Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! mitä mieltä olet 35v miehestä, joka asuu vuokralla ja on ollu vuosia työtön

Vierailija
04.04.2021 |

On kuitenkin ns. Kunnon mies, eli kohtelias, fiksu, mukava, urheilee, ei juo tai käytä muitakaan päiheitä

Mitä ajatuksia tällainen herättää?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jepjep12 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ihmeellistä vuokralla asumisessa, useasti jopa fiksuin asumismuoto. Mutta miksi ei ole töissä?

Mitä mä just luin. Miten vuokra-asuminen on fiksua koskaan? Kerrytät toisten omaisuutta. No, kukin tyylillään.

Jos asut omistusasunnossa ja sinut irtisanotaan niin et saa toimeentulotukea, jos on asuntovelkaa, koska lainoja ei lasketa laskuiksi. Eläkkeelläkään et välttämättä saa toimeentulotukea lääkkeisiin, jos on putkiremonttivelkaa, kun sitä ei lasketa laskuksi.

Työpaikat on epävarmoja nykyään. Edes lapsiperhe ei saa sossusta ruokarahaa, jos on liikaa velkaa.

Vierailija
42/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, työikäisiä on vähemmän. Tulee ongelma mitä kaikille asunnoille tehdään. Moni joutuu maksamaan perintöasunnon yhtiövastikkeita loppu elämänsä, ei riitä vuokralaisiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa työtön mies jää erittäin usein sinkuksi. Naisten mielipiteitä miesten työttömyydestä lienee turha kysellä? Valinnat puhuvat puolestaan. Unohdetaan korulauseet.

Työttömien naisten kohdalla korrelaatio ei ole läheskään yhtä vahva, eli miehiä työttömyys ei haittaa parinvalinnassa. Samalla voidaan unohtaa väite siitä, että työttömys tekisi työttömästä epähaluttavan sen vuoksi, että työttömyyteen liittyy muiden elämänalueiden ongelmia. Työtön nyt on työtön, koska ei ole töitä.

Kyllä se on se, että monet suomalaiset naiset odottavat mieheltä perinteistä roolia perheen elättäjänä. Jos ei ole uraa ja rikkinäinen työhistoria, ei ole elättäjääkään. Työttömän miehen perheessä elitaso on selvästi kaposempi. Ei hankita omakotitaloa Espoosta, ei edes rivaria Vantaalta, vaikka vaimo olisi töissä.

Epäilemättä taustalla on myös muita arvostuksia. Nämä naiset ovat luultavasti niitä, jotka arvostavat perinteisiä rooleja. Mies ei itke, mies osaa tehdä käsillä asiat, korjata autot ja rempata talot, löytyy habaa puolustaa naarastaan, työskentelee miesaloilla jne.

Se on muuten kumma, ettei feministinen tutkimus ole koskaan kiinnittänyt huomiota naisiin miesten sukupuoliroollien tukijalkana. Naisten reaktioitahan ne miehet skannaavat jo teini-iästä lähtien, eli itseä muokataan suomalaisten naisten mieltymyksiä mukailemaan. Ja joku ne suomalaiset miehet kasvattaa :D

Vierailija
44/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työtön mies jää erittäin usein sinkuksi. Naisten mielipiteitä miesten työttömyydestä lienee turha kysellä? Valinnat puhuvat puolestaan. Unohdetaan korulauseet.

Työttömien naisten kohdalla korrelaatio ei ole läheskään yhtä vahva, eli miehiä työttömyys ei haittaa parinvalinnassa. Samalla voidaan unohtaa väite siitä, että työttömys tekisi työttömästä epähaluttavan sen vuoksi, että työttömyyteen liittyy muiden elämänalueiden ongelmia. Työtön nyt on työtön, koska ei ole töitä.

Kyllä se on se, että monet suomalaiset naiset odottavat mieheltä perinteistä roolia perheen elättäjänä. Jos ei ole uraa ja rikkinäinen työhistoria, ei ole elättäjääkään. Työttömän miehen perheessä elitaso on selvästi kaposempi. Ei hankita omakotitaloa Espoosta, ei edes rivaria Vantaalta, vaikka vaimo olisi töissä.

Epäilemättä taustalla on myös muita arvostuksia. Nämä naiset ovat luultavasti niitä, jotka arvostavat perinteisiä rooleja. Mies ei itke, mies osaa tehdä käsillä asiat, korjata autot ja rempata talot, löytyy habaa puolustaa naarastaan, työskentelee miesaloilla jne.

Se on muuten kumma, ettei feministinen tutkimus ole koskaan kiinnittänyt huomiota naisiin miesten sukupuoliroollien tukijalkana. Naisten reaktioitahan ne miehet skannaavat jo teini-iästä lähtien, eli itseä muokataan suomalaisten naisten mieltymyksiä mukailemaan. Ja joku ne suomalaiset miehet kasvattaa :D

Ei pidä paikkaa kaikkien naisten kohdalla. Osalle kelpaa työtön mies, jos mies on käytökseltään ok ja huolehtii hygieniastaan eikä esim. käytä liikaa alkoa.

Tekisin miehelle ruokaa, odotan miehestä mukavaa seuraa. Mies voisi keittää minulle aamulla kahvia, kenties joskus hieroa minua ja hän voisi kuunnella minua, jos minulla on asiaa. Ei kaikki naiset ole rahan perässä. Eikä miehen tarvitsisi olla pitkäkään.

Ongelma on jos mies juo alkoholia liikaa ja puhuu koko ajan ongelmistaan, en halua olla terapeutti.

Haluan miehen seurakseni.

Vierailija
45/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa tapauksessa miesten ongelma on käyttäytyminen. Jos joku nainen on joskus sanonut jotain ilkeää niin älä sano siitä mitään naiselle, jonka kanssa haluat seurustella, se ei ole sen toisen naisen syy, joka ei ole sanonut mitään.

Jos olet työtön mies älä pura pahaa oloasi naiseen, jonka kanssa haluat olla, nainen ei ole terapeutti.

Käyttäydy normaalisti ja huomioi naista, kaikki naisen huomioiminen ei vaadi rahaa esim. kehu naisen ulkonäköä, kysy haluaako nainen, että hierot häntä, auta naista kotitöissä vaikka viemällä roskapussi, tee naiselle joskus vaikka aamupalaa.

Vierailija
46/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tilanne on varmasti monilla. Ei se häntä määritä, ajattelen että hän kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ihmiseltä.

Vierailija
47/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on naisia, joille raha on tärkeää, mutta ei kaikille, täytyisi löytää oikeanlainen nainen.

Vierailija
48/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kysymyksessä työttömyys tai pituus niin miehet saattavat olla agressiivisia ja nainen vaistoaa tämän. Mies kaataa kaiken pahan olon mitä elämässä on tapahtunut naisen niskaan.

Nainen haluaa, että mies käyttäytyy normaalisti.

Vierailija
49/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin kirjoituksesta vaistoan pahan olon ja naisten syyttämisen.

Juoksisin karkuun. Jos joutkut naiset on jotain mieltä, ei se tarkoita että minä olen eikä se mitä muut naiset sanovat ole minun syy.

Vierailija
50/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menis kouluun tai kesällä mrjanpoimintaan niin ei olisi yhteiskunnan tuilla. PÄÄSÄÄNTÖISESTI JOKAISEN KUULUU ELÄTTÄÄ ITSE ITSENSÄ.

Mutta pakoloisist a olet eri mieltä?

Vierailija
51/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi hyväksyä sitä että minun pitäisi (edes sanoa) häntä mieheksi. Hän on minun asteikoissani korkeintaan totaalinen luuseri ja minun mittatikullani aivan  vätys.

Eihän sellainen mies sitäpaitsi voi olla kovin älykäskään, kun ei kerran  ole tuon pitemmälle noidenkaan elinvuosiensa mittaan ehtinyt, eikä siis mitään todellista vielä elämässään saavuttanut .

Mikä taas puolestaan jo selvästi osoittaa ettei siis  kykene mitään oikeasti  todellisuudessa koskaan aikaan saamaankaan.

Eli on siis aivan nahjus.   

Siis ihan kertakaikkiaan  ja sanalla sanottuna: aivan nollamies kaikkineen  minun silmissäni ja edessäni hänet  myös sellaiseksi katson! 

Vierailija
52/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Arvonsa tunteva, laatutietoinen' kirjoitti:

Minä en voisi hyväksyä sitä että minun pitäisi (edes sanoa) häntä mieheksi. Hän on minun asteikoissani korkeintaan totaalinen luuseri ja minun mittatikullani aivan  vätys.

Eihän sellainen mies sitäpaitsi voi olla kovin älykäskään, kun ei kerran  ole tuon pitemmälle noidenkaan elinvuosiensa mittaan ehtinyt, eikä siis mitään todellista vielä elämässään saavuttanut .

Mikä taas puolestaan jo selvästi osoittaa ettei siis  kykene mitään oikeasti  todellisuudessa koskaan aikaan saamaankaan.

Eli on siis aivan nahjus.   

Siis ihan kertakaikkiaan  ja sanalla sanottuna: aivan nollamies kaikkineen  minun silmissäni ja edessäni hänet  myös sellaiseksi katson! 

Niin tuo on sinun mielipide, mutta ei kaikkien naisten.

Vierailija
53/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut ettei raha tee onnelliseksi vaan se tunnelma ja ilmapiiri mikä parisuhteessa ja perheessä on. Jos ihmiset on ystävällisiä ja mukavia niin on hyvä olo.

Vierailija
54/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Tradenomi jolla 20 vuoden työkokemus ei enää 40-vuotiaana työllisty. Ei auta, että on ollut johtajan sihteeri.

Lähihoitajaopinnot kestävät alle 20 vuotta ja tarjoavat työtä eläkeikään asti, eli 40-vuotiaan tapauksessa vielä noin 25 vuotta valmistumisen jälkeen.

Meidän kaupungissa 1000 hoitajaa työttömänä, saavat sijaisuuksia sen verran, että saavat anssin kerättyä, jolla maksavat omakotitalonsa lainaa ja lastensa harrastuksia. Pärjäävät 1900 netto ansiosidonnaisella kyllä osan vuodesta aina.

Hoitajan sijaisuuksista ihan hyvin jos 3000€/kk tienaa, josta kertyy tuo 1900€. Onko yksityisellä puolella?

Vierailija
55/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Tradenomi jolla 20 vuoden työkokemus ei enää 40-vuotiaana työllisty. Ei auta, että on ollut johtajan sihteeri.

Lähihoitajaopinnot kestävät alle 20 vuotta ja tarjoavat työtä eläkeikään asti, eli 40-vuotiaan tapauksessa vielä noin 25 vuotta valmistumisen jälkeen.

Meidän kaupungissa 1000 hoitajaa työttömänä, saavat sijaisuuksia sen verran, että saavat anssin kerättyä, jolla maksavat omakotitalonsa lainaa ja lastensa harrastuksia. Pärjäävät 1900 netto ansiosidonnaisella kyllä osan vuodesta aina.

Hoitajan sijaisuuksista ihan hyvin jos 3000€/kk tienaa, josta kertyy tuo 1900€. Onko yksityisellä puolella?

Kyllä tuo kolmivuorotyöstä kertyy julkisellakin.

Vierailija
56/74 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kertoisi vähän erilaisista elämänarvoista ainakin. Koska itse olen tottunut elättämään itseni aikuisiällä ja jo teininä tein hurjasti töitä. Näin minut kotona opetettiin. En ole koskaan tienannut elämääni helpolla, olen tehnyt monenlaisia töitä teinistä asti, ikkunanpesua, laivasiivouksia, mansikan pomintaa, tehdastöitä, kaupan kassoja, lehden jakamista, kaikenlaista. 

Olisihan se outoa tavata mies, joka ei ole tehnyt koskaan mitään elantonsa eteen. Tilapäinen työttömyys on eri asia, olenhan minäkin ollut työttömänä lukemattomia kertoja elämäni aikana. Mutta se, että joku on työttömänä vuodesta toiseen kertoo jostakin ongelmasta. Jos ei muusta, niin ainakin asenneongelmasta. Mahdollisesti mielenterveysongelmasta. Ja se ei kummallakaan sukupuolella ole koskaan ollut mikään myyntivaltti parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
57/74 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma mies

Vierailija
58/74 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuminen ok, vuosien työttömyys ei. Jos oikeasti haluaa töitä, kyllä niitä vuosien kuluessa löytää. Olen itse työelämässä joten en katselisi mitään työtä vieroksuvaa laiskottelijaa kotona.

Yhteiskunnankaan ei pitäisi katsella, mutta valitettavasti meillä on mahdollisuus kiskoa satojentuhansien rahat istumalla kotona sohvalla kaljaa juoden. Tämmöinen hieno systeemi meillä siis. Onni on sentään, että hyvällä todennäköisyydellä nämä miehet eivät koskaan saa naista tai parisuhdetta.

Vierailija
59/74 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan on mun kannaltani yhdentekevä tapaus

Vierailija
60/74 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aika rikkinäinen työhistoria ja olen matalapalkkaisella alalla oleva jo aikamies. Asun vuokralla. Naisseuran hakeminen tulee harvemmin mieleenkään, kun ei jää paljoa ylimääräistä mihinkään huvitteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä