Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät nauti opiskelemisesta?

Vierailija
03.04.2021 |

Monet ihmiset kertovat nauttivansa opiskelemisesta, uuden oppimisesta ja itsensä kehittämisestä. Henkistä kehittymistä ja kasvua pidetään hyveinä ja asiana, johon ainakin kunnon ihmiset automaattisesti pyrkivät.

Ei tee kovin hyvää vaikutusta, kun sanoo, ettei nauti opiskelemisesta. En siis ota sitä puheeksi, joten en myöskään tiedä, kuinka monen mielestä opiskelu ei ole kivaa ja moniko tuntee olevansa jo ihan riittävän kypsä henkisesti. (Tahallinen ja tähän kohtaan sopiva sanaleikki.) Minulla on maisterintutkinto parinkymmenen vuoden takaa ja uusi tutkinto viime vuodelta, mutta ne olen hankkinut niistä koituvan hyödyn vuoksi. Oppiminen on ihan kivaa, mutta siihen pantu vaiva yleensä ei. Onko tämä oikeasti jokin vika? Enhän ole yksin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on ihan perseestä. Töistä saa sentään rahaa.

Vierailija
2/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka "nauttii" opiskelusta? Itsekin tykkään oppia uusia asioita, mutta opiskelu oli pääosin perseestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka "nauttii" opiskelusta? Itsekin tykkään oppia uusia asioita, mutta opiskelu oli pääosin perseestä.

Työskentelen opetusalalla ja joudun jatkuvasti tekemisiin opiskelusta nauttivien ihmisten kanssa. Tai he ainakin sanovat nauttivansa. Minua rasittaa se, etten pysty näkemään sitä, mikä siinä on niin mukavaa. Tykkään minäkin tehdä tehtäviä silloin, kun jo osaan asian, mutta muulloin se on kuin tervassa kahlaamista.

Ap

Vierailija
4/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te, jotka ette nauti opiskelusta, haluatte elämältänne? Mikä voi olla hauskempaa kuin opiskelu?

Vierailija
5/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestähän se on, aina ollut minulle.pakon edessä hoidetaan mutta ei se kivaa ole.

Minä nautin siitä kun jo osaan hommat ja ne menee miettimättä, rutiinilla. Ja rennosta oleilusta, hyvästä ruoasta ja viinistä, matkoista. Kaikesta missä ei tarvi kauheasti käyttää aivoja. Ajattelu on aina pakkopullaa. Silti vaikka olen tehnyt insinöörityötä kohta 20 v.

Vierailija
6/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen opetusalalla ja joudun jatkuvasti tekemisiin opiskelusta nauttivien ihmisten kanssa. Tai he ainakin sanovat nauttivansa. Minua rasittaa se, etten pysty näkemään sitä, mikä siinä on niin mukavaa. Tykkään minäkin tehdä tehtäviä silloin, kun jo osaan asian, mutta muulloin se on kuin tervassa kahlaamista.

Ap

Nimenomaan sanovat nauttivansa. Useimmat ihmiset sanoo sen minkä katsovat antavan itsestään parhaan kuvan muille, ihan sama mikä on totuus.

Vierailija
7/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelussa on niin paljon sellaista, josta ei välttämättä pidä, kuten ryhmätöitä, tosi tarkkoja labratöitä, esseitä jne. Oppiminen sinällään on kivaa.

Vierailija
8/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tykkään kyllä omassa työssäni kehittää osaamistani kiinnostavissa jutuissa, mutta varsinaisesta koulussa opiskelusta en ole ikinä tykännyt ja varsinkin nyt, kun olen ollut vakituisesti työelämässä viimeiset kuusi vuotta niin koulunpenkille palaaminen ahdistaa jo ajatuksen tasolla ihan suunnattomasti. Enkä kyllä sen puoleen edes keksi mitään uutta alaa, mitä kiinnostaisi lähteä opiskelemaan, joten onneksi ei ole pakko.

Vierailija
9/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nimenomaan sanovat nauttivansa. Useimmat ihmiset sanoo sen minkä katsovat antavan itsestään parhaan kuvan muille, ihan sama mikä on totuus.

Tulee mieleen suomalaisten onnellisuus.

Vierailija
10/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te, jotka ette nauti opiskelusta, haluatte elämältänne? Mikä voi olla hauskempaa kuin opiskelu?

Joskus voi olla ihan tyytyväinen status quohon, eikä eteenpäin, ylöspäin tai taaksepäinkään pyrkiminen tunnu kovin merkitykselliseltä. Ja vaikka tuntuisikin, opiskelu ei ole kivaa. Pää lepää paljon paremmin, kun sitä käyttää asioihin, jotka jo osaa.

Kuten alussa sanoin, olen suorittanut tutkintoja ihan tahallani ja päässyt niillä eteenpäin, mutta ei se opiskelun vaiva silti ole tuntunut mukavalta.

Ap

Vierailija
11/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan opiskelua. Vituttaa kun tuli paskan parisuhteen myötä uupumus joka pisti lopun opinnoille. Ikuinen oppiminen <3

Vierailija
12/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuoteen enää nauttinut opiskelusta, kun on ollut koko ajan etäopetusta.. Halusin vaihtaa alaa ja pääsin pari vuotta sitten avoimen väylän kautta opiskelemaan haluamaani uutta ammattia. Aluksi olin innoissani opiskelusta, mutta tämä etäopetus on kyllä vienyt motivaatiota alaspäin..

Vierailija
13/15 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän uuden oppimisesta, mutta sellainen koulumainen opiskelu ei ole kauhean kivaa kuin vain tiettyyn rajaan asti. Ja se raja on ylittynyt kohdallani jo kauan sitten.

Vierailija
14/15 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siinäkin aikaansaamisesta ja statuksesta

Vierailija
15/15 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa. Jaksan lukea ja tehdä tehtävät pelkästään sen ajatuksen voimalla että saan sitten illalla, viikonloppuna ja lomalla tehdä kaikkea muuta. Haluaisin periaatteessa oppia enemmän, mutta se opiskeleminen ei vain ole mukavaa. Yksitoikkoista, yksinäistä ja fyysisesti apaattista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi