Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin toimit oikein asiakas!

Vierailija
04.04.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000007893101.html

Onneksi löysin nyt korona aikana nämä kauppakassi palvelut, että vahingossa toimi väärin. Ja jos ihan pakko käydä kaupassa on se pikakassa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa voi myös repiä tai heittää tuuleen. Lähetä mieluummin minulle ;-)

Nykyaikana siirtää koneella nauraville kelmeille ;-)

Vierailija
22/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihi. Vuoronperään lentoemot ja kassatädit ohjeistamassa asiakkaita toimimaan oikein.

Ja arvaapas miksi?🤔

He ei ole riittävän nopeita, eivät osaa itse vaihtaa sitä tarranauhaa, eivätkä tervehdi tai sitten puhuvat liikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessahan kassat aina siirtävät ne jogurttipurkit sivuun pois kassahihnalta, vaikka kuinka laittaisi ne viimeiseksi.

Vierailija
24/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa voi myös repiä tai heittää tuuleen. Lähetä mieluummin minulle ;-)

Nykyaikana siirtää koneella nauraville kelmeille ;-)

Käy itse koulusi ja tee työtä sen rahan eteen. Sitten voit vaikka pyyhkiä takapuolesi sillä rahalla. Ei kiinnosta sentii sinne tai tänne. Vai luuletko sinä olevasi noita kelmejä parempi ihminen kun kerjää ilmaista rahaa?

Vierailija
25/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tervehtisin, jos ne kassahenkilöt katsoisivat päin. Tuntuu tyhmältä tervehtiä ihmistä, joka keskittyy vain niiden tuotteiden piippaamiseen ja johon ei saa katsekontaktia.

Vierailija
26/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessahan kassat aina siirtävät ne jogurttipurkit sivuun pois kassahihnalta, vaikka kuinka laittaisi ne viimeiseksi.

Ja nimen omaan lähelle itseään, ettei niitä sieltä pääsystä ylety ottaamaan.

Vierailija
27/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä miksi siitä tervehtimestä pitää tehdä niin pirun iso numero?

Tai miksi tuossa jutussa on valitusta sekä siitä, että asiakas minimoi puhumisensa, eikä sanallisesti tervehdi, mutta joku toinen asiakas taas haluaisi sanoa enmmänkin kuin "hei". Eli mikään ei kassalla istuville asiakaspalvelijoille käy, kaikesta löytyy aina valittamisenaihetta?

Vierailija
28/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa töissä, mutta näitä asiakkaidenneuvomisjuttuja kierrätetään ja julkaistaan kyllä jo ihan liian usein. Suurin osa ihmisistä osaa muutenkin käyttäytyä kaupassa, ja ne peelot, jotka eivät osaa, eivät myöskään mistään neuvoista välitä. Tässäkin keskustelussa huomaa, että näille neuvoille aletaan jo irvailla, koska niitä tyrkytetään toistuvasti.

Kerro sinä mitä ovat nämä muut asiat, jotka pitää selvittää ennen kassalle menoa?

Vierailija
29/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkailta jää jatkuvasti huomaamatta, että joku tietty tuote pitää punnita, silloin on ohjeissa ja niiden sijoittelussa vikaa.

Vierailija
30/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdat 1 ja 2 ovat ristiriidassa keskenään.

Samoin kuin kohdat 3-5, "small talk, tervehtiminen ja tervehdykseen vastaaminen".

Vierailija
31/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupanala on naisen valtainen. Tervehtimällä osoitat, että kunnioitat naista joka alentaa itsensä palvelemaan sinua.

Ps. Saa linkittää missä esim autonkorjaaja antaa samat ohjeistuksen.

Vierailija
32/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassapimuilla (nimenomaan nuoret naisoletetut kassahenkilöt) lienee joku kisa siitä, kuka eniten saa pilattua aiakkaiden ostamia tuotteita. Tomaatteja ja omenoita heitellään piippauksen jälkeen pitkin hihnaa tai muuten vain poimitaan ne hinnanskannaukseen ennen maitopurkkeja. Keski-ikäiset kassahenkilöt osaavat käyttäytyä asiallisesti ja käsitellä asiakkaiden tuotteita hyvin.

Vierailija
33/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupanala on naisen valtainen. Tervehtimällä osoitat, että kunnioitat naista joka alentaa itsensä palvelemaan sinua.

Asiakaspalvelijan kuuluu tervehtiä ensin. Hyvät käytöstavat velvoittavat.

Vierailija
34/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakkailta jää jatkuvasti huomaamatta, että joku tietty tuote pitää punnita, silloin on ohjeissa ja niiden sijoittelussa vikaa.

Ja onko se asiakkaan vika, että se kassa saattaa olla se eka henkilökuntaan kuuluva jonka kohtaa siellä kaupassa? Esim tuo tarran vaihto ja muut mystiset asiat...

Vierailija
35/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onko se asiakkaan vika, että se kassa saattaa olla se eka henkilökuntaan kuuluva jonka kohtaa siellä kaupassa? Esim tuo tarran vaihto ja muut mystiset asiat...

Onko asiakkaalla edes oikeutta mennä vaihtamaan vaakaan uutta tarrarullaa? Miten korvausvastuuasiat, jos kone menee epäkuntoon?

Vierailija
36/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupassa kerran viikossa ja tavaraa on kärryllinen. Kassa saa piipattua ostoksia suunnilleen samaa tahtia mitä minä ehdin laittaa niitä kassahihnalle. Kun saan viimeisenkin tuotteet laitettua, menen maksupäätteelle. Tässä vaiheessa etsin lompakon, koska sitä ennen käsiä olen tarvinnut tavaroiden latomiseen. En pysty pakkaamaan ostoksia ennen kuin olen maksanut, ihan mahdoton tehtävä. Siksi käynkin kauppareissut lähes aina miehen kanssa, sillä hän pakkaa ostoksia, joten maksun aikaan lähes kaikki onkin jo saatu kasseihin.

Vierailija
37/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapan osan tavaroista hihnalle, menen vilauttamaan bonuskorttia, sen jälkeen pakkaamaan ensimmäisiä ostoksia - ja kuka sillä aikaa lappaa loput ostokset hihnalle, joku salaperäinen "joku"? Vai miten se kassa toivoo minun toimivan, ostavan max 10 tuotetta?

Jos hedelmävaa'assa ei ole tarroja, niin menen siis sinne varastotiloihin huhuilemaan myyjää vai mitä minun toivotaan tekevän, eilen ei S-marketissa ollut muita myyjiä näkyvissä kuin kassat. Jätin punnittavat tuotteet ostamatta, jotta en aiheuta kassoille harmia! Varmaan nauroivat minulle takahuoneessa, kun kassalle totesin, että vaakoihin (3 kpl) pitäisi saada tarranauhat, punnitseminen ei onnistu. Pilasin päivänsä, minä tumpelo asiakas! Naapurikaupassa ei ollut hintatarraongelmaa, siellä punnitaan vasta kassalla.

Vierailija
38/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asiakkaana haluaisin kassahenkilön huomioivan myös jotakin:

Kun ostan esim. hiivan tms. pienen ostoksen muiden ostosten kanssa, älä laita sitä hiivaa jonnekin reunamille tai nosta peräti siihen maksupäätteen vierelle. Se jää helposti kauppaan, koska en huomaa sitä pakatessani. Ja jos huomaankin, on hiiva jätetty niin kauaksi, että tuskin yletyn siihen. 

Ostin juuri virkkuukoukkupakkauksen, mikä ei suuren suuri ollut. Kaikki mitä hihnan päähän tuli pakkasin huolella mukaan. Ostoksia oli paljon ja siksi katsoin, ettei mitään jäänyt. Kotona huomasin, että koukkupakkaus oli jäänyt kauppaan kuitenkin, mutta se oli veloitettu. Soitin kauppaan, pakkaus oli nostettu myyjän toimesta sivuun liukuhihnalta ja seuraava asiakas oli siitä huomauttanut, mutta olin jo lähtenyt. 

Vierailija
39/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelijan kuuluu tervehtiä ensin. Hyvät käytöstavat velvoittavat.

Tämä on testattu...hyvin sujuu koko tapahtuma ilman että kumpikaan sanoo sanaakaan. Itse sanoin lähtiessäni kiitos näkemiin ja tervetuloa uudelleen...tuskin myyjä koppasi kettuiluani.

Vierailija
40/56 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihi. Vuoronperään lentoemot ja kassatädit ohjeistamassa asiakkaita toimimaan oikein.

Ja arvaapas miksi?🤔

En oikein tiedä. Suurin osa ainakin noista on sellaisia, jotka helpottaa sitä kassan työtä.