Työpaikat, joissa ei ole vessaa tai aikaa siellä käymiseen
Itse olen ollut monta vuotta lehtien varhaisjakelijana. Siinä kierretään oma piiri läpi, eikä vessaa tietenkään ole missään. Täytyy käydä puskassa, jos hätä iskee.
Mitä muita ammatteja on, joissa ei ole pääsyä vessaan? Tai ei ehdi siellä käymään?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin myös varhaisjakajana. Meillä reittien lähtöpaikkoja keskitettiin jakohuoneille, yksi peruste oli tuo vessa. Mutta reittiä ajettiin tunteja ja kauas jakohuoneelta. Pellonpientareet tulivat tutuksi kyllä myös isommalla asialla. Vakireitillä saatoin käydä sekä kotonani että vanhemmilla vessassa.
Millä varhaisjakelijat pääsevät kerrostalojen lukossa oleviin rappukäytäviin? Eikö samalla keinolla pääsisi myös sinne talon asukkaiden yleiseen vessaan?
Missä kerrostalossa "talon yleinen vessa" sijaitsee porrashuoneessa? Ja toisaalta, miksi lehdenjakajan pitäisi parin tunnin kierroksensa aikana päästä ureoimaan tai ulostamaan?
Missä kerrostalossa kellaritiloihin ei pääse samalla avaimella kuin porraskäytävään?
Esim. meillä. Vessa on taloyhtiön saunan yhteydessä ja sinne pääsee vain erillisellä avaimella, joita on asuntoa kohden yksi.
Myös vuoropäiväkodissa työskennellään yksin viikonloppuna ja iltaisin, jos lapsia on paikalla yhden aikuisen verran. Ei siinä vessaan pääse, jos paikalla on lapsia joita ei voi jättää yksin tai keskenään. Yöllä sentään pääsee, kun lapset (toivottavasti) nukkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Missä kerrostalossa kellaritiloihin ei pääse samalla avaimella kuin porraskäytävään?
Liki kaikissa. Olen suunnitellut kerrostalojen lukituksia ja avaimia on monenlaisia. Lehdenjakajan avaimella pääsee vain ulko-ovesta. Huoltoavaimella, joita yleensä on porrassiivoojilla, pääsee sekä ulko-ovista että yleisten tilojen ovista. Yleisavaimella pääsee sitten joka ovesta. Näiden lisäksi voi olla esim. sähkärille oma avain, jolla pääsee tietyistä ovista kulkemaan pääkeskukselle ja saa pääkeskuksen oven auki. Hissin huoltajillekin voi olla oma avaimensa, jolla pääsee kulkemaan vain niistä ovista joista hissin huoltamiseksi on tarpeen kulkea.
Ämpäri maksaa euron.
Se mahtuu hyvin kioskiin.