Onko minulla vajavaiset tunteet? Olenko tunnevammainen?
Kuulin, että jos töitä tekemällä elättää itsensä niin voi olla ylpeä itsestään. Arvelen sen tarkoittavan sitä että silloin tuntee ylpeyttä. Mutta aikoinaan kun tein töitä niin en minä tuntenut ylpeyttä. Höh. Missä minun ylpeydentunteeni on?
--
Kuulin myös että jos töissä saavuttaa jotain niin se on palkitsevaa, "työ tekijänsä palkitsee". Arvelen sen tarkoittavan sitä että silloin tuntee palkitsevaa tunnetta. Mutta enpä minä sellaistakaan töissä koskaan tuntenut.
--
Kuulin myös että työnteosta voi saada elämäänsä merkitystä. Arvelen sen tarkoittavan sitä että silloin tuntee merkityksentunnetta. Mutta ei, sitäkään en töissä ole tuntenut.
--
Onko minulla puutteelliset tunteet?
Ja kuulin että työttömien pitäisi hävetä itseään. Mutta ei, en tunne häpeää työttömyyteni vuoksi. Joten häpeäntunnekin minulta näköjään puuttuu.
--
Pelkoa olen työttömyyteeni liittyen tuntenut. Jotkut tyypit nimittäin suuttuivat aikalailla kun kuulivat että olen pitkäaikaistyötön, joten he alkoivat uhkailla minua. Pelkäsin saavani turpiin. Mutta eipä tuo pelontunne siis työttömyydestä johtunut, vaan se johtui vihamielisistä tyypeistä. Kunhan en sellaisten ihmisten lähellä ole niin en tunne pelkoa vaikka työtön yhä olenkin.
ap