Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te 2tyypin diabeetikot syötte pitääksenne sokerit kurissa?

Vierailija
04.04.2021 |

Haluisin vinkkejä omiin ruokailuuni.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipän on aivan erityisen hyvä diabeetikolle! Kunhan se ei siis ole valkoista leipää. Täysjyvä nostaa verensokeria hitaasti ja sisältää kuitua, jota useimmat suomalaiset saavat aivan liian vähän. Eli viljoja kannattaa syödä, mutta valikoiden kuitupitoisimpaa. Puurokin on hyvää, esimerkiksi iltapalana se on oivaa, koska se pitää verensokeria tasaisena yöllä.

Kakkostyypin diabeteksessa tärkeää on monipuolinen ruoka, tiheä ateriarytmi ja pienet annokset sekä painonpudotus. Sokeriakin saa hiukan olla, mutta vain vähän, koska se nostea nopeasti verensokeria.

https://www.diabetes.fi/terveydeksi/syominen/diabetes_ja_ruokavalio

Leipä on ihan ensimmäinen, josta luovutaan kun 2tyypin diabetes on. Tietty myös sokerista luovutaan.

no ei todellakaan pidä paikkaansa. Lue tuosta diabetesliiton linkistä faktoja äläkä mutuile.

Leipä tietenkin mieluiten täysjyvänä, ei vaaleaa vehnää

Leivän ja pastan jättäminen ruokavaliosta on ollut mulle käänteentekevä muutos. Hiilarien vähentäminen on ollut ihan lääkärin kehitys, vaikka diabetes liitto täysjyvää lobbaa.

Vierailija
22/26 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-50g hh, 60-70g proteiinia, 150-250g rasvaa per päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä ne syö.

Vierailija
24/26 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän hiilihydraattia ja rasvaa energiaksi. Leipää ei tietenkään lainkaan.

Vierailija
25/26 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain diabeteshoitajalta koekäyttöön jatkuvaa verensokeria mittaavan FreeStyle Libre anturin ja sen avulla nopeasti opin mitkä ravintoaineet sopivat minulle ja mitkä eivät. Valkoinen vilja on minulle myrkkyä ja tietysti makeiset. Jos olisin hoidoista vastaava, pakottaisin kaikki uudet 2 tyypin diabeetikot käyttämään Libreä jonkin aikaa että oppisivat syömään oikein. Todella iso vahinko, että noita Libre antureita saavat vain 1 tyypin diabetestä sairastavat

Vierailija
26/26 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain diabeteshoitajalta koekäyttöön jatkuvaa verensokeria mittaavan FreeStyle Libre anturin ja sen avulla nopeasti opin mitkä ravintoaineet sopivat minulle ja mitkä eivät. Valkoinen vilja on minulle myrkkyä ja tietysti makeiset. Jos olisin hoidoista vastaava, pakottaisin kaikki uudet 2 tyypin diabeetikot käyttämään Libreä jonkin aikaa että oppisivat syömään oikein. Todella iso vahinko, että noita Libre antureita saavat vain 1 tyypin diabetestä sairastavat

Tai sitten vain annettaisiin oikeat ohjeet syömisiin. Tällä hetkellä sekään ei toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän