Pitääkö lääkäriä tervehtiä kun näkee esim. kaupassa?
Näin lääkärini jonka luona oon käynyt noin neljä kertaa. Kaupassa.
Näki minut noin 10 metrin päästä.
Lääkäri jäi kauppaan kun lähdin.
Kommentit (41)
Vaikka lääkäri olisi sinulle miten mukava vastaanotolla tai leikkauspäivänä, vapaa-ajalla hän ei muista sinua. Olet vain potilas satojen muiden joukossa. Siis, älä mene tervehtimään vapaalla.
Muutenkin välillä vaikea asia ketä pitäisi tervehtiä.
Ehdottomasti on kohteliasta tervehtiä niin lääkäriä kuin kaupan myyjää siellä kauppareissulla.
Kävin aikoinani pitkään eräällä HAMMASlääkärillä, joka sittemmin muutti samoille kulmille kuin missä Asuin.
Törmäsimme usein, ja pian se alkoi vaivaamaan mua. Mulla ei ollu hampaissa suurempaa ongelmaa, Mut alkoi tuntuu siltä, että hän lopulta katsoi vihaisesti koska olin peruuttanut ajan. Meni noloksi koko homma.
Silloin kun tavattiin ekat kerrat kadulla/kaupassa/julkisissa kyllä juteltiin jotain. En muista kumpi tervehti ensin, varmaan molemminpuoleinen ilmeinen tunnistaminen. Tästä reilu 10 v. Vaihdoimme yksityiselämän perus-kuulumisiakin.
Äitini käy naapurillaan ham.lääk. Et vähän outoa jos eivät tervehtisi.
Ite kun ramppasin ennen työterveyslääkärillä niin enpä muista että koskaan olisin yhteenkään törmänny. Varmaan olisin moikannu. Riippuu Kai niin tilanteesta ja persoonista, kemiasta.
On mulla tähän asiaan liittyen eräskin tuore kokemus. Mut jätän kertomassa. Kuulostaa ap.n jutulta - heh.
Kyllä mä sosiaalityöntekijänä välillä tervehdin asiakkaitani. Valikoiden, en tietenkään kaikkia.
ENTÄ JOS SE ON TINDERISSÄ!?
Muahahaa
Jokseenkin oli outoa, kun lääkäri kerran tuli julkisella paikalla viereen istumaan ja rupattelemaan. Mutta itse asiaan ei tarvi tervehtiä, jos välttämättä haluaa, pelkkä nopea hei riittää.
Minun mielestäni kannattaa hyödyntää tilanne, ja käydä esittelemässä maitohyllyjen välissä ihottumasi, joka on pakaran seudulla pahentunut sitten viime näkemän. Voit myös pyytää mielialalääkkeen reseptin uusintaa, koska niin hieno tilaisuus avautui kun näit hänet sattumalta kaupassa ostoksilla perheensä kanssa, työntämässä ostoskärryjä ja valmistautumassa pitkiin pyhiin. Suosittelen tätä lämpimästi (not)!
Kerran olimme 3 naista kävelyllä, kun vastaan tuli kampaaja, jolla ilmeisesti kaikki kävimme. Jokainen moikkasi yhtä aikaa. Se oli jotenkin hauska sattuma.
Ennen vanhaan kun piirit oli pienemmät, ei ollu tavatonta että kaveerattiin lääkärien ym kanssa. En toki silloin eläny, Mut näin oon kuullu ja lukenut.
Tässä vähän päinvastainen asetelma. Olen nyt 50 v ja 15-20 v. Sitten pyörin joissain piireissä joissa eräs hlö oli lääkäri. Vastavalmistunut. Ei ollut asiaa hänen vastaanotolleen, tais Työskentelikin klinikalla jonka kohderyhmään en kuulunut. Ei oltu mitään bestiksiä ja alkoholi liittyi vahvasti elämäämme silloin. Eli etäinen biletuttu josta en muista mitään pahaa.
Nyt sitten ihmeellisen sattuman kautta tämä unohdettu lääkäri palasi mieleen. Koska oli asiaa, ja hän yksityisvastaanotolla töissä varasin netistä ajan. Pelkkä check ei mitään erikoista. Emme sanoneet moimoi pitkästä aikaa tms. Vaan suoraan asiaan, sen jälkeen juttelimme hetken ”Vanhoja” - niin vaan kävi enkä ajatellut sen olevan väärin tai outoa.
Pian tämän jälkeen sain tietää, että lekuri oli AIVAN SUUNNATTOMAN järkyttyny mun käytöksestä!?
Meillä useita yhteisiä fb-kavereita, asutaan samassa kaupungissa, meillä on paljon yhteisiä tekijöitä.
Tuntuu oudommalta olla olevinaan ei kavereita.
Olishan se voinu ajanvarauksen yhteydessä sanoa, ettei käy. Vai eikö muka näe sitä ennenkuin on liian myöhästä
Vierailija kirjoitti:
Emme sanoneet moimoi pitkästä aikaa tms. Vaan suoraan asiaan, sen jälkeen juttelimme hetken ”Vanhoja” - niin vaan kävi enkä ajatellut sen olevan väärin tai outoa.
Pian tämän jälkeen sain tietää, että lekuri oli AIVAN SUUNNATTOMAN järkyttyny mun käytöksestä!?
Nyt kyllä puhut lööperiä. Ellet nyt sitten puolta tuntia lääkärin työaikaa vienyt rupattelemalla vanhoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin tervehdin ja kailotan iloisesti tuntemuksiani 3 päivää aiemmin tapahtuneesta kolonoskopiasta. "On se ilmoja pidellyt"[/quote
Oletko kenties eläkeläinen joltain pieneltä paikkakunnalta? :D
Tämäkin ketju naurattaa lääkäreitä hemmetisti, jos sattuvat lukemaan.
Asetan sormet fedoran lipalle ja nostan päähinettä muutaman sentin kuontalosta.
Tietysti tervehditään! Suomi ei ole mikään luokka- tai hierarkiayhteuskunta eikä sellaiselle saa antaa mitään tilaa.
Niin varmaan naurattaa lääkäreitä. Kuin myös potilaita.
Kerran sattui outo juttu. Pian sen jälkeen kun Olin käyny hammaslääkärillä tämä tuli vastaan kadulla. Olin vaan kerran käyny tarkastuksella. Anyways, jotenkin huomasin kymmenien metrin päästä tulee vastaan joku joka on jotenkin tuttu. Ehkä saimme silmäkontaktin, en muista. Muistan vaan sen, että tyyppi meni jotenkin oudoksi alkoi vilkuilemaan eri suuntiin, pysähtyi-jatkoi-epäröi.
Mitä lähemmäs tulin, sitä levottomammaksi tyyppi meni. Kävelin suoraan menosuuntaani ja mietin että onkohan tuo nyt se hammaslääkäri, moikkaanko. Koska siitä ei ollut kuin Max 2 vko. Just kun ohitettiin ja olin moikkaamassa tyyppi kääntyi demonstroivasti poispäin. En voi nyt ihan 100 % varma olla, että oli hän. Oudosti käyttäytyi kuitenkin.
Yleisellä aluella keskellä päivää olin liikenteessä. En stalkannu lähelläkään sen vastaanottoa. Tuli vähintäänkin kumma olo. Että oliko minussa jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme sanoneet moimoi pitkästä aikaa tms. Vaan suoraan asiaan, sen jälkeen juttelimme hetken ”Vanhoja” - niin vaan kävi enkä ajatellut sen olevan väärin tai outoa.
Nyt kyllä puhut lööperiä. Ellet nyt sitten puolta tuntia lääkärin työaikaa vienyt rupattelemalla vanhoista asioista.
Ei se kuulemma siitä rupattelusta niinkän, vaan siitä eTtä Olin kehdannu vuosien jälkeen tulla vastaanotolle ja vieläpä yrittäny olla jollain tapaa KAVERI. Sillä oli jotain 1500 ystävää fb:ssä ja vaikutti tavallaan julkisella henkilöltä (einsiis julkkis). Tsekkasin parilta kaverilta sitten taustat. Kukaan ei muista että mitään olisi ajoista jääny mitään hampaankoloon.
Mut ku alkoholilla osuutta asiaan, en ehkä vaan muista että hänellä oli jotain minua vastaan. Tätä Siis tarkoitan, mutta puhumalla selviäisi tämäkin.
Kyllähän täällä pikkupaikkakunnalla tervehditään ja vaihdetaan muutama sana ammatista riippumatta aina, kun kaupassa tai muualla nähdään.
Eräs tuttu lääkäri on thorax-kirurgi, ja hänen kanssaan keskustelimme sujuvasti appiukon sydänvaivoista kentän laidalla, kun poikamme olivat futisharkoissa. Toki hän ei rikkonut mitään vaitiolovelvollisuuttaan, kun appi ei ollut hänen potilaanaan (enää), ja minä kyselin, ja hän vastasi. Voisi ehkä sanoa, että keskustelimme yleisellä tasolla.
Tämä pitää paikkansa. Jotkut potilaat ovat tehneet valituksia, kun lääkäri on tervehtinyt heitä.