Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Israel on nyt joutumassa oikeuteen, kun siellä vaadittu rokotepassia esim. ravintoloihin ja kuntosaleille

Vierailija
04.04.2021 |

Ja jotkut vielä luulee, että Suomessa voisi tehdä jotain noin perustus- ja yhdenvertaisuuslain vastaista.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli rokote tekee sen minkä lupaa, eli suojaa koronalta, niin mihin ihmeeseen niitä passeja tarvitaan?

- - - - -

"Mikäli rokote tekee sen minkä lupaa, eli suojaa koronalta, niin mihin ihmeeseen niitä passeja tarvitaan?"

Kysymys on hyvä ja vaikea!

Myös Suomessa ohje on rokotuksen jälkeen jatkaa suojatoimia, kuten kasvomaskin käyttöä, pitää turvaetäisyyksiä ja noudattaa hyvää käsihygieniaa. Yhtä lailla meillä sopii kysyä, miksi?

Valitettavasti vielä mikään rokote ei ole täydellinen kumpaankaan suuntaan, vaikka teho onkin erittäin hyvä, se ei silti ole 100-prosentinen edes super-Sputnikilla.

Ihmisillä on oikeus voida turvallisesti asioida tavanomaisissa kohteissa ja on ihan linjassa, ettei rokottamattomia päästetä tauteja levittelemään kansalaisten joukkoon epidemiatilanteessa, jos rokotetta kuitenkin olisi saatavissa laajalti ja rokotteen ottamine on sinänsä mahdollista.

Koska se tiedetään, että jos rokotetut kaikesta huolimatta sairastuvat,  he levittävät virusta rokottamattomia vähemmän. Mikä parempaa, rokotus jopa pysäyttää viruksen levittämisen jopa kokonaan siinäkin tapauksessa, että rokotuksesta huolimatta rokotettu henkilö saisi tartunnan. Puhumattakaan siitä, että viimeisimmät tutkimukset ovat antaneet vahvoja viitteitä rokotteen estävän myös itse tartunnan.

Entäs siten se rokottamaton ja rokotepassiton henkilö?  Hän on todennäköisesti lähes sata kertaa enemmän alttiina virustartunnalle. Samoin, rokottamattomana hän todennäköisesti erittää jopa oireettomana taudinkantajana oleellisesti enemmän virusta ympärilleen, kuin mitä rokotettu tekisi.

Niin kauan kuin rokotesuoja ei ole 100 prosenttia kumpaankaan suuntaan, rokottamattomat edustavat selkeästi kohonnutta riskiä kanssaeläjilleen siitäkin huolimatta, että nämä kanssaeläjät olisivat rokotettuja.  Siksi rokotepassi tarvitaan osoittamaan henkilön olevan ei-riskitapaus kanssaeläjille.

Vierailija
42/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valinnoilla on seuraukset. Jos on niin tyhmä, että uskoo satuja rokotteiden vaarallisuudesta, niin on siinä vaarana, että menettää jotain oikeuksia. Joka on ihan oikein. 

No kerropa, mihin perustat uskosi pikaisesti kyhätyn rokotuksen turvallisuudesta?

- - - - - - - - - - - -

” No kerropa, mihin perustat uskosi pikaisesti kyhätyn rokotuksen turvallisuudesta?.”

Tuossa uusiokäytetty vastaus varmaan kymmenenteen rokoteturvallisuutta koskevaan epäilyyn.

-”Ennen kuin rokote voidaan hyväksyä Euroopan unionissa, sen kehittäjän täytyy testata se perinpohjaisesti, minkä jälkeen lääkevalvontaviranomaiset tekevät tieteellisen arvioinnin. Näitä viranomaisia ovat Euroopan lääkevirasto ja muut lääkevalvontaviranomaiset EU- ja ETA-maissa.”

https://vaccination-info.eu/fi/rokotetiedote/rokotteiden-hyvaksyminen-eu...

”Ei kai vain rokotteen valmistaja itse? Jos näin on, niin eihän siihen ole mitään uskomista.”

Huoli pois, lääkkeet ja rokotteet käyvät erittäin perinpohjaisen testauksen ja arvioinnin läpi ennen myyntiin pääsemistään

”Kuinka paljon kussakin testiryhmässä oli osanottajia? ”

Ykkösvaiheen testit 20–100 tervettä vapaaehtoista

Mitä tutkitaan:

-Näyttääkö rokote toimivan?

-Aiheuttaako se vakavia haittavaikutuksia?

-Onko rokote turvallinen?

- - - - - - -

Kakkosvaiheen testit: Useita satoja vapaaehtoisia

Mitä tutkitaan:

-Mitkä ovat yleisimmät lyhytaikaiset haittavaikutukset?

-Mikä on optimaalinen annos?

-Miten osallistujien immuunijärjestelmä reagoi rokotteeseen?

Kolmosvaiheen testit:

Tuhansia vapaaehtoisia (Erään lähteen mukaan tyypillisesti 3.000 – 10.000 (20.000-50.000?))

Mitä tutkitaan:

-Onko rokote tehokas?

-Mitkä ovat yleisimmät haittavaikutukset?

-------------------------

”Minkä ikäisiä? Olivatko terveitä?”

Testeissä käytetään terveitä aikuisia tyypillisesti ensi alkuun. Siinä mm. syy sille, ettei alle 16-vuotiaita rokotettu, koska testejä ei ollut tehty nuorille.

”Turvallisuudesta ei tiedä kukaan, se on varma.”

Huoli pois, pelkosi on aiheeton. Kuten yllä on kuvattu, rokotteet ovat käyneet erittäin perusteellisen tutkimus- ja testiohjelman läpi ennen myyntiin päätymistään.

Hyvänä todisteena rokotteiden turvallisuudesta on jo Suomen rokotuskokemukset. Puoli miljoonaa ihmistä on saanut rokoteannoksen eikä vakavia sivuvaikutuksia ole ilmennyt.

”Sitten kun on rokoteltu 10 v, siitä tiedetään jo enemmän.”

Miksei 50-vuotta? Mistä tempaisit tuon ”10-vuotta”?

” Ja nämä on jollain hätäluvalla päässeet markkinoille eli ei sillä perinteisellä tavalla.”

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-...

” Ehdollista myyntilupaa koskeva menettely on tällaisia hätätilanteita varten suunniteltu siten, että myyntiluvat on mahdollista myöntää mahdollisimman nopeasti heti, kun riittävät tiedot ovat saatavilla. Sen ansiosta EU:lla on vankat puitteet nopeutetulle hyväksynnälle ja luvan myöntämisen jälkeiselle turvallisuuden varmistamiselle sekä suojatoimille ja valvonnalle.”

Varsin vakuuttavaa!

Vaikka sinulle tarjottaisiin lähdevettä pakolla, ja pukien sinut pakottajan toivomiin asusteisiin kun sinulle lähdevettä väkisin annetaan, jotta antaja menestyy tavalla jota sinä et ihaile, ja jota sinä et omalle itsellesi halua, niin mistä siinä on silloin kyse?

Ei ainakaan siitä, minkä itse hyväksyn.

Ja näissä koronarokotteissa sama asia!

- - - - - -

Kysymys kuului: "No kerropa, mihin perustat uskosi pikaisesti kyhätyn rokotuksen turvallisuudesta" ja siihen vastasin.

Menitkös sanattomaksi, kun hyppäsit ihan toiseen asiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Euroopan parlamentti aloitti eilen 24.3 klo 15 hätäistunnon rokotepasseista. Heidän on määrä äänestää jo tänään 25.3 heti aamupäivällä tästä asiasta. Käsittely pyritään siis viemään normaalin käsittelyprosessin ohi todella nopeasti suoraan päätökseen EU:n parlamentissa. Tässä on nyt käytännössä kyse lääketieteellisestä apartheidista." Lähde: Rapsodia

Nyt on jo 4.4. Mitähän siellä on tapahtunut?

Itseasiassa Suomellahan on valtiopassina EU passi, mutta kyllä se silti on Suomen passi, siis ei ole olemassa mitään EU-passia sikäli että jokin EU:n ulkopuolinen valtio käsittelisi Suomen passia niin että se olisi esimerkiksi yhteneväinen tanskan passin kanssa...

Lieneekö kyse siit, että EU:ssa olisi meneillään äänestystä yhteisesti hyväksyttävästä rokotetodistuksesta, ts rokotuspassista. Mutta se tässä nyt on se kaikkein ikävin asia, että mikäli niin, niin se on silloin mahdollisesti WHO passi, ja sen ovat laatineet WHO virologit ja verkko pitääkseen yllä valtaansa. Tämä on tämä on täysin uusi valtaa pitävien joukko, ja näitä ei ole nostettu valtaan tavallisilla vaaleilla, vaan he ovat itse itsensä sinne nostaneet. Se tarkoittaa, että he sitten tulevaisuudessa voivat aina julistaa pandemian, tai pandemian uhkan maailmaan, ja mm. tämän passin avulla päättää ihmisistä, ja ohjailla heidän tekemisiään itselleen mieluisella tavalla.  

Ja kun valta tuolla tavalla keskittyy, niin mikäs hyvä siitä sitten seuraisi?

Tietääkö joku, mitä EU: ssa nyt sitten 25.3 äänestetty, ja mikä olisi tulos?

Vierailija
44/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka haastaa "valitun kansan oikeuteen" heillä ei ole kun oikeuksia. jättävät jopa laittomasti valtaamansa palestiinan  kansan rokottamatta. MIKSI SUOMI EI LAITA PAKOTTEITA ISRAILILLE.

Vierailija
45/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valinnoilla on seuraukset. Jos on niin tyhmä, että uskoo satuja rokotteiden vaarallisuudesta, niin on siinä vaarana, että menettää jotain oikeuksia. Joka on ihan oikein. 

No kerropa, mihin perustat uskosi pikaisesti kyhätyn rokotuksen turvallisuudesta?

- - - - - - - - - - - -

” No kerropa, mihin perustat uskosi pikaisesti kyhätyn rokotuksen turvallisuudesta?.”

Tuossa uusiokäytetty vastaus varmaan kymmenenteen rokoteturvallisuutta koskevaan epäilyyn.

-”Ennen kuin rokote voidaan hyväksyä Euroopan unionissa, sen kehittäjän täytyy testata se perinpohjaisesti, minkä jälkeen lääkevalvontaviranomaiset tekevät tieteellisen arvioinnin. Näitä viranomaisia ovat Euroopan lääkevirasto ja muut lääkevalvontaviranomaiset EU- ja ETA-maissa.”

”Ei kai vain rokotteen valmistaja itse? Jos näin on, niin eihän siihen ole mitään uskomista.”

Huoli pois, lääkkeet ja rokotteet käyvät erittäin perinpohjaisen testauksen ja arvioinnin läpi ennen myyntiin pääsemistään

Mitä tutkitaan:

- - - - - - -

Mitä tutkitaan:

Kolmosvaiheen testit:

Tuhansia vapaaehtoisia (Erään lähteen mukaan tyypillisesti 3.000 – 10.000 (20.000-50.000?))

Mitä tutkitaan:

-Onko rokote tehokas?

Testeissä käytetään terveitä aikuisia tyypillisesti ensi alkuun. Siinä mm. syy sille, ettei alle 16-vuotiaita rokotettu, koska testejä ei ollut tehty nuorille.

Huoli pois, pelkosi on aiheeton. Kuten yllä on kuvattu, rokotteet ovat käyneet erittäin perusteellisen tutkimus- ja testiohjelman läpi ennen myyntiin päätymistään.

Hyvänä todisteena rokotteiden turvallisuudesta on jo Suomen rokotuskokemukset. Puoli miljoonaa ihmistä on saanut rokoteannoksen eikä vakavia sivuvaikutuksia ole ilmennyt.

” Ja nämä on jollain hätäluvalla päässeet markkinoille eli ei sillä perinteisellä tavalla.”

” Ehdollista myyntilupaa koskeva menettely on tällaisia hätätilanteita varten suunniteltu siten, että myyntiluvat on mahdollista myöntää mahdollisimman nopeasti heti, kun riittävät tiedot ovat saatavilla. Sen ansiosta EU:lla on vankat puitteet nopeutetulle hyväksynnälle ja luvan myöntämisen jälkeiselle turvallisuuden varmistamiselle sekä suojatoimille ja valvonnalle.”

Varsin vakuuttavaa!

Vaikka sinulle tarjottaisiin lähdevettä pakolla, ja pukien sinut pakottajan toivomiin asusteisiin kun sinulle lähdevettä väkisin annetaan, jotta antaja menestyy tavalla jota sinä et ihaile, ja jota sinä et omalle itsellesi halua, niin mistä siinä on silloin kyse?

- - - - - -

Kysymys kuului: "No kerropa, mihin perustat uskosi pikaisesti kyhätyn rokotuksen turvallisuudesta" ja siihen vastasin.

Minä tulin ketjuun tuossa välissä, minä olen eri (Kovasti se turvallisuus tuntuu tärkeältä, että sen keinoin saa riistää valtaa itseleen)!  

Vierailija
46/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää! Mihin oikeuteen ja kenen toimesta?

Rokotekriittisten facebook ryhmän tuomioistuimelle, joka langettaa tuomiot...

Vierailija
47/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- - - - - - - - - - - -

Mitä tutkitaan:

- - - - - - -

Mitä tutkitaan:

Kolmosvaiheen testit:

Mitä tutkitaan:

-Onko rokote tehokas?

Varsin vakuuttavaa!

- - - - - -

Minä tulin ketjuun tuossa välissä, minä olen eri (Kovasti se turvallisuus tuntuu tärkeältä, että sen keinoin saa riistää valtaa itseleen)!  

Se lähdevesi muuttuu aika suolaiseksi; pampulla hakaten, rahastaen, työttömäksi ajaen, omaisuuksia anastaen, väittäen valehdellen, että se pelastaa henkesi, ja pakottavilla passeilla (Ei se mitään henkeä pelasta, vaan tuo korkeintaan vuoden pari lisää elinaikaa, ja sekin tilanteessa, jossa olet jo sairastunut pahasti aivan muusta syystä) Lisää henkeä se tuo sen sijaan rokottajille, mutta ei siksi, että heidät on ehkä rokotettu, vaan siksi, että se toi, ja tuo heille lisää rahaa ja valtaa.

Sellainen vaarattomaksi todettu koronarokote, kuin olisi lähdevettä jokaiselle.

Juuri Piti laittaa Suomi kiinni Tanskaan piti tulla kopit, joihin voi sulkea rokottamattomat, nyt väännetään rokotepasseista.

Sellaita empatiaa ja lähdevettä; oikein iloista ja hyvää elämää jokaiselle? 

Vierailija
48/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää! Mihin oikeuteen ja kenen toimesta?

Vastaan sivusta: Haagin ihmisoikeutuomioistuimeen. Ilmeisesti siellä on käytössä Nurnbergin säännöt.

(Voisiko joku neuvoa miten saan saksalaisen y-kirjaimen käyttöön näppäimistöllä? Kiitos.)

Painat ensin siinä entterin vieressä olevaa ¨-nappia (samassa myös ^ ja ~) ja sen jälkeen u-kirjainta.

Vierailija
49/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BOIKOTOIN ISRAILIA kirjoitti:

kuka haastaa "valitun kansan oikeuteen" heillä ei ole kun oikeuksia. jättävät jopa laittomasti valtaamansa palestiinan  kansan rokottamatta. MIKSI SUOMI EI LAITA PAKOTTEITA ISRAILILLE.

"valittu kansa" :D

Vierailija
50/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän että ihmiset halutaan suojata kohtalaisen tappavalta taudilta. Mä ja lapset ollaan käyty perusrokotusohjelma läpi.

Mutta vapaus olla ottamatta rokote menee kaiken edelle. AINA. Se on ihmisoikeus.

Siitä ei saa tulla sanktiota asiointikiellon muodossa, koska on ihmisiä jotka IHAN OIKEASTI eivät halua itseensä ajettavan mitään mömmöä. Heitä ei saa rankaista.

Esim.Pandemrix osoitti, että aina ei voi rokotteisiin luottaa.

Testaamista voi ja pitää suosia: ihmisestä voidaan ottaa sormenjälki (eli ihminen antaa osan ihon rasvaa ja solukkoa) ja räkäklimppi, mutta on aivan eri asia tuikata häneen jotain ainetta, verenkiertoon kiertämään.

Maskipakkokin on vielä ok.

Vierailija
51/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron teille aidosti jotakin....

Olen 64v mies.....Asun tällä hetkellä Espanjassa. Olen nyt saanut vuoden kärsiä koronasulusta, ja todella ankeasta elämästä. Mihinkään et voi mennä, mitään et voi tehdä, ja joka paikassa sinulle pakotetaan maski naamalle! Elän täällä nyt, koska satun täältä asunnon omistamaan, ja minulla joitain pieniä siteitä tänne on.

Mutta sanon teille todella aidosti je mitään peittelemättä, valehtelematta.

Mieluummin olisin eläny tämänkin vuoden ilman rajoitteita. Kyllä ja se että koronarokote toisi minulle ehkäpä vuoden lisää eliniän viimeisiksi....Se ei korvaa sitä mikä minulta jo nyt elämästä katosi!

Minä sanoin tämän itse. Ei muuta kerrottavaa.

Vierailija
52/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän että ihmiset halutaan suojata kohtalaisen tappavalta taudilta. Mä ja lapset ollaan käyty perusrokotusohjelma läpi.

Mutta vapaus olla ottamatta rokote menee kaiken edelle. AINA. Se on ihmisoikeus.

Siitä ei saa tulla sanktiota asiointikiellon muodossa, koska on ihmisiä jotka IHAN OIKEASTI eivät halua itseensä ajettavan mitään mömmöä. Heitä ei saa rankaista.

Testaamista voi ja pitää suosia: ihmisestä voidaan ottaa sormenjälki (eli ihminen antaa osan ihon rasvaa ja solukkoa) ja räkäklimppi, mutta on aivan eri asia tuikata häneen jotain ainetta, verenkiertoon kiertämään.

Jos nyt vain jättäisit ne pakot pois. Tässä korona-asiassa

Vierailija
53/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi ihmiskunnan havahtua ja katsoa "out of the box": vapauttamme viedään hurjaa vauhtia.

Miettikää mitä vaikkapa 70-luvun ihminen olisi ollut rokotepassista mieltä. Olisi vastustanut ja lujaa.

Korona tappaa. Mutta sairaalloinen rokottamisten vahtiminen pois, ei influenssassakaan vahdita että onko rokotettu, tai laiteta sanktioita rokottamattomuudesta.

Vierailija
54/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vain jättäisit ne pakot pois. Tässä korona-asiassa

Mitä pakkoja tarkoitat?

-se jota siteerasit

Vierailija
55/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli rokote tekee sen minkä lupaa, eli suojaa koronalta, niin mihin ihmeeseen niitä passeja tarvitaan?

Vielä ei ole varmaa, voiko rokotettu levittää tautia, vaikka ei sairastu itse. 

Kulkutautimyönteiset voivat siis ehkä saada taudin joltain rokotetulta, joten passilla periaatteessa suojellaan kulkutautimyönteisiä siinä tilanteessa, kun yhteiskunta alkaa avautua.

No, ehkä yhteiskunnan riennot eivät ole kulkutautimyönteisille kovin tärkeitä. Nytkinhän heille on tärkeää heilua marketeissa ilman maskeja.

Vierailija
56/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykseni mukaan on olemassa universaali oikeus, siitä on kirjoitettu myös suomalainen teos.

Minna Kimpimäki, Universaali oikeus.

Kuuloustaa varsin hyvältä, ihmisillä on mahdollisuus nostaa oikeusjuttu ulkomaisessa rikostuomioistuimessa, jos kotimaassa ei saa oikeutta.

Itse pidän näitä koronarokottajia ja valmistajia sotarikollisina. Mites, jos nämä rikoksentekijät ovatkin nyt syytettynä sotarikoksista? Uskon että laki löytyy kyllä näillekin.

Vierailija
57/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://m v l e h t i.net/2021/03/23/haagin-tuomioistuin-kasittelee-israelin-koronatoimia-nurnbergin-saannoston-rikkomuksista-epailtyna/

Poista välit m v l e h t i sanasta.

Hahahahaaaaa maailman luotettavin lähde eikös..

Muuten MV-lehdessä on usein jo viikkoja ja jopa kuukausia aiemmin ne tärkeimmät uutiset ennen valtamediaa. Se kannattaa silmäillä ensiksi, jos oma terveys ja turvallisuus kiinnostaa. Tiesin että Israelin hallinto on haastettu oikeuteen. Myöhemmin siitä uutisoitiin MV-lehdessä. Tieto on lähetetty toki kaikkiin medioihin ympäri maailman, Suomessa vain MV-lehti on uskaltanut uutisoida asiasta.

Vierailija
58/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta vastaan silti.

Perustan sen siihen, että aiemmatkin rokotteet ovat varsin toimivia. Pelastavat monin verroin enemmän ihmisiä kuin sairastuttavat.

Jos ja kun saan koronan, ovat vakavan taudin todennäköisyys luokkaa x.

Jos otan rokotuksen, on vakavan haittavaikutuksen todennäköisyys 0,0001*x, mutta vakavaoireisen tai tappavan koronan riski linimain nollautuu.

Tän ovat todistaneet tähän astiset kpronarokotuket, joita on annettu jo satoka miljoonia. Kuten myös kaikki muut rokotukset.

Pelaan todennäköisyuksillä ja valitsen pienimmän riskin.

Sinulle tarjotaan kahta arpanippua, joissa on yhtä monta arpaa. Toisessa nipussa on 1000 kertaa enemmän voittoja kuin toisessa. Saat vetää yhden arvan kummasta nipusta tahansa. Kumman nipun valitset?

Se ei mene noin......Koronan vuoksi sinun todennäköisyytesi menettää elinvuosia on täysin mitätön, koska koronaan sairastunut ei niitä elinvuosia yksinkertaisesti menetä, se on se 83 vuotias, joka on elämänsä elänyt, ja toivottavasti siihen kuului paljon iloa, ja myös terveyttä, mutta se loppuu kaikilla. Korona ei häneltä sitä elettyä elämää vienyt...

Mutta jos lapsi menehtyy mihin hyvävsä, niin elämä katosi, se jää elämättä..

Samaten jos sinä ja pari ystävääsi joutuvat liikenneonnettomuuteen, niin elämää katoaa helposti 150 vuotta...

Ei se koronarokote pelasta, ja itseasiassa tuskin yhtään miltään!

- - - - - - - -

"83 vuotias, joka on elämänsä elänyt"

Virus tarttui laskettelumatkalta

Birgit Krogius-Siirilä muistelee yhteisiä vuosikymmeniä syvällä kiitollisuudella.­

Jotenkin se oli hänelle tyypillinen tapa lähteä, tytär sanoo.

Lentokapteeni Antero Siirilä menehtyi koronaan huhtikuun 11. päivä 2020. Silloin koronaa pidettiin vielä tautina, jonka matkailijat tuovat jostain kaukaa.

80-vuotias Siirilä jos kuka oli matkustanut.

– Matkan varrella olisi voinut tapahtua vaikka millaisia asioita. Tämä oli sitten se, joka häneen tarttui, Siirilän nuorin tytär Vanessa Lehtinen sanoo.

Kun Siirilä helmikuussa 2020 lähti vaimonsa Birgit Krogius-Siirilän kanssa Pohjois-Italiaan, matkustamista ei vielä osattu pelätä.

Aviopari oli käynyt Alpeilla joka vuosi 1980-luvulta lähtien. Murheellisia seurauksiaan lukuun ottamatta viimeiseksi jäänyt laskettelumatka oli Krogius-Siirilän mielestä niistä paras.

Tartunta tuli todennäköisesti paluumatkalla. Lentokone oli täynnä, ja linja-autossa joku yski ja pärski.

Pari ei ollut saanut bussissa vierekkäisiä paikkoja. Sosiaalisena seuramiehenä Siirilä jutusteli vierustoveriensa kanssa koko matkan. Kauempana hänen vaimonsa yritti nukkua ja nojasi ikkunaan, oli kai vetänyt huivinkin kasvojensa suojaksi.

Päästyään kotiin Helsinkiin he päättivät varmuuden vuoksi vetäytyä mökille Kemiöön. Siellä he saivat tiedon, että joku samalla matkalla oli saanut tartunnan.

Mökillä Siirilällä alkoi olla kuivaa yskää, mutta niin hänellä oli ollut ennenkin. Ensin hän ajatteli, että on parempi vain pysyä poissa ihmisten ilmoilta.

Vasta kun kuume nousi, huolestuttiin. Lopulta Siirilä suostui lähtemään kaupunkiin testattavaksi.

Tulosta joutui vielä silloin odottamaan yli kaksi vuorokautta. Siinä ajassa vointi heikkeni rajusti.

Kun testitulos tuli, Siirilä haettiin saman tien ambulanssilla sairaalaan.

Hoitajat ja lääkärit tekivät erittäin hyvää työtä. Vaikka potilaita oli paljon, he olivat meihin yhteydessä päivittäin, lempeällä ja inhimillisellä otteella.

Kolmen viikon tehohoidon jälkeen toivo oli mennyt. Palautuminen olisi ollut mahdotonta.

---------

Sum:  Lentokapteni Siirilllä olisi ollut vielä määrätön määrä vireitä vuosia edessä, jos ei korona oli pois korjannut.

Onkin  tarkoitushakuista vähättelyä väittää, että 83-vuotias olisi elämäsä elänyt ja ettei hänen kuolemallaan ole enää mitään väliä.

- - -

83-vuotiaalla naisella eliniänodote kantaa tuonne noin 91-ikävuoteen asti.

83-vuotiaalla miehellä elinikä kantaa tuonne noin 90-ikävuoteen asti.

83-vuotias mummo tai pappa olisi ehtinyt melkoisen määrän lastenlastenlasten lakkiaisia ja häitä viettämään, jos ei olisi korona ennen aikojaan korjannut pois.

En näin ihan äkkiä keksi vastenmielisempää ja ala-arvoisempaa puuhastelua, kuin tarkoitushakuinen koronan kuolonuhrien vähättely ja mitätöinti omaa agendaa ajaakseen. Ano Turtiainen on elävä esimerkki tästä ja edellinen kirjoittaja toinen.

Vierailija
59/60 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ei ole varmaa, voiko rokotettu levittää tautia, vaikka ei sairastu itse. 

Kulkutautimyönteiset voivat siis ehkä saada taudin joltain rokotetulta, joten passilla periaatteessa suojellaan kulkutautimyönteisiä siinä tilanteessa, kun yhteiskunta alkaa avautua.

No, ehkä yhteiskunnan riennot eivät ole kulkutautimyönteisille kovin tärkeitä. Nytkinhän heille on tärkeää heilua marketeissa ilman maskeja.

Hetkinen, mielestäsi passilla suojellaan niitä ihmisiä, jotka eivät halua rokotetta ottaa. Nyt valoja päälle siellä.

Vierailija
60/60 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

En ota rokotetta ja olen miettinyt sopeuttavani elämäni, että pärjään.

Saa nähdä millaisiin älyttömyyksiin tässä vielä mennään. Ei ole ollut järkeä nähtävissä.

Tässä maassa rehottavan idiotisimin takia asia varmaankin ratkaistaan tyypilisellä liibalaaba ratkaisulla, ei rokotepassia ei tule, mutta se kuitenkin tulee. :D 

"Parturiin et pääse mutta alkoon kyllä!"