Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiöön tulossa kph:n remontti, jolloin kylpyhuonetta (on myös wc) ei voi käyttää ainakaan kuukauteen. Pitääkö vuokralaisen

Vierailija
02.04.2021 |

Pitääkö vuokralaisen maksaa siltä ajalta täysi vuokra?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on vapaita kämppiä voit ehkä muuttaa väliaikaisesti sellaiseen?

Vierailija
22/35 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (reiluna) vuokranantajana en ottaisi siltä kuukaudelta vuokralaiselta yhtään vuokraa. Hankala asua ja olisin tyytyväinen, jos vuokralainen ei irtisano vuokrasopimusta ja lähde kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kyllä itse pois kokonaan, jos on mitenkään mahdollista. Rempat venyy AINA. Mulla oli opiskelijasolussa muinoin kylppäriremppa, jonka kestoksi mainittiin 1kk, mutta kesti yli 2kk. Asuin osan aikaa kämpässä rempasta huolimatta, kävin taloyhtiön suihkutiloissa suurimman osan aikaa ja olin jonkin verran myös käymässä kotipaikkakunnallani.

Mutta joo ei se kyllä herkkua ollut.

Ihmettelin kovasti silloin, että aika harvoin näkyi niitä remppaukkoja loppujen lopuksi, ihan pari kertaa viikossa kävivät tekemässä jotain. Vuokraan sai jonkun pienen alennuksen, mutta sentään mulla oli oma soluhuone, jonka oven pystyi sulkemaan... En voisi asua yksiössä samalla kun rempataan.

Vierailija
24/35 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja sanoi, että puolen kuun