Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uskovaisen elämä pelkkää suorittamista

Vierailija
03.04.2021 |

Sanotaan, että kristinusko on ainoa usko jossa itse tarvitse tehdä mitään pelastuakseen sillä Jeesus on kuollut ristillä meidän puolestamme, joten meidän ei siis tarvitse tehdä mitään muuta kuin uskoa, toisin kuin jossain muissa uskonnoissa pitää tehdä ylimaallisia suorituksia miellyttääkseen jotain jumalaa.

Mutta siis jos ja kun on tullut uskoon, niin eikö se riitä, että uskoo vaan. Pitää kuiteskin lopettaa vaikkapa tupakanpoltto, alkoholin nauttiminen, mässäily, juoruaminen etc. Sitten pitää tietysti hakeutua seurakuntaan, käydä kokouksissa, jaella traktaatteja ja yrittää käännyttää ihmisiä uskoon. Tämähän on kaikki suorittamista. Mitäpä jos ihminen ei siihen vaan pysty yksinkertaisesti. Siis eikö se pelkkä usko riitä, vaaditaan siis kuitenkin tekoja vaikka kaikki eivät siihen kykene, eikö siis armo riitä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisen elämä on kuoleman odottamista. Vähän makaaberia minusta.

Vierailija
2/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se riittää, että uskoo vaan. Jumala muuttaa ihmistä ja ihmisen tahtoa ja tekemistä, mutta ei väkisin. Ole ja ota vastaan ihan rauhassa. Kaikki eivät myöskään ole julistajia. Voit todistaa Jumalan rakkaudesta elämällä ihan arkista elämää. Ja jos joku kysyy, että uskotko Jumalaan, niin voit vastata siihen. Se on sinun julistukseksi.Elä ilosanomasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itse joudun luottamaan Kristuksen sovintotyöhön, koska olen ilkeyttä täynnä. Yritän kilvoitella ja pyrkiä olemaan niin itselleni, lähimmäisilleni ja luonnolle hyvä, mutta epäonnistun kerran jos toisenkin ihan joka päivä. en kilvoittele siksi, että pitää, vaan siksi, että haluaisin, että kaikilla olisi hyvä. Otetaan esimerkiksi tuo tupakanpoltto: Siinä myrkyttää omaa ruumistaan, myrkyttää lähimmäisen ruumista, menettää rahojaan. Lähimmäisesi kaukana joutuvat hoitamaan tupakkapensasta, poimimaan huonoilla palkoilla. tupakan tuotannon tietyt vaiheet aiheuttavat työntekijöille syöpiä ja muita terveysongelmia. Niillä paikoilla, joilla ennen kasvatettiin ruokakasveja, kasvatetaan nykyään tupakkaa. Tämä osaltaan aiheuttaa nälänhätää. Tupakan kasvatus myös köyhdyttää maaperää ja aiheuttaa eroosiota. Kun vanha tupakkaviljelmä ei enää tuota, niin rikkaat plantaasinomistajat tuhoavat sademetsiä, jotta saavat lisää tupakkaviljelmiä. 

Vierailija
4/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Henki synnyttää toisessa ihmisessä uskon, et sinä.

Vierailija
5/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Kummallisia käsityksiä uskovista ihmistä.

Eikö ap ole koskaan missään ollut ja tavannut uskovaisia ihmisiä?

Kuten työpaikallaan, harrastuksissa, tuttujen kautta tai muutoin?

Mitä vähemmän tietää sen enemmän luulee.  Ja ennakkoluuloista tulee totuus näille tietämättömille.

Vierailija
6/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ilman tekoja on kuollut.

Vierailija
7/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran Jumala on antanut ihmiselle älykkyyden vaikkapa esim. viljellä kannabista tai kasvattaa tupakkaa tai viinin kasvatusta josta seuraa alkoholipitoista juomaa, niin eikö se ole sitten Jumalan syy? miksi antoi ihmiselle sellaisen älykkyyden. Kannabiksen on todettu parantavan enemmän sairauksia kuin mitkään lääkkeet. Mutta lääketeollisuus on niin suuri busines, että sitähän ei saisi sanoa ääneen.

Jeesuskin muutti veden viiniksi, eikä suinkaan ryyppämistarkoituksessa, vaan nautittavaksi. Mutta suomalaiset uskovaiset vääntävä tästäkin että kyllä se on ryyppäämistä jos ottaa vaikka yhden hörpyn ja tupakan polttohan se vasta on synneistä suurin. Miksiköhän Jumala antoi intiaaneille älyn kasvattaa tupakka. Sokeripullien ja leivosten syöntihän on myöskin syntiä, sitä kutsutaan Raamatussa mässäilyksi. Ja useimmilla Jumalan sanaa julistavilla saarnaailla olen huomannut myös keskivartalo-obesiteettia.

Vierailija
8/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnit pitää huomata ja pyrkiä parempaan, mutta ei stressillä ja työllä, vaan kiitokseksi, kun on pelastunut. Mitään tuollaista ei kannata tehdä ansaitakseen sillä pelastuksen, mutta kannattaa ollakseen "parempi mainos Jumalasta".

Vierailija
9/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko ilman tekoja on kuollut.

Noinkin se on, mutta pitää edetä oikeassa järjestyksessä. Ensin on usko Kristukseen, siitä seuraavat rakkautta esiin tuovat teot.

