Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten ja vauvojen vaatteista...

Vierailija
26.06.2006 |

Miten ihmeessä jotkut lähtee kerhoon tai kylään ja pukee lapsensa johonkin ihme potkareihin tai sukkahousuihin? Tätä en tajua, koska mielestäni samalla vaivalla sitä pukee nätit vaatteet kuin rumatkin. Sukkahousuja meillä käytetään kyllä alusvaatteina, mutta lapsilla (tytöt 5 v ja 3 v sekä poika 5 kk) on aina nätit mekot tai sammarit yms. housut ja väreihin sopivat paidat tai bodyt. Tytöt, erityisesti nuorempi, haluavat pitää mekkojaan ulkonakin, ja näin saavat tehdä kesäaikaan. Saavat kiipeillä ja rellestää mekot päällä, kyllä pesukone pesee. Kylmemmillä ilmoilla on olemassa nättejä ulkoiluasuja niin tytöille kuin pojillekin. Samoin konttausikäisellä tytöllä mekko on hankala, mutta sen aikaa selvittiin näteillä haalareilla tai housuasuilla.

Meillä on tapana kotonakin pekeutua nätisti mutta mukavasti. Alusvaatteisillaan täällä ei juokse kukaan, vaan kotiasuinakin voi olla kauniit ja silti mukavat vaatteet! Taannoin taas oltiin porukalla kylässä yhdessä perheessä, ja siellä oli yhden äidin lapsilla tosi mielenkiintoiset kylävaatteet: 10 kk tyttövauvalla semmoiset kamalaa kalsarikangasta olevat kokopotkarit, veljen vanhat, ja 3-vuotias isoveli sukkahousuissa ja niiden värin kanssa räikeästi riitelevässä likaisessa trikoopaidassa. Ja ei, heillä tämä ei ole rahasta kiinni, olemme niin paljon olleet tekemisissä, että tiedän sen.

Miksei samalla vaivalla voi pukea lapsiaan nätisti kuin kaivaa kaapista ne kamalimmat alusvaatteenriekaleetkin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostamasi ruskeat sammarit ja vaaleanpunainen body voi jonkun mielestä olla kamalan näköistä.

Vierailija
2/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen sitä, että kylässä tai muualla " julkisella" paikalla lapsen/vauvan housuina on sukkahousut.

Ja collegehousuja tursuaa jo korvista ulos... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla kauniit vaatteet päällä? Ja miksei voi kulkea alusvaatteisillaan? Nytkin kirjoitan rintaliiveissä ja alushousuissa ja takapihalla kuljeskelen ne päällä ihan onnessani.

Vierailija
4/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta sammarit ovat rumia, ja vaaleanpunainen on väri, mitä ei mun lasten päälle pueta. (paitsi ehkä kotona.....)

Vierailija
5/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pukenut lapseni vauvasta lähtien kauniisti. Se on ilo sekä itselle, lapselle, isälle että vastaantulijoille ja tutuille. Ihanaa kun lapsi saa ihailevia katseita silloin tällöin esim. kaupungilla kulkiessa :-) Tyttöni osasi jo 2-3-vuotiaana sanoa mitkä vaatteet sopivat yhteen ja nauttii todella pukeutumisesta. Neiti ihailee myös päivittäin äitinsä vaatteita, mukava saada kehuja omalta lapseltaan :-)

Juuri äsken olimme kenkäostoksilla ja kenkäkaupassa 3-vuotias kysyi minulta, kenkiä sovittaessani: Äiti, miltä tuntuu? Ihana lapsi! :-)

En haluaisi että oma lapseni olisi joku rääsyläinen. Ja tähän on ilmeisesti pakko vielä lisätä, että meillä on myös muita harrastuksia eikä ulkonäkö ole tietenkään tärkeintä elämässä, mutta se on osa elämänlaatua. Hyvään kasvatukseen ja sivistykseen kuuluu myös esteettisten arvojen ja itsestään huolehtimisen opettaminen.

Minä olen pukenut sekä itseni että lapseni hyvin sekä töissä että kotona ollessani, tämä tiedoksi joillekin kommentoijille.

Vierailija
6/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta - se bodykin on alusvaate.....kun kerran arvostelit alusvaatteisiin pukeutumista... Ei sillä, nättejä nekin on! Meillä likka puettu kivasti niin kotona kuin muualla, aina on kuin karkki. Toiset ihmettelee, minä en. Omaa lasta on kiva katsella kun on nätti ja söpö, vaatteita tai ei.

Vierailija
7/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä ymmärrän, ettei kaikilla ole rahaa satsata vaatteisiin, mutta kun useimmiten tuntuu järki(kin) puuttuvan! Itse ostan vaatteita kirppareiltakin, mutta silti lapsemme ovat aina puhtaasti ja siististi ja erityisesti tilanteen sopimalla tavalla puettuja. Meillä ei esim. lähdetä kaupungille samoilla kengillä kuin pihaleikkeihin. Myös lapset tietävät mitä on " kaupunkivaatteet" ja miten ne päällä käyttäydytään.

Kaikkein ällöttävintä on, että monella pojalla näkee koko kesän yhden ja saman lippiksen päässä. aivan turha selitellä, ettei lapsi halua muuta päähänsä! Meillä ainakaan ei lapset valitse vaatteitaan itse, vaan kyllä minulla äitinä on sen verran vaikutusvaltaa, että ne ratkaisut teen, joskus yhdessä lasten kanssa.

Vierailija
8/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse pidät kauniina, niin välttämättä toinen ei. Makunsa on kullakin, ymmärrätkö itse eron.

Vierailija
9/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän yli 2,5-vuotias poika osaa jo katsoa vaatteista, mitkä sopivat yhteen. Saattaa sanoa hatun päähän laittaessaan, että " äiti tää sopii tähän paitaan, tässä on samaa väriä!" . Tietää myös, että juhliin laitetaan juhlapaita.

Sukkahousut ovat minunkin mielestäni alusvaate, jota ei sellaisenaan käytetä kerhossa tai kylässä. Kotona meillä kyllä kuljetaan alusvaatteisillaan, kun oman perheen kesken ollaan.

Ja meillä ei käytetä lasten (eikä aikuistenkaan) vaatteisiin älyttömiä summia rahaa, kun opiskelijabudjetilla eletään. Vaatteet ostetaan alesta tai käytettynä, mutta ne ovat silti lasten päällä aina keskenään yhteensopivia, ehjiä ja puhtaita.

Vierailija
10/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei aina ole puhtaana kuin jotain vanhoja nyppykasoja (ne joita käytetään jos ei ole enää mitään muuta puhtaana) =o

Vauvalla on oikein tehokas suolen toiminta, hän kakkaa noin. 10 kertaa päivässä. Pelkkää rintamaitoa kun saa, on kakkansa hyvin löysää ja sitä tulee paljon eikä kaikki suinkaan aina pysy vaipassa.

Huono tuuri jos sattuu niin päivässä likaantuu kymmenet vaatteet :s ja silloin ollaan onnellisia jos löytyy edes jotenkuten päälle mahtuvat vaatteet vaikka olisivatkin maailman rumimmat kumminkaimalta lahjaksi saadut kirpparilöydöt ;)

Vierailija
11/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä itse pidät kauniina, niin välttämättä toinen ei. Makunsa on kullakin, ymmärrätkö itse eron.

Ja 25:lle vielä: meilläkin kaikki saaneet rintamaitoa yli 1-vuotiaaksi ja tiedän nuo maitoplöröt, mistä puhut! Meillä kyllä käykin pesukone koko ajan.

Ap

Vierailija
12/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitä, että miksi lapsilla pidetään virttyneitä, rumia tai alusvaatteita ihmisten ilmoilla tai kylässä. Minusta sukkahousujen päälle kuuluu pukea aina hame, mekko tai housut, jos on vieraita ihmisiä paikalla. Olen myös nähnyt lapsia pikkuhoususillaan, kun vieraita on kylässä ja sekin on mielestäni ihan typerää.

Perheen kesken kotioloissa voi olla päällä mitä vain, mutta muuten voisi katsoa, että lasten päällä on siistit, sopivat ja asianmukaiset vaatteet. Itse puen mielelläni lapset nätisti, varsinkin ihmisten ilmoille mennessä.

Vierailija
13/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi aina alkaa miettimään mikä näyttäisi makeelta likan päällä. Jos kylään mennään tai juhliin niin totta kai silloin pyrkii jotain siistiä ja nättiä pukemaan sille päälle. En pahemmin jaksa miettiä jos mennään tuohon naapuriin käymään, että onko nyt just päällä jotkut kalsarivaatteet tai virttyneet sukkikset.

Eikös se ole pääasia että on puhtaat vaatteet ja säänmukainen varustus. Ei se maailmaa kaada jos on ruutua ja raitaa sekaisin tai kenties reikä isovarpaan kohdalla; se on vaan elämää:)

Vierailija
14/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siististi ja asiallisesti kun ihmisten ilmoille lähtään. Kotona saa viipottaa näin kesällä vaikka alasti (1-vuotias). Haluan tällä pukeutumiskuviolla opettaa lapselleni muiden ihmisten kunnioittamista. Itsekin saatan kotona olla likaisessa paidassa ja lököhousuissa, mutta vaihdan kyllä vaatteet vähintään puhtaisiin ja ehjiin jo kun ruokakauppaan lähdetään.

Vierailija
15/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 tyttöä ja kaikki olen pukenút aina nätisti ja tilanteen mukaan. Huvittavia tilanteita on ollut kun olemme menneet perhekerhoon mekoissa ja vaaleissa sukkahousuissa, niin muutama äiti on kysynyt että oletteko menossa johonkin juhliin suoraan kerhosta kun niin ollaan pukeuduttu. Ja päällä siis ei tosiaankaan ole ollut juhlavaatteet vaan arkisia nättejä mekkoja. Ja rahasta ei ole monellakaan kiinni, päiväkodissa muutaman opettajan muksu on niin kaamean näköisiin vanhoihin virttyneihin&paikattuihin vaatteisiin puettu, että ihmetelllä saattaa. Äidit kyllä itse on pukeutunut nätisti.

Edullisesti saa nättejä vaatteita nyt ale-aikaan. Kävin tänään Lindexillä ja ostin ison kassillisen t-paitoja, mekkoja, housuja edullisesti.

Vierailija
16/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös lapset puetaan kauniisti ja siisteihin vaatteisiin varsinkin " ihmisten ilmoille" mentäessä. Itseäni ihmetyttää myös se kun näkee usein todella likaisia lapsia, ei ole kammattu hiuksia, ei pyyhitty suuta ym. mutta äiti saattaa olla viimisen päälle tällingissä kaupassa.

Vierailija
17/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä ap

Vierailija
18/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit töihin!

Vierailija
19/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulet siitä kehumaan tänne. Ja arvostelet muita. Anna toisten perheiden tehdä asiat omalla tavallaan. tsiisus mitä kehujia...

Vierailija
20/29 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset puetaan ihan nätisti ja siististi aina mutta en kyllä viitsisi siitä tuohon sävyyn tulla tänne kirjoittelemaan! =/ olen samaa mieltä kun 3 ja 5!!