Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noituus, eli nykyajan suomalainen noita, sis linkin juttuun

Vierailija
03.04.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11861160

Noituuteen vedottiin ammoin silloin, kun tapahtui kylän väen mielestä selittämätöntä. Tästä syystä nykyaikana ei noitia enää ole. Niitä kun ei ole koskaan ollutkaan. Totta on että monissa kehittymättömissä maissa edelleen pelätään henkiolentoja(toki myös uskonnot lasketaan tähän) mutta se ei tee itseään noidaksi kutsuvasta suomalaisesta ihmisestä noitaa.
Olisi ollut kiinostavaa jos haastateltava olisi osannut sanoa vaikkapa mikä rekvisiitasta tekee hänestä noidan, ja miten hän noituuttaan on käyttävinään. Se että manailee itsekseen vain itselleen, ja omistaa pääkallon ei tarkoita kyllä muuta kuin sitä että manailee itsekseen ja omistaa pääkallon.
Vai mitäs kanssapalstalaiset ovat mieltä?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aihe, mutta keskustelu ei pysy tällä palstalla kovin pitkään. Aika moni nimittäin edelleen pelkää noituutta ja noitia, vaikka ollaan 2000-luvulla.

Minua asia kiinnostaa sen vuoksi, että joitakin vuosia sitten eräs ulkomaalainen henkilö, itse kuulemma noita, tuli kertomaan minulle, että hän näki ensi silmäyksellä minun olevan noita. Sen kuulemma näkee silmistä. En ehtinyt kysyä häneltä, miten sen näkee silmistä. Minä en usko näihin asioihin ja muutenkin olen uskonnoton, mutta tuollaisista käsityksistä olisi silti kiva kuulla.

Erilaisissa kalliita kursseja myyvissä yhteisöissä tykätään houkutella uusia maksajia yhteisöön näin. Lähestytään help... herkän oloisia yksilöitä kertoen, että ”näin sinusta heti, että olet voimakas noita/parantaja/välikappale enkeleille/...”.

Sitten kutsutaan tapaamiseen, vähän vielä lämmitellään ja ihmetellään, kuinka ennennäkemättömän voimakas energia sinua ympäröikään, ja kohta myydään satojen tai tuhansien eurojen kursseja, että tuon piilevän energian saa jonkun muka gurun opetuksessa valjastettua täyteen voimaansa.

En nyt sano, että sinun tapauksessasi oli tästä kyse, mutta aloitus kuulosti juuri tuolta.

Rahan pitäisi olla vihoviimeinen motiivi kenellekään, jolla on jotain opetettavaa. Ainoa "parantaja" jonka tunnen ei peri senttiäkään asiakkaaltaan, omatunnon mukaan maksetaan. Tekee akupunktiota mutta tunnistaa toisen aiemmin elettyjä elämiä yms. siinä sivussa.

Tämä. Ei myöskään noidaksi itseään kutsuvan tulisi suositella muiden ostetavan kirjaa. joko kertoo itse, tai ei kerro, mutta ei pyydä muita antamaan rahojaan pois tiedon vuoksi. Tuosta tulee huonoa karmaa.

Vierailija
62/84 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten- ja nuortenkirjoissahan tuota kovasti mainostetaan, joten voi sen vuoksi tuntua vaarattomalta jännitykseltä, mutta

http://jariiivanainen.net/syntikaytos34.html

http://www.jariiivanainen.net/wicca.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kiinnostunut noituudesta tosin en ole koskaan itse kokeillut. Toisille ei kuulemma kannata koskaan taikoa mitään pahaa -  tulee sattumaan vielä omaan nilkkaan, koska kaikki taiat kuulemma palautuvat kolminkertaisena aina myös itselle. 

Kolminkertaisuuden laki : Teet, joko hyvää, tai pahaa, saat sen kolminkertaisena takaisin.

Ja sitten tietysti se tuttu : Tee, mitä haluat, kunhan et vahingoita ketään.

2 perussääntöä, joilla pärjää jo pitkälle.

Tee mitä haluat on laki kokonaisuudessaan.

Kas, onko täällä thelemalaisia paikalla?

Vierailija
64/84 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen noita

Vierailija
65/84 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wicca on noita . YouTube wicca YouTube Astanta kundalinjoga. Tai YouTube tibetan Monk

Vierailija
66/84 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen noita YouTube armon virta Asko ja Kirsi Toivola . Entinen wicca guru .

Vierailija
68/84 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ball Sa Goth!!!

Asta Roth!

Vierailija
69/84 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on ollut iät ja ajat noitia ja shamaaneja, valitettavasti ei enää. Heidän tarkoituksenaan yhteisössä oli jotain paljon syvällisempää kuin loitsiminen ja poppaskonstit. Olivat portti alitajuntaan, henkisyyteen ja se on tärkeä juttu se.

Luulen että se maailma on mennyttä, vaatii sellaista yhteisöllisyyttä ja avaraa mieltä jota ei nykyään tapaa.

Noidaksi ei päätetä alkaa vaan se tehtävä saadaan yhteisöltä, on enemmänkin kohtalo kuin yksilön päätös. 

Vierailija
70/84 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ymmärrä kuinka vaarallista noituus on, etenkin noidalle itselleen. Sielunvihollinen ei ole lojaali edes omilleen, mutta yrittää pitää kovasti kiinni, jos ihminen päättää vaihtaa puolta.

Vierailija
72/84 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noituus merkitsee jokaiselle harjoittajalle ihan sitä, mitä itse omakseen tuntee.

Rituaaleja Täyden Kuun, ja Uuden Kuun aikaan, yrttien keräilyä, erilaisia loitsuja esim. jonkun tapahtuman edistämiseksi yms.

Tarot -kortteja, asioiden ylöskirjaamista jne.

Mitäs näiden tekemisestä kostuu? Eli siis mitä tapahtuu kun keräilee yrttejä tai toistaa jotain rituaaleja? Entä asioiden ylöskirjaaminen, mitäs tämä tarkoittaa? Minkä asioiden, ja mitä noitailua siinä on?

Ja kyselen siis siksi koska ylen juttu oli aika epämääräinen, ja jätti paljon auki.

ap

Yrteistä voi esim. tehdä teetä, tai niitä voi käyttä

Eihän kukaan halua vastata ja kertoa omasta elämänkatsomuksestaan tuollaiselle aggressiivisesti ja vähättelevästi suhtautuvalle vastailijalle, miksi haluaisi? Sama kun pyytäisit mitä tahansa uskontoa selittämään jollain keskustelupalstalla oma uskonto ja elämänkatsomus yhdessä viestissä samalla kun suhtaudut siihen jo lähtökohtaisesti negatiivisesti ja jostain syystä myös aggressiivisesti. En minä ainakaan ala mitään tuollaiselle selittämään, vaikka mielelläni keskustelen muuten omasta noituudestani ja siitä mitä se sisältää. 

Vierailija
73/84 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassahan on uskontoja, pappeja ja noitia joka lähtöön. Suomen Kirkko on meillä suurin toimija tässä henkibisneksessä. Henkiin ei tarvitse uskoa, mutta kyllä siitä joutuu maksamaan vaikka ei kirkkoon kuuluisikaan. Kirkkohan verottaa yrityksiäkin. Kupariketulla on oma bisneksensä. Ei verotusoikeutta, mutta Oy. Sen tiedoista nimikin selviää ihan googlettamalla jos sen haluaa tietää. Antakaa kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
74/84 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita on varhainen indo-eurooppalainen lainasana. Samaa alkuperää kuin englannin "know" tai vaikkapa sana agnostikko. <Gnoj-.

Vierailija
75/84 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherfeninismihän sitä on.

Opit on imetty jo äidinmaidosta.

Vierailija
76/84 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noituus on kaupankäyntiä demonien kanssa. Rituaalit ja loitsut toimii, mutta se ei tarkoita, että ne olisi ihmiselle hyväksi. 

Älkää vain tutustuko noituuteen. 

Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän on Herra ja ainoa tie Isän Jumalan luo. 

Vierailija
79/84 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tulkoon omalla polullaan autuaaksi, oli se mikä tahansa, kunhan ei riko lakia eikä vahingoita muita. Jokaisella omanlaisensa tie eikä kenelläkään ole mitään oikeutta ladella omiin uskomuksiinsa perustuen kuinka se on väärä tmv. 

Vierailija
80/84 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen olla noita jos hän haluaa olla :D "The highest form of intelligence is to observe without judgement."

Jos et tykkää toisen harmittomasta tekemisestä, sinun ei tarvitse reagoida siihen mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi