Love Islandista tuttu somevaikuttaja Meri Turunen sairastui MS-tautiin
Huh, rankka diagnoosi. En varsinaisesti seuraa häntä, mutta muistan hänet telkkarista ja olen välillä selaillut hänen someaan. Nuori, kunnostaan huolta pitävä 25-vuotias, mutta eipä tämä sairaus sitä katso. Usein sitä somea selatessaan ajattelee, että kuinka muilla menee niin hyvin - no ei välttämättä menekään.
Kommentit (59)
Itselläni oli pitkään virallinen resepti, mutta sitten sitä ei enää saanut, minkä jälkeen olen kasvattanut itse käyttämäni kannabiksen. Parempi vaihtoehto kuin ostaa rikollisilta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli pitkään virallinen resepti, mutta sitten sitä ei enää saanut, minkä jälkeen olen kasvattanut itse käyttämäni kannabiksen. Parempi vaihtoehto kuin ostaa rikollisilta.
Se on järkevää.
Merille kovasti tsemppiä! Vaikea tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on järkevää.
Kyllä.
Jotkut tyhmikset lähettävät hänelle loukkaavia viestejä. Kuinka joku voi olla niin häijy? Jos ei halua seurata vasta sairastunutta nuorta, miksi ei vaan jätä pois?
Vierailija kirjoitti:
Minä en vieläkään ymmärrä mikä helvetti on "somevaikuttaja".
Niitä valmistuu samasta opinahjosta glamour-mallien kanssa.
Se että Meri kertoo olostaan OMASSA instassa, on täysin ok. Hänellä on juuri todettu vaikea loppuelämän sairaus!!! Hän on shokkivaiheessa. En ymmärrä yhtään näitä naisia, jotka kokevat oikeudekseen lähettää hänelle loukkaavia viestejä. Otin naisten kuvat ja viestit talteen.
Tsemppiä Meri!
Vierailija kirjoitti:
Se että Meri kertoo olostaan OMASSA instassa, on täysin ok. Hänellä on juuri todettu vaikea loppuelämän sairaus!!! Hän on shokkivaiheessa. En ymmärrä yhtään näitä naisia, jotka kokevat oikeudekseen lähettää hänelle loukkaavia viestejä. Otin naisten kuvat ja viestit talteen.
Tsemppiä Meri!
Siis mitä siellä on loukattu (en käytä Instaa)? Kiusattu MS-taudista? Aikuiset ihmiset?
MS-taudista kärsivä voi vaikuttaa välillä ulkopuolisen silmissä humalaiselta. Siksikin on hyvä, että julkisuudessa oleva henkilö uskaltaa kertoa sairaudestaan. Viisikymppinen MS-tautia sairastava tuttuni on ollut jo parikymmentä vuotta pyörätuolissa ja viime vuosina näkö on huonontunut huomattavasti. Järki kyllä pelaa. Alkuaikoina ennen diagnoosia ihmiset erehtyivät luulemaan, että hän oli humalassa. MS-tauti ei ollut silloin edes niinkään tunnettu kuin nykyään.
MS-tautia sairastaa noin 12 000 suomalaista. Se on Suomessa nuorten aikuisten yleisin vakava neurologinen sairaus. Diagnoosi tehdään tavallisesti noin 20–50-vuotiaana. Sairastuminen alle 16 tai yli 60 vuoden iässä on harvinaista. MS on yleisempi naisilla kuin miehillä, noin kolme neljäsosaa sairastuneista on naisia.
https://neuroliitto.fi/tieto-tuki/tietoa-sairauksista/ms-tauti/sairastu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä Meri!
Siis mitä siellä on loukattu (en käytä Instaa)? Kiusattu MS-taudista? Aikuiset ihmiset?
Ainakin kaksi naista kommentoi Merin instastoreihin, että aiemmin Merin instaa oli kiva seurata, kun se oli niin positiivinen. Nyt kuulemma ”jatkuvaa valitusta”. Mun mielestä Meri yrittää olla positiivinen shokkivaiheesta huolimatta. Voiko 25-vuotiaana MS-dg saanut olla heti positiivinen?? Missä on empatia noilla naisilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä Meri!
Ainakin kaksi naista kommentoi Merin instastoreihin, että aiemmin Merin instaa oli kiva seurata, kun se oli niin positiivinen. Nyt kuulemma ”jatkuvaa valitusta”. Mun mielestä Meri yrittää olla positiivinen shokkivaiheesta huolimatta. Voiko 25-vuotiaana MS-dg saanut olla heti positiivinen?? Missä on empatia noilla naisilla?
Ehkä karma opettaa. Minuakin on kiusattu MS-taudista ja sen tuomista rajoitteista; keski-ikäinen mies kunnostautui tässä. Ihmisen on vaikea ymmärtää kärsimystä ennen kuin osuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä Meri!
Ehkä karma opettaa. Minuakin on kiusattu MS-taudista ja sen tuomista rajoitteista; keski-ikäinen mies kunnostautui tässä. Ihmisen on vaikea ymmärtää kärsimystä ennen kuin osuu omalle kohdalle.
Tsemppiä Merille ja sinullekin vaikean sairauden kanssa ❤️❤️
Meri on kyllä ihana, kun höpöttelee instassa! Tsemppiä!
Toivon, että Meri saisi yhteistöitä mm. noihin hierontoihin ym. Ja muutakin aktiviteettia.
Joku yhteisprojekti Merille ja Artulle? Mökkiloma?
Tsempit pariskunnalle!
Itse olen sairastanut ms-tautia diagnosoituna 1995 vuoden alusta, mutta halvaantumiset alkoivat jo 1987. Sitten ne loppuivat ja aaltomainen dg muutettiin eteneväksi. Käytin Betaferonia 3 v. 2000-luvulla minulla ei ole ollut minkäänlaisia halvaantumisia, aiemmin aina vasen puoli meni huonoon kuntoon.
Olen ihan normaalisti liikkuva, työkykyinen, jne. Lääkkeinä on vain kipulääkkeet jalkasärkyihin. Hieman kankea olen olemukseltani, mutta muuten ei mitään erikoista. Päällepäin minusta ei voi nähdä, että sairastan ms-tautia. Teen hyvin raskaita puutarhahommiakin ym. Ainoa noissa raskaissa töissä on, että montaa tuntia en jaksa yhteen mittaan.
Otan osaa. Muitakin on. Loistava, eläytyvä, herkkä pianisti, paljon levyttänyt, Alice Sara Ott, s.1988, sai 2019 MS-diagnoosin. Kannattaa kuunnella vaikkapa hänen Paganini - tulkintojaan, esim. Campanella.
Palstan hartaan ja kovasti raamattua siteeraavan uskovaisen mukaan papit toivat suomeen sananvapauden, jonka johdosta voimme täälläkin keskustella vaikkapa kannabiksen laillistamisesta ilman sensuuria. Kannabishan on maamme perinteisin lääke- ja päihdekasvi.