietin sitä, että menisin yksityiselle hammasläkärille kysymään hänen mielipidettä asiaan. Mitään hammassärkyjä mulla ei ole. Ap

Mene vain konsultaatioon, mutta en usko että kukaan hammaslääkäri olisi kiskomassa hampaita, joilla voisi vielä jatkaa, etenkään kunnallinen. Sen luulisi sanovan, että näillä mennään ja hei hei. Joka tapauksessa sinulta jo puuttuu ylhäältä hampaita ja tarvitse ainakin jonkunlaisen sillan tai jotain muuta sinne, muuten se alaproteesikaan ei tule toimimaan. 

Vierailija
17/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitettaessa kuukauden jälkeen tulee piste, siis otsikossa 14.4. olisi oikein, tämä ammattivalittajalle tiedoksi.

Vierailija
18/18 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäriasemia sun lähellä on, tilaa aika protetiikan arviointiin, saat selvyyden mitä sen lääkärin mielestä olisi tarpeen tehdä ja mitä se maksaisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi