Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikat, joissa ei ole vessaa tai aikaa siellä käymiseen

Vierailija
04.04.2021 |

Itse olen ollut monta vuotta lehtien varhaisjakelijana. Siinä kierretään oma piiri läpi, eikä vessaa tietenkään ole missään. Täytyy käydä puskassa, jos hätä iskee.

Mitä muita ammatteja on, joissa ei ole pääsyä vessaan? Tai ei ehdi siellä käymään?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin myös varhaisjakajana. Meillä reittien lähtöpaikkoja keskitettiin jakohuoneille, yksi peruste oli tuo vessa. Mutta reittiä ajettiin tunteja ja kauas jakohuoneelta. Pellonpientareet tulivat tutuksi kyllä myös isommalla asialla. Vakireitillä saatoin käydä sekä kotonani että vanhemmilla vessassa.

Millä varhaisjakelijat pääsevät kerrostalojen lukossa oleviin rappukäytäviin? Eikö samalla keinolla pääsisi myös sinne talon asukkaiden yleiseen vessaan?

Vierailija
62/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lippakioskissa olen ollut teininä töissä, ei ollut pääsyä vessaan vuoron aikana. Sen takia vuorot olikin "vain" 4-6h.

Pakko kysyä, mitä jos päivän aikana iskee aivan pakottava tarve päästä vessaan?

Olin grillillä ja meillä oli vanha iso sinappiämpäri, johon laskettiin tarpeet ja aamulla tyhjennettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aulapalveluhenkilönä paikassa jossa on vessa, mutta ei ketään joka voisi tulla tauottamaan ja työpisteeltä poistuminen on tietysti kielletty. Työvuorot kestää 7 tuntia, joten pärjään kyllä kun käyn vessassa hetkeä ennen työvuoron alkua ja juon vain todelliseen tarpeeseen. Välillä tekee tiukkaa, mutta en uskalla valittaa koska olen nollasopparilla töissä ja tarvitsen palkkaa kipeästi. 

Sinullako ei ole edes kahvitaukoa? Kyllä 7 tuntiin kuuluu jo pieni tauko.

Suurin osa työajasta on siinä mielessä taukoa, että voin vaikka somettaa tai katsoa leffaa, kunhan pysyn työpisteelläni ja olen valmis keskeyttämään "taukoni" jos jollain on asiaa. 

Vierailija
64/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna kyrpii kaikki vessassa ravaajat töissä. Etenkin kiireessä pitäisi ymmärtää että työpaikka on työpaikka. Kotona voi käydä vaikka 4 tunnin välein kusella, mutta töissä pitää pidättää tai ostaa vaipat.

Vierailija
65/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätelönmyyjänä ei päässyt vessaan ollenkaan. Työvuorot 7h. Ei uskaltanut ennen töitä juoda mitään.

Paskapuhetta. Meillä pantiin jäätelökioski kiinni (ikkunat kiinni) ja lappu luukulle "TAUOLLA 20 MINUUTTIA"

Jos pomo alkoi valittaa, että 20 minuutin tauko on liian pitkä, niin yksi jäätelönmyyjä otti lopputilin. Pomo joutui itse tekemään työvuoroja kunnes sai palkattua uuden myyjän. Sen jälkeen pomo piti turpansa kiinni eikä valittanut 20 min tauoista enää. 

Vierailija
66/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pystyisi olemaan työssä jossa vessaan ei pääse, veikkaanmettä hätä iskisi jo siksi että tietää ettei vessaan ole pääsyä. Esim. bussikuski en voisi olla.

Kaukoliikenteen busseissa on vessa. Ja lähiliikenteen bussit ajavat niin lyhyttä reittiä, että vessaan ehtii päätepysäkillä. 

Huvittavaa nähdä, miten lukioikäiset oppilaat istuvat koulussa 90 minuuttia kiltisti paikoillaan (kun on koe menossa) mutta heti kun pitäisi istua 90 minuuttia paikallaan bussissa tai junassa, niin paniikki iskee. 

Vierailija
67/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sesonkiravintola, kauhea kiire kokoajan niin ei kerenny syömään tai juomaan saatika vessaan työpäivän aikana

Vierailija
68/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sesonkiravintola, kauhea kiire kokoajan niin ei kerenny syömään tai juomaan saatika vessaan työpäivän aikana

Joops joo.....uskoo ken haluu....

Vierailija
69/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota, ettei henkilökohtainen avustaja voi käyttää avustettavansa vessaa hygienian takia. Miten sitten monessa työssä ainoa vaihtoehto on käyttää yleisiä vessoja? Jos avustettavan vessa on yleisiä vessojakin siivottomampi, eikö vessan siivous kuuluisi jopa henk koht avustajan työnkuvaan?

Vierailija
70/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei töitä kannata tehdä. Suomessa voi olla vaan. Kaikki sen tietävät, ympäri maailman.

Vierailija
71/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy miksen kelpaa enää kaikkiin töihin. Sairauden vuoksi mun on päästävä vessaan tunnin-parin välein. Ei onnistu pidättää. Tuo kuulostaa jo epäinhimilliseltä, että täytyy olla vessatta 7h eikä sen takia voi myöskään juoda työpäivän aikana.

Vierailija
72/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin myös varhaisjakajana. Meillä reittien lähtöpaikkoja keskitettiin jakohuoneille, yksi peruste oli tuo vessa. Mutta reittiä ajettiin tunteja ja kauas jakohuoneelta. Pellonpientareet tulivat tutuksi kyllä myös isommalla asialla. Vakireitillä saatoin käydä sekä kotonani että vanhemmilla vessassa.

Millä varhaisjakelijat pääsevät kerrostalojen lukossa oleviin rappukäytäviin? Eikö samalla keinolla pääsisi myös sinne talon asukkaiden yleiseen vessaan?

Missä kerrostalossa "talon yleinen vessa" sijaitsee porrashuoneessa? Ja toisaalta, miksi lehdenjakajan pitäisi parin tunnin kierroksensa aikana päästä ureoimaan tai ulostamaan?

Vierailija
73/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lippakioskissa olen ollut teininä töissä, ei ollut pääsyä vessaan vuoron aikana. Sen takia vuorot olikin "vain" 4-6h.

Pakko kysyä, mitä jos päivän aikana iskee aivan pakottava tarve päästä vessaan?

Olin grillillä ja meillä oli vanha iso sinappiämpäri, johon laskettiin tarpeet ja aamulla tyhjennettiin.

Sinapin joukkoon?

Vierailija
74/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pystyisi olemaan työssä jossa vessaan ei pääse, veikkaanmettä hätä iskisi jo siksi että tietää ettei vessaan ole pääsyä. Esim. bussikuski en voisi olla. Veturinkuljettajista olen miettinyt, että pääsevätkö he (junan/aseman) vessaan kun juna pysähtyy, useinhan asemilla ollaan hetken aikaa pysähdyksissä/odotetaan ehkä saapuvaa junaa tmv.

Mutta voisi olla hyvä idea, että kaupungit järjestäisivät vessoja kaupunginosiin, joita voisivat käyttää esim. bussikuskit/varhaisjakelijat/puistotyöntekijät/auraajat ymv. ja mielellään joku bajamajaa astetta parempi, vesivessa+käsienpesu mahdollisuus.

Sama juttu. Alkaa liikaa ahdistamaan ja kroppa käy ylikierroksilla, jos vessaan pääsy on kielletty. Oon kuitenkin ollut ns pikkukiskalla töissä yksin ja kerran iski hirveä vesiripuli, niin lappu luukulle ja vessaan. Ja pikapissalle aina ehti, pääasia että vessa oli takahuoneessa (tämäkään ei ole itsestäänselvyys).

Vierailija
75/83 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on ihmisellä oikeus taukoon ja wc.s käyntiin jos on laillinen työpaikka ja työsuojelu. kioskeis oon nähnyt et omistaja tulee taottaan,.marjamyyjil on kaupois oikeus käydä wc,s monella lappu palaan 5 min kuluttua tms. kun hoitaa asian.huom.työnantajan pitää järjestää tauko tai taukotila(älä ota vastaan wc kieltoa ei laillinen)

julkisil paikoil huolto aseemil voi käydä jos matkatyö.

voi ostaa retkivessan esim.caravan tai retkeilytarvike nettisivuilta. jos esim.matkatyös tai jossain parakis joutuu tekeen töitä,virtsan pidättäminen voi johtaa virtsarakon puhkeamiseen ja siihen voi vissiin kuolla .

hätätapaukses osta kannellinen ämpäri ja paperia sekä kosteupyyhkeitä.ovel lappu pois palaan 5 min kuluttua ja lukkoon.

Vierailija
76/83 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On työnantajan tehtävä järjestää niin, että työntekijä pääsee toilettiin. Ota yhteys liittoon jos tämä ei toteudu.

Kerrotko miten tämä käytännössä tapahtuu metsureilla. Lähimpään vessaan voi olla 50km.

Vierailija
77/83 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metronkuljettailla ei ole aikaa lorotella. Uusilta metroasemilta jätettiin vessat pois laiturialueelta, koska alunperin piti tulla automaattimetrot ilman kuljettajia. Suunnitelmat muuttui, ja vessat unohtui. Asiakasvessat on siellä liukuportaiden yläpäässä.

Vierailija
78/83 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metronkuljettailla ei ole aikaa lorotella. Uusilta metroasemilta jätettiin vessat pois laiturialueelta, koska alunperin piti tulla automaattimetrot ilman kuljettajia. Suunnitelmat muuttui, ja vessat unohtui. Asiakasvessat on siellä liukuportaiden yläpäässä.

Tämän takia moni irtisanoutui.

Vierailija
79/83 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kerrostalossa "talon yleinen vessa" sijaitsee porrashuoneessa? Ja toisaalta, miksi lehdenjakajan pitäisi parin tunnin kierroksensa aikana päästä ureoimaan tai ulostamaan?

Missä kerrostalossa kellaritiloihin ei pääse samalla avaimella kuin porraskäytävään?

Vierailija
80/83 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta saatoin olla kymmenenkin tuntia ja sitten vaan puskaan - sukulaisen kioski, joten en osannut valittaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän