Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teillä leikkaa lasten kynnet?

Vierailija
03.04.2021 |

Itse olen aina pitänyt huolen, että lasten kynnet on siistit. Mieheni exä ei leikkaa lastensa kynsiä koskaan ja se (kuten lasten hiustenkin leikkaamisesta huolehtiminen) kuuluu miehelleni (ilman mitään sopimusta asiasta, exä ei vaan koskaan hoida), vaikka heidän lapsensa ovat meillä vain joka toinen vkonl. Onko yleistäkin, että äiti ei huolehdi ko. asioista?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla mieheni leikkasi lapsen kynnet kun lapsi oli vielä vauva, hänellä on vakaampi käsi kuin minulla enkä itse uskaltanut leikata. Lapsen kasvaessa aloin  minäkin niitä leikkaamaan.

Nykyisin lapsi klippaa itse kyntensä lyhyiksi.

Vierailija
2/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden perheen jossa lapselta on vaikea leikata kynsiä jostain syystä. Lapsi laittaa siis pahasti hanttiin. Lapsi kävi nielurisaleikkauskessa ja äiti pyysi, että leikkasivat samalla kynnetkin kun niitä on hereillä niin hankala leikata. Kyseessä 6-vuotias lapsi. Että jos miehesi exällä on samanlainen hankaluus. Tollanen varmaan johtuu siitä, että lapselle ei olla johdonmukaisia ja annetaan lapselle vastuu, joka ei sille kuulu ja siksi lapsen on vaikea luottaa vanhempaansa. Nämä on yleensä näitä "Kulta rakaaas! Leikattaisko kynnet? Rakaaas, sun kynnet on niin pitkät, jos äiti leikkais, kultaaaa, tulisit nyt, rakaaas!" Ja sitten niitä kynsiä ei leikata kun äiti kultarakastaa vaan ja lässyttää lapselle. Todellisuudessa äiti siirsi vastuun kynsien leikkaamisesta lapselle ja se on väärin.

Mulla on 4 lasta ja siinä kohtaa kun vauvalta katosi käsien nyrkkiinpuristamisrefleksi, niin kynsien leikkuu on onnistunut ilman mitään ongelmaa jokaisen kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isiltä yleensä hyväksytään yhtäsuntoista laiminlyöntiä tai osaamattomuutta, mutta kun äiti jättää tekemättä yhdenkin asian, niin saa kamalat syyttelyt ja tuomiot. 

Miesten laiminlyönneille usein vain naureskellaan. 

Monesti kun äiti ottaa selvää asioista, pitää huolta että kaikki tulee tehtyä ja jos joku asia tehdään, mutta se tehdäänkin huonosti, niin valitusta tulee. Ja kenelle? No äidille. Ei isälle, joka ei ole tehnyt sitäkään vähää.

Vierailija
4/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yhden perheen jossa lapselta on vaikea leikata kynsiä jostain syystä. Lapsi laittaa siis pahasti hanttiin. Lapsi kävi nielurisaleikkauskessa ja äiti pyysi, että leikkasivat samalla kynnetkin kun niitä on hereillä niin hankala leikata. Kyseessä 6-vuotias lapsi. Että jos miehesi exällä on samanlainen hankaluus. Tollanen varmaan johtuu siitä, että lapselle ei olla johdonmukaisia ja annetaan lapselle vastuu, joka ei sille kuulu ja siksi lapsen on vaikea luottaa vanhempaansa. Nämä on yleensä näitä "Kulta rakaaas! Leikattaisko kynnet? Rakaaas, sun kynnet on niin pitkät, jos äiti leikkais, kultaaaa, tulisit nyt, rakaaas!" Ja sitten niitä kynsiä ei leikata kun äiti kultarakastaa vaan ja lässyttää lapselle. Todellisuudessa äiti siirsi vastuun kynsien leikkaamisesta lapselle ja se on väärin.

Mulla on 4 lasta ja siinä kohtaa kun vauvalta katosi käsien nyrkkiinpuristamisrefleksi, niin kynsien leikkuu on onnistunut ilman mitään ongelmaa jokaisen kohdalla.

Ainakin meillä lapset antavat mukisematta leikata kynnet ja vanhempi lapsi on jo koululainen. Ajattelin vaan kysellä muiden näkemystä siihen, onko yleistäkin, että äitiä ei kiinnosta se onko lapsilla siistit kynnet ja hiukset. Mielestäni kynsien leikkuu on yksi vanhempien perustehtävistä, joka kuuluu hoitaa, oli se kivaa tai helppoa tai ei.

Ap

Vierailija
5/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan. Mies ei oikein näe niin pientä eivätkä hänen sormensa oikein mahdu lasten kynsisaksien sormipaikoille. Jos ei olisi käytännön esteitä niin varmaan leikkaisi ja toki akuutissa kriisissä pystyy leikkaamaan

Vierailija
6/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä lapset antavat mukisematta leikata kynnet ja vanhempi lapsi on jo koululainen. Ajattelin vaan kysellä muiden näkemystä siihen, onko yleistäkin, että äitiä ei kiinnosta se onko lapsilla siistit kynnet ja hiukset. Mielestäni kynsien leikkuu on yksi vanhempien perustehtävistä, joka kuuluu hoitaa, oli se kivaa tai helppoa tai ei.

Ap

Jos äiti ei saa leikattua niitä kysiä tai hän ei saa lapsia parturin pukille istumaan vaikka haluaisikin. On jättänyt suosiolla homman isälle, koska se taas isältä ilman taistelua onnistuu.

Tuo perhe josta kerroin, niin ei siinäkään ole kyse kiinnostuksen tai huolehtimisen puutteesta vaan siitä, että perheen vanhemmat ei vaan saa lapseltaan kynsiä leikattua. Isää ei taida laiskuuttaan kiinnostaa edes yrittää. Eikä hiuksiakaan, eikä aina edes kammattua niitä.

Vierailija
7/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies leikkasi enimmäkseen, kun lapset olivat pienempiä. Isän kanssa kynsienleikkuu sujui yksinkertaisesti paremmin. Kai se on aika yleistä, että äidin kanssa venkoillaan enemmän.

Vierailija
8/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?

Jos lasten äiti leikkaisi aina kynnet, mutta isä ei, niin kyselisikö joku, että onkohan nyt kyseessä aika kylmä ja vastuuton isä, kun ei edes kynsiä tajua leikata. Morjens

Vierailija
9/14 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä ne isätkin osaa olla tuollaisia lapasia...

Vierailija
10/14 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä ne isätkin osaa olla tuollaisia lapasia...

Niin osaa, mutta sitä ei kukaan täällä ihmettele, eikä isää siitä mollata. Jos lapsella on asiat huonosti, niin sehän on aina äidin vastuulla. Aivan sama mistä asiasta on kyse, niin aika harva kyselee missä lapsen isä onja mitä isä tekee.

Vierailija
11/14 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut ikinä. Leikataanko niitä päiväkodissa?

Vierailija
12/14 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään jaettu tätä hommaa. Se leikkaa, joka ottaa sakset käteen.

Vierailija
13/14 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ajatellut ikinä. Leikataanko niitä päiväkodissa?

Ei kuulu päiväkodin tehtäväksi. Usein joudutaan sanomaan vanhemmille että lapsen kynnet tulisi leikata,esim kihomadot viihtyvät kynsien alla,pitkät kynnet taittuvat leikeissä,kaverin raapiminen

Vierailija
14/14 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äiti leikkaan aina saunan jälkeen, kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän