Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottava hiuspyörre/jakaus hiuksissa takaraivolla pilaa hiukset! Onko muilla ja miten tulette toimeen sen kanssa?

Vierailija
04.04.2021 |

Tummat, pitkät hiukset ja hiljattain huomasin, että takaraivollani on kohta, josta inhottavasti näkyy päänahka, kun hiukset siitä kohti jakautuu kahteen suuntaan. Näyttää ihan kaljulle läntille.

Aamuisin on ”jakaus” takaraivolla ja sen peittely on vaikeaa. Mietin, että mistä tuollainen on yhtäkkiä ilmestynyt ja mistä se johtuu? Ei sitä ole ennen ollut. Aamulla menee tuhottomasti aikaa, kun yrittää laittaa hiuksia niin, että se ”kalju” ei tulisi esille, mutta tosi helposti se sieltä alkaa pilkottamaan.

Onko teillä muilla tuollaista ja miten tulette sen kanssa toimeen? Itse en ole nyt voinut pitää hiuksia auki ollenkaan, kun näkyisi niin selvästi tai kun vaikka tuuli heittelisi hiuksia niin tulisi näkyviin. Melkein koko ajan poninhäntä sillä sen saa piiloon.

Mietin, että minulla on ollut jonkinverran hiustenlähtöä viimeisen vuoden. Ehkä hiukset ovat ohentuneet niin tuo pyörrekohta on tullut siksi näkyviin.

Onko kukaan päässyt eroon tuollaisesta pyörteestä jos hiukset ovat vahvistuneet ja hiustenlähtö loppunut?

Ei tosiaan maailman isoin asia, mutta aiheuttaa stressiä kuitenkin, kun koskaan ei tiedä, mitä aamulla odottaa, kun katsoo peiliin ja miten hiukset asettuu niin, ettei se ”kalju” kohta näkyisi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Pidän tukkaani kiinni ainakin osittain. Tukan leikkaaminen kerroksittain oli myös yritys keventää päälaen hiuksia, mutta hiuksia olisi pitänyt laittaa päivittäin tököttien kanssa. Alkamassa on naistyyppinen hiustenlähtö, nyyh!

Vierailija
2/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Epäilen, että kohdallani vuoden jatkunut painonpudotus -14kg, jätin lihan pois, lopulta hurahdin syömishäiriöön (200 kaloria päivässä, enkä huolehtinut ravinteista ja vitamiineista) liikuin paljon, kova stressi ym. sai hiuksia lähtemään paljon ja sitten ilmestyi tuo ”jakaus/kaljun näköinen kohta”. Hiukset kait oheni ja talvi myös kuivatti (kuiva sisäilma).

Nyt syömiset taas kunnossa. Hiuksia ei enää lähde niin paljon. Mietin osaisiko vaikka kukaan kampaaja auttaa.. Tympii, kun muualta hiukset ei niin näytä mitenkään ohuelta vaan pelkästään tuo yksi kohta tuollainen ja pilaa koko homman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sairaseläke ja terapiaa.

Vierailija
4/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla vielä muita kokemuksia ja juurikin, että onko kukaan päässyt eroon tuollaisesta?

Vierailija
5/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin ihmisiä, joilla kasvaa hiukset siististi ja tasaisesti joka puolella päätä. Itsellä jos siilen vetää niin takaraivo näyttää kuin oravan järsimältä.

Vierailija
6/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on peräti kaksi pyörrettä takaraivolla, jolloin pääni näyttää koiran hanurilta jos tukka on väärän mittainen. En oo keksinyt mitään keinoa, muuta kuin pitää tukka joko niin pitkänä (käytännössä vähintään olkapäille) ettei se jaksa nousta sojottamaan, tai niin lyhyenä (käytännössä alle sentin sänkenä) ettei pyörteet erotu. :/ 

Vierailija
7/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaraivo näyttää oravan järsimältä ja tuo koiran hanurilta.. ei kiva asia, mutta minun oli ihan pakko nauraa noille hupaisille jutuille :) Täytyy nauraa nyt, kun aamuisin ei sitten paljon naurata, kun ”jakaus” takaraivolla loistaa ja sitä täytyy kammata piiloon!

Vierailija
8/21 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
9/21 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mutta nostan. Onko vinkkejä miten tällaisesta eroon?

Vierailija
11/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha aloitus, mutta nostan. Onko vinkkejä miten tällaisesta eroon?

YouTubesta löytyy videoita, joissa neuvotaan todella tarkkaan joka vaihe. Ei ihan yksinkertaista mutta järeät keinot täytyy ottaa käyttöön jos haluaa kampauksen pysyvän koko päivän.

Vierailija
12/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tuuhentavaa kuivashampoota ensin siihen päälle, sit nostan osion ja sinne "alle", ihan reilusti. Sit kampaan sileäksi Aina ei sekään auta mutta annan sit vaa olla, hermot menee hele...

Vierailija
13/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaarana kaljuuntuminen tällaisessa?

Vierailija
14/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta äskettäin akkuisella iällä edes tiedostit pyörteen olemassaolon ja nyt se on elämää suurempi koko hiukset pilaava ongelma?

Vierailija
15/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa päästä eroon on märkänä pesun jälkeen pinneillä asetella hiukset siihen päälle toivottuun asentoon kuivumaan!

Vierailija
16/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa päästä eroon on märkänä pesun jälkeen pinneillä asetella hiukset siihen päälle toivottuun asentoon kuivumaan!

Ääni tälle! Mulla kiharat paksut hiukset, joiden täytyy antaa ilmakuivua (föönaus pörröttää). Asettelen koko pään hiukset pienillä hainhampailla sellaiseen asentoon, mihin haluan niiden kuivuvan. Takana on pyörre, joka pitää peittää.

Vierailija
17/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murheensa kullakin,ap:lla erittäin pieni.

Vierailija
18/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kyllä toimii, omat hiukset on tosin toistaiseksi niin lyhyet ettei pinneillä pysy, mutta saatan kotona ollessa laittaa esim. huivin tai lippiksen päähän kun hiukset on vielä märät, niin ne kuivuessaan asettuu eikä tarvitse mömmöjä läträtä tukkaan niin paljon.

Vierailija
19/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut tuollainen pyörre. Kieltämättä välillä meinaa mennä hermo sen kanssa :D Mutta kuten jo sanottu, niin pitää jo heti pesun jälkeen märkiin hiuksiin tehdä "toimenpiteitä", niin parhaiten onnistuu.

Vierailija
20/21 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan esim. Loreal black  root concealer -eli musta värisuihke hiusten juurille ja enä ei erotu heleä kohta.On eri sävyjä myynissä .Mulle aivan ehdoton tuote suosittelen.