Vierailija
10/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran Jumala on antanut ihmiselle älykkyyden vaikkapa esim. viljellä kannabista tai kasvattaa tupakkaa tai viinin kasvatusta josta seuraa alkoholipitoista juomaa, niin eikö se ole sitten Jumalan syy? miksi antoi ihmiselle sellaisen älykkyyden. Kannabiksen on todettu parantavan enemmän sairauksia kuin mitkään lääkkeet. Mutta lääketeollisuus on niin suuri busines, että sitähän ei saisi sanoa ääneen.

Jeesuskin muutti veden viiniksi, eikä suinkaan ryyppämistarkoituksessa, vaan nautittavaksi. Mutta suomalaiset uskovaiset vääntävä tästäkin että kyllä se on ryyppäämistä jos ottaa vaikka yhden hörpyn ja tupakan polttohan se vasta on synneistä suurin. Miksiköhän Jumala antoi intiaaneille älyn kasvattaa tupakka. Sokeripullien ja leivosten syöntihän on myöskin syntiä, sitä kutsutaan Raamatussa mässäilyksi. Ja useimmilla Jumalan sanaa julistavilla saarnaailla olen huomannut myös keskivartalo-obesiteettia.

Samaa mieltä. Kuulostat silti ihan kannnabiksen viihdekäyttäjältä.

Vierailija
11/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntilistat (milloin eivät ole Raamatussa) ovat ihmisten omassa päässään pohtimia asioia. Raamatussa sanotaan että sellaisia asioita on, jotka ovat toisten mielestä syntiä ja toisten taas ei. Jokaisen pitää toimia oman omatuntonsa mukaan. Esimerkiksi Etelä-Euroopan kristityillä ei ole yleensä mitään ongelmaa alkoholin käytön suhteen, koska he geneettisesti ja sosiaalisesti kestävät sitä paremmin kuin pohjoiset kansat, jotka ryyppäävät pään täyteen ja sitten sekoavat. Ja... kysypä vaikka lestadiolaisilta kuuluuko tupalla syntilistaan... ei kuulu, ainakaan viralliseen. Alkuajan kristityt erakot kieltäytyivät kaikesta kivasta, nykyajan adventistit myös osasta. Jokainen saa olla varma omassa päätöksessään. Se, että Jumala loi ihmiselle älyn, ei kuitenkaan vapauta käyttämään sitä miten tahtoo. Sen avulla ihminen syntiinkin lankesi. Jumala ei vaan halunnut luoda tottelevaista robottia, vaan sellaisen, jolla on mahdollisuus totella vapaaehtoisesti.

Vierailija
12/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa se seksikieleisyys kristinuskossa :(  Esiaviollinen seksi on syntiä ja niin myös mas turbointi. Minulla on voimakkaat tarpeet ja ei ole enkä voi saada kumppania, joten joudun elämään jatkuvassa itsekieltäymyksessä, todella raskasta ja Jumala ei minua tässä asiassa ole auttanut...

Vierailija
13/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teot ovat todiste siitä, että on uskossa.

Vierailija
14/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis, pääsenkö taivaaseen jos viime henkäyksellä ehdin pyytää syntejäni anteeksi Jeesuksella, vaikka olen matkustanut metrossa pummilla?

Vierailija
15/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis, pääsenkö taivaaseen jos viime henkäyksellä ehdin pyytää syntejäni anteeksi Jeesuksella, vaikka olen matkustanut metrossa pummilla?

Pääsihän se ristin ryövärikin, olennaisesti juuri tuolla tavalla. Jeesus ei heitä ulos ketään, joka tulee hänen luokseen.

Mikset muuten pyytäisi syntejäsi anteeksi nyt heti? Jos kerran jo uskot että Jeesuksella on valta antaa syntejä anteeksi.

Vierailija
16/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perhana, olen melkein alkoholisti enkä tykkää tästä olotilasta. Luulisin, että jos käyttäisin kannabista, siitähän ei tule krapulaa ja olis muutenkin parempi fiilis, mutta kun kukaan ei ole koskaan tarjonnut mulle mitään tai muitakaan enkä tiedä edes mistä niitä saa.

Vierailija
17/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä, kuuluuko johonkin tiukkaan lahkoon vai onko ihan peruskristitty.

Kyllä minusta uskossa olevan pitäisi malttaa kieltäytyä ainakin humalahakuisesta juomisesta, huumeista, esiaviollisesta seksistä ja kiroilusta. Muutenhan se on sitä, että eletään niinkuin kaikki muutkin, mutta rukoilemisen ja uskomisen vuoksi pääsisi taivaaseen, kun ei-uskovat ei pääsisi. (Ja siis en usko taivaaseen ja h*lvettiin, mutta uskossa olevat uskoo.)

Vierailija
18/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat eri etupiirien kehittämiä jotta ihmiset pidetään ruodussa. - Paitsi: kellä on juuri se ainoa oikea uskonto ja ketkä kaikki muut ovat vääräuskoisia?

Vierailija
19/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon todella, että Jeesus on antanut syntini anteeksi enkä omilla hyvillä teoillani pääse taivaaseen. Tosin hyvistä teoista saa kuulemma taivaassa palkan, mutta vain armosta olen pelastettu.

Vierailija
20/48 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on aitoa onnea Jumalan läheisyydestä.

LOL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä