mikä on hyvä ikä aloittaa vauvamuskari??
meillä vauva nyt 6,5 kk. mietin pitäisikö muskari aloittaa nyt syksyllä vauvan olessa 7 kk vai vasta tammikuussa vauvan olessa 1v? onko kokemuksia?? käymme myös kerran viikossa äiti-vauva-joogassa. eli lähinnä mietinkin onko 2 harrastusta viikossa liikaa tämän ikäiselle vauvelille?
Kommentit (3)
me aloitimme vauvamuskarin 6-7kk iässä, ja minusta se oli hyvä aloitusikä. Muskarissa aika paljon istutaan eli tehtiin leikkejä, joissa vauva istui sylissä. Paljon pienempi ei olisi osannut samalla lailla istua tai ei olisi voinutkaan istuttaa.
1v oli meillä sitten taas niin vilkas jo, ettei siinä aina jaksaneet körötysleikit kiinnostaa, vaan sitten käveltiin ja tutkittiin pikemminkin muskarihuonetta ;)
Meille riitti yksi harrastus viikossa, kun olimme paljon muutenkin menossa. Mutta itse tiedätte parhaiten :)
mentiin pojan kans jo 3kk iässä ja kivaa oli. täälä ainakin on ikäsuositus vauvamuskariin alkaen 3kk ja neuvolasta jo annettiin mulle vihiä et vois mennä=) ihan kivaa oli,tosin jäi kesätauolle toukokuus:( nyt poika 8kk ja eiköhän muskari pian taas ala.ollaan taas menossa! nyt on kyllä varmaan paljon erilaisempaa ku tuo ukkeli ei taho pysyä enää paikallaan niiku keväällä vielä pysyi.....ja nyt varmaan alkaa olla sen verran hyvä ikä et vauva ymmärtää enemmän sitä muskarin tarkotusta =)
ja ilmoitin juuri tänään meidät muskariin. Onhan niitä ihan pikkuisillekin. Itse ajattelin mennä viel' vauvajumppaan ja vauvakerhoon, mikä on joka toinen viikko. Onkohan meillä liikaa harrastuksia? Tosin nyt kesälläkin olemme kokoajan liikenteessä ja poika on kyllä viihtynyt joka paikassa.