Kouluttamaton?
Törmäsin sivuun jossa myydään itsetehtyjä tuotteita. Suomalainen sivu. Tuotteet ovat niin hyviä iholle yms. hehkutusta. Missään ei näy, että tekijöillä olisi mitään koulutusta tuotteiden tekemiseen tai kehittämiseen. Kaikki syntyy siis kokeilun kautta, testaavat itsellään.
Mietin, että eikö Suomen laki vaadi myydyille tuotteille mitään standardia?
Kommentit (5)
Ei, ei vaadi. Yksityisesti saa myydä mitä vaan haluaa ja tehdä osaa.
Kuka niitä kaikkea tuotteita ehtisi tarkistaa ja tarkistaminen sun maksaa myyjälle.
Monet luontaistuotteet ovat täyttä humpuukia, vain pieni määrä jotain yrttiä ja muut halpoja lisäaineita. Tipoissa on suurin osa vettä ja joki 1 ml alkoholia jne.
Myydäänhän niitä käsitöitäkin ilman lupaa, samoin itse nikkaroituja tuotteita, eikä kukaan tarkista, ovatko ne turvallisia.
Jokaisen on itse harkittava, uskooko tuotteesta lukemansa mainonan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä kaikkea tuotteita ehtisi tarkistaa ja tarkistaminen sun maksaa myyjälle.
Monet luontaistuotteet ovat täyttä humpuukia, vain pieni määrä jotain yrttiä ja muut halpoja lisäaineita. Tipoissa on suurin osa vettä ja joki 1 ml alkoholia jne.
Myydäänhän niitä käsitöitäkin ilman lupaa, samoin itse nikkaroituja tuotteita, eikä kukaan tarkista, ovatko ne turvallisia.
Jokaisen on itse harkittava, uskooko tuotteesta lukemansa mainonan.
Nohuh! Kai niiden on joku vastuu otettava jos joku saa pahoja oireita yms.
Kyllä noita ihinhoito tuotteita voi hyvin itse valmistaa. Ostaa vain perusöljyjä, joita on monenlaisia, sekoittaa niihin vaikka itsekasvatettua kehäkukkaa sun muuta ja alkaa myymään.
Näinhän ennen tehtiin, ennen vanhaan, kaikki ihovoiteet, ei ollut valmiita voiteita saatavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen on itse harkittava, uskooko tuotteesta lukemansa mainonan.Nohuh! Kai niiden on joku vastuu otettava jos joku saa pahoja oireita yms.
Ei niistä mitään oireita saa, yleensä. Mutta ne ovat tehottomia ja ylettömän kalliita.
Ainoa luonnontuote josta apua olen saanut on Pihkavoide, auttaa joihinkin haavoihin ja halkeilleihin kuivan ihon käsiin.
taas joku kade vinkuu