Olin tänään asuntomessuilla ja...
kylläpä oma koti näytti ihanalta! Ei se ole mikään moderni tai sisutuslehdestä repäisty, mutta toimiva ja kodikas omakotitalo, jossa on oma piha ja rauha. Olisi kamala asua niissä muka-tyylikkäissä-mutta-epätoimivissa näyttelytaloissa.
Kommentit (5)
kuin messukodit keskimäärin.
Niitä kuuluu parjata, vaikka olen täysin varma, että useampien av-mammojen oma koti on sisustust amyöten järkyttävä! Esim. joka ikinen älvsby- ja kannustalo on kauhean tyylitön mökinnäköinen rakennelma. Jonkin ajan kuluttua ne vaan eivät näytä kivoilta, sillä ne eivät ole millään tapaa ajattomia!
Messuilla oli muutamia tosi kivoja taloja ja pari pohjaratkaisultaan huonoa taloa, mutta keskimäärin ne olivat melko onnistuneita. Opiskelen arkkitehdiksi.
Ei kaikki av mammat asu missään kerrostalolähiöissä. Eli nyt taidat itse olla kateellinen muille jotka tykkäävät omista kodeistaan. Sitä paitsi ihana ja kaunis koti voi olla ihan missä vaan vaikka siellä kerrostalo lähiössä.
MINUN mieleestäni oma kotini oli kivempi kuin yksikään messutalo. Mutta ei sinun tarvitsekaan tykätä MINUN kodistani. Anna minun kuitenkin tehdä niin.
Kun valmistut arkkitehdiksi opit hieman nöyremmän asenteen asiakaskuntaasi kohtaan! ;-) He, jotka potentiaalisesti ostaisivat suunnitteluasi ovat juuri näitä joiden makua halveksit.
Asun aluella jossa vanhimmat rakennukset ovat 1700-luvun lopulta. Alue kuuluu ns. kultturihistoriallisesti merkittäviin asuinalueisiin. Voisin kuvitetta kuinka surkeasti nämä messujen ajattomat ja tyylikkäät talot istuisivat maisemaan. Sen sijan oma, mökkimäinen, kannustalomainen 1,5 krs puutalo näyttää kun se olisi tässä ollut aina. Tonttia on kyllä mökkimäiset 2000 neliötä kehä kolmosen sisäpuolella.
Mitä mieltä noin tulevana arkkitehtinä olet siitä, että 5-henkiselle perheelle suunitellaan talo jossa on vain kaksi makuuhuonetta mutta hulppeat oleskelutilat?
Jep, messujen parasta antia oli ihana sisustuksessa käytetty vihreä Aarnion poni. Sekin vain liian kallis :)
Asuntomessuilla oli paljon kaikkea upeaa, hulppeaa ja tilavaakin, mutta kun tultiin kotiin, hätkähdin kuinka kiva ja tilava meidän 90 neliöinen on.