Minulla on HFA, (High-functioning autism) eli korkean tason autismi. Kysyttävää?
Minulla on HFA, (High-functioning autism) eli korkean tason autismi. Kysyttävää?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Juu varmasti on.
Kyllä on. Mitä ihmeellistä siinä on?
Miten näkyy arjessa? Mikä sai sinut epäilemään asiaa ja ahkeutumaan tutkimuksiin? Vai oliko jonkun muun aloitte/ ehdotus?
Miten se eroaa alempiarvoisista autisteista?
Ymmärrätkö sarkasmia? Onko ylipäätään vaikeuksia tajuta, milloin ihmiset ovat tosissaan ja milloin ei?
Miten autismi näkyi sinulla lapsena? Miten olit erilainen toisiin lapsiin nähden?
Onko sinulla kielellistä erityislahjakkuutta? Minkälaisia erityiskiinnostuksen kohteesi ovat?
Vierailija kirjoitti:
Miten näkyy arjessa? Mikä sai sinut epäilemään asiaa ja ahkeutumaan tutkimuksiin? Vai oliko jonkun muun aloitte/ ehdotus?
Arjessa näkyy esim. siten että olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Kukaan ei epäillyt mitään autismia. Vanhempani veivät minut perheneuvolaan/lääkärille/psykiatrille/psykologille, mikä nyt sitten mahtoi ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyyteni on normaali. "Alempiarvoiset" eli matalatasoiset autistit ovat kehitysvammaisia.
Miten saat kaikki asiasi hoidettua, vai onko sinulla apua?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sarkasmia? Onko ylipäätään vaikeuksia tajuta, milloin ihmiset ovat tosissaan ja milloin ei?
Ymmärrän sarkasmia. Mielestäni minulla ei ole normaali-ihmisiä suurempa vaikeuksia tajuta, milloin joku on tosissaan ja milloin ei.
Vierailija kirjoitti:
Miten autismi näkyi sinulla lapsena? Miten olit erilainen toisiin lapsiin nähden?
Olin hiljainen ja ujo.
Onko sinulla huulissa täytettä? MOnet muokkaavat ulkonäköään.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kielellistä erityislahjakkuutta? Minkälaisia erityiskiinnostuksen kohteesi ovat?
Ei ole mitään erityislahjakkuuksia. En osaa sanoa, onko minulla mitään erityiskiinnostuksenkohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyyteni on normaali. "Alempiarvoiset" eli matalatasoiset autistit ovat kehitysvammaisia.
Onhan sinullakin vamma kehityksessä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies vai nainen?
Nainen
Mitens aloitekyky ja lopettamishommat, osaatko aloittaa asioita ja lopettaa myös.
Tuliko sinulle lapsena jumeja/lukkiintumista? Mistä johtuen ja miten pääsit niistä eteenpäin?
Juu varmasti on.