Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita avoin kirje koirallesi

Vierailija
04.04.2021 |

Kuulun heihin joilla ei koskaan ole ollut koiria lähipiirissään, kauempaa olen kyllä aina ihaillut heitä. Pidän koiria ylväinä mutta ajatukseni on että ovat aika tyhmiä ja sotkuisia, nyt luettuani Bim Mustakorvan aloin ajatella taas että noin ylevämielinen apuri olisi arjessa tarpeen. Haluaisin arvioita kuinka palvon Bimin viisautta ja ihmispalvontaa kirjassa liioitellaan?
Olen työssäkäyvä sinkku, tämän viikon askelmäärä oli äsken 124 000, tämänpäiväinen kävelylenkkiä en ole vielä tehnyt.
Suosittele koiraa, haluaisin ehkä sekarotuisen mutta katselen hyväksyvästi myös Bordercollieita, niiden sanotaan olevan oppivaisia- uskon että koira on onnellisimmillaan oppiessaan tottelemaan ja toimimaan ryhmäeläimenä, silloin se on kontaktissa ihmiseen ja tuntee laumaeläimen laumariemua. Kannattaisikohan ottaa uros vai naaraskoira, onko luonteellinen ero samanlainen kuin ihmisillä, kaipaisin aika rohkeaa koiraa koska olen itsekkin aika hurjapää ettei koira koko pelkäisi ollessaan mukanani, siis vaikka luonnossa, rotkoilla ja jyrkänteillä.
Varmasti ainakin Bimin retkieväiden teko liioittelua? ( Bim siis tiesi isäntänsä Gavrilin pitävän tietystä juustosta ja kun Gavril otti reppunsa esiin lähteäkseen retkelle ja saadakseen rauhan Bimistä niin Bimi heti osasi hakea lähikaupasta leivän ja sen tultuaan villisti hakemaan tuota Gavrilin lempijuustoa- tarinan alussa kun Gavril saa Bimin vastentahtoisesti huollettavakseen)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bordercollie on työkoira joka vaatii erittäin paljon tekemistä. En suosittele, ellet ole lammasfarmari.

Nopea oppimiskyky voi olla myös huono puoli, koira oppii nopeasti myös kaikki metkut.

Kaikki koirat ovat oppivaisis, kun jaksaa lempeästi ja johdonmukaisesti opettaa. Muut ominaisuudet ovat tärkeämpiä, ja ne pitää suhteuttaa omiin ominaisuuksiisi ja olosuhteisiin. Riistavietti, aktiivisuus, liikunnan tarve, haukkuherkkyys, vahtivietti, avoimuus, miellyttämishalu, motivoituminen (ruoalla vai millä, vaikuttaa koulutuksen helppouteen) jne.

Vierailija
2/7 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä ota koiraa siksi, että kuvittelet että joku kirja tai tv-sarja kertoo niistä totuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurtta S-tana! Tästä on puhuttu, älä saakeli järsi niitä saappaita. Mikä siinä kumissa on niin ihanaa, pertana kun kolmannet jo, itse olit mukana kun ostettiin ja näit kyllä kuinka oli kalliit! Muistatko, se kauppa mistä ostettiin niitä puruluita ja pihalta näkyi merta ja vettä!

Järsimistä varten on purulelut, muistat kyllä mitä lääkärikin sanoi!

Ja ei, tänään ei mennä uimaan, saat katsella vesiä mutta ei mitään uimakilpailuja, tuntuu että muutut kuuroksi siellä vedessä vaikka jo hännästä näkee että kyllä kuuntelet!

Lisäksi siitä autossa haukkumisesta pitää sanoa. Ulos saa katsella mutta haukkukonsertti korvan juuressa on turhaa vaikka siellä olisi hevosia, tiedetään mutta kiva kyllä että olet muuten aika hiljainen, siksi se hevoshaukku yhtäkkiä korvan juuresta jotenkin hätkäyttää.

Ja anteeksi kun rähisin siitä maljakosta, näin kyllä että se oli vahinko

Emäntäsi Nella

Vierailija
4/7 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vaihdoin sulle juoksuhousuihin ison yösiteen, sen jälkeen kun oltiin käyty ulkona kaksi kertaa ja olit kakannut kolmesti niin isot läjät ettei meinannut käteen mahtua, ja nyt sitten pissasit housuun!! Kiitti! Nyt on molemmat juoksuhousut märkinä. Kohta on lattia täynnä veritippoja. Niin ja sun turkki, kultamussu.

Vierailija
5/7 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ikioma koirani joka lähdit 2018.

Mulla on niin ikävä sinua, että haluan nähdä sut ja olla ikuisesti sun kanssa.

Mulle on sama vaikka koko maapallo tuhoutuisi ja kaikelle tulisi loppu. Haluan vain päästä sun luokse.

Olen aika varma, että sä tiesit tämän jo silloin kun olit luonani 17 vuotta.

Vierailija
6/7 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut koira raateli kun olin 15. Rippileirillä oltiin niin sellainen maatalon iso musta koira tuli hiekkatiellä juosten minua vastaan kun kävelin aivan osana ryhmää. Se koira vaan juoksi kohti ja puri hampaat yhteen minun pohkeesta, olin harrastanut tanssia mutta samalla hetkellä ymmärsi että tanssit on tanssittu. Se kipu oli aivan valtava ja täysin lamaantuneena makasin maassa kun se hullu koira ärisi ja haukkui ja oli käymässä kurkkuun kiinni, sain käden eteen ja se koira puri taas hampaansa yhteen mun käsivarressa, kolme lihasta meni kädestä poikki ja irti, samoin pohkeesta sai lopulta 32% enää kudosta talteen. Kaulaan tuli koiran kynsistä valtavat viillot jotka just kauluksella voi peittää. Kun seurakunnan pappi hakkasi rautalapiolla lopulta sen koiran irti minusta ja tajusin että selvisin vaikka jalka ja käsi oli verisenä mössönä ja kaulasta valui verta niin kiitin mielessäni Luojaa ettei käynyt kasvoihin kiinni.

Poliisi myöhemmin kertoi että ilmeisesti koira oli ollut juuri ohittamani ladon alla, tuon ladon seinustalta meidän pappi otti sen lapion. Se pappi hakkasi sen koiran täysin tohjoksi meidän lasten silmien alla ja itse makasin raadeltuna keskellä hiekkatietä. Tämä on saaliseläimen kokemus mutta muistan ikuisesti sen kirkumisen ja pöllyävät hiekan, meistä oli isot lehtijututkin, jouduin olemaan yhtämittaisesti sairaalassa 10 kuukautta ja 24 päivää. Olin menettänyt melkein kaiken vereni ja se johti ongelmiin, lääkärikin vaan sanoi että koira on peto ja yritti tappaa, kävi isoihin lihaksiin kiinni lamauttaaksen ja tappaakseen minut, saaliinsa.

Koiran virallisesti epäiltiin saaneen ladon alla ampiaisen piston tai kyynpureman mutta tiesin kyllä mistä oli kyse ja mitä olin, koin olevani saalistettu ruokakimpale ja ilman pappia olisin tullut syödyksi!

Seurustelin monta vuotta tuon papin pojan kanssa myöhemmin ja vieläkin tykkään hänestä, olisimme ollut hyvä pari ilman alkoholiongelmaa, minulla oli aina supertirvallinen olo ”appiukon” seurassa

Vierailija
7/7 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirje koiralle???

Se on koira, eikä mikään ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä