Mitä te 2tyypin diabeetikot syötte pitääksenne sokerit kurissa?
Kommentit (26)
30-50g hh, 60-70g proteiinia, 150-250g rasvaa per päivä.
Hyvin vähän hiilihydraattia ja rasvaa energiaksi. Leipää ei tietenkään lainkaan.
Sain diabeteshoitajalta koekäyttöön jatkuvaa verensokeria mittaavan FreeStyle Libre anturin ja sen avulla nopeasti opin mitkä ravintoaineet sopivat minulle ja mitkä eivät. Valkoinen vilja on minulle myrkkyä ja tietysti makeiset. Jos olisin hoidoista vastaava, pakottaisin kaikki uudet 2 tyypin diabeetikot käyttämään Libreä jonkin aikaa että oppisivat syömään oikein. Todella iso vahinko, että noita Libre antureita saavat vain 1 tyypin diabetestä sairastavat
Vierailija kirjoitti:
Sain diabeteshoitajalta koekäyttöön jatkuvaa verensokeria mittaavan FreeStyle Libre anturin ja sen avulla nopeasti opin mitkä ravintoaineet sopivat minulle ja mitkä eivät. Valkoinen vilja on minulle myrkkyä ja tietysti makeiset. Jos olisin hoidoista vastaava, pakottaisin kaikki uudet 2 tyypin diabeetikot käyttämään Libreä jonkin aikaa että oppisivat syömään oikein. Todella iso vahinko, että noita Libre antureita saavat vain 1 tyypin diabetestä sairastavat
Tai sitten vain annettaisiin oikeat ohjeet syömisiin. Tällä hetkellä sekään ei toimi.
Leivän ja pastan jättäminen ruokavaliosta on ollut mulle käänteentekevä muutos. Hiilarien vähentäminen on ollut ihan lääkärin kehitys, vaikka diabetes liitto täysjyvää lobbaa.