Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä määrä alkoholia on vielä kohtuullinen

Vierailija
03.04.2021 |

Mun mies hakee television ääreen illan aikana noin kymmenen lasillista punaviiniä. Minua se on alkanut tympiä urakalla. On typerä riidanhaastajana silloin, eikä itse tajua. Voinko sanoa tuo alkoholistiksi, jos lopettaisi. Halveksii heitä nimittäin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on lähes poikkeuksetta jokailtaista. On työtön, niin pystyy

Vierailija
2/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muilla on tilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki määrät on kohtuullisia koska se on laillinen päihde. 

Vierailija
4/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä ja miten alkoholi häneen vaikuttaa. Moni suurkuluttaja ei kuitenkaan ole alkoholisti. Minä join eilen 14 kaljaa, muttei siitä mitään isompaa ongelmaa koidu. Olen ajokunnossa, kun kohta pitää lähteä elämyksiä kokemaan.

Vierailija
5/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkuluttaja kirjoitti:

Riippuu ihmisestä ja miten alkoholi häneen vaikuttaa. Moni suurkuluttaja ei kuitenkaan ole alkoholisti. Minä join eilen 14 kaljaa, muttei siitä mitään isompaa ongelmaa koidu. Olen ajokunnossa, kun kohta pitää lähteä elämyksiä kokemaan.

Samaa settiä täälläkin, 18 isomäyris menee 5-6 krt  per viikko.

Mutta tuo ajaminen,en suosittele,  ja tarkista ainaki alkometrillä. Siltikään en suosittelis vaikka 0 , ei ne refleksit oo samaa tasoa ku selvinpäin vietetyn illan jälkeen.

Vierailija
6/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa puhua addiktiosta, jos alkoholismi on liian ikävä sana.

Vierailija
7/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 cm punaviiniä on mulle maksimi

Vierailija
8/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkuluttaja kirjoitti:

Siis onko sinun mielestäsi alkoholisti vasta silloin kun siitä koituu jotain näkyvää ongelmaa?

Vierailija
9/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 dl Viru Valge vägev päivässä.

Vierailija
10/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen että nukkumaan mennessä pitää laittaa jalka maahan että huone ei pyörisi, mutta kuitenkin muistaa menneensä nukkumaan.

Vierailija
11/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää kahden viikon ajan tyhjiä pulloja johonkin säilöön ja näytä ne miehellesi. Ehkä hänen silmät avautuvat kun näkee määrät mitkä menee.

Vierailija
12/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Samaa settiä täälläkin, 18 isomäyris menee 5-6 krt  per viikko.

Mutta tuo ajaminen,en suosittele,  ja tarkista ainaki alkometrillä. Siltikään en suosittelis vaikka 0 , ei ne refleksit oo samaa tasoa ku selvinpäin vietetyn illan jälkeen.

Tietysti tarkistan aina mittarilla. 

Vierailija
14/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholihan on täysin tarpeetonta ja lisäksi epäterveellistä joten kohtuullista on nolla. Ilmankin pärjää erittäin hyvin.

Vierailija
15/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Siis onko sinun mielestäsi alkoholisti vasta silloin kun siitä koituu jotain näkyvää ongelmaa?

Kyllä, juuri noin. Raittiina raivojen mielestä ongelma on tietysti pelkkä alkoholi, eikä pelkästään siitä aiheutuvat ongelmat. Ei minulla esimerkiksi arkena ole mitään ongelmaa olla juomatta, kun tiedän, että kello soi aamulla.

Vierailija
16/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00044

"

"Pitkälle edennyt maksakirroosi johtaa niin vaikeisiin aineenvaihdunnan häiriöihin, että ne vaikuttavat myös aivojen toimintaan. Tämä voi ilmetä tajunnan laskuna ja jopa syvänä tajuttomuutena, jota kutsutaan maksakoomaksi. Maksakooma on hyvin vakava hengenvaarallinen tila.

Alkoholin aiheuttama maksakirroosi on yleisin maksasyövän aiheuttaja"

"Maksan sidekudoistumista ei pystytä lääkkeillä eikä muilla hoidoilla palauttamaan. Hoidon tavoitteena on maksakirroosin etenemisen pysäyttäminen. Tällöin tärkein toimenpide on täydellinen pidättäytyminen alkoholijuomista."

Maksakirroosi on vakava sairaus. Siinä vaiheessa, kun vatsaonteloon on kehittynyt nestettä, kirroosipotilaista melkein puolet kuolee vuoden kuluessa.

Maksakirroosin syntyminen voidaan estää nauttimalla alkoholia vain kohtuullisesti. Kirroosiin johtaa säännöllinen runsas alkoholin käyttö, ks. edellä. Harvoin tapahtuva humalajuominen ei maksakirroosia aiheuta.

Vierailija
17/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"24 cm punaviiniä on mulle maksimi"

24cl, siis senttilitraa ei senttimetriä.

Mulle tulee sopiva hiprakka jos otan kuusi tuollaista lasia. Vähän enemmänkin tietysti menisi mutta en pidä kovin kovasta krapulasta.

Vierailija
18/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo sanomattakin selvää että tuollainen määrä alkoholia ei ole missään määrin terveellistä tai järkevää. Kuulostaa siltä että miehellä on jo aika merkittävä riippuvuus jos tuollainen määrä viiniä pitää juoda joka päivä.

Vierailija
19/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkuluttaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja kirjoitti:

Kyllä, juuri noin. Raittiina raivojen mielestä ongelma on tietysti pelkkä alkoholi, eikä pelkästään siitä aiheutuvat ongelmat. Ei minulla esimerkiksi arkena ole mitään ongelmaa olla juomatta, kun tiedän, että kello soi aamulla.

Tämähän on vain sinun henkilökohtainen määritelmäsi.

Vierailija
20/22 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainenkin kova känni on aina haitallista. Pahinta elimistölle on päivittäinen tai lähes päivittäinen tissuttelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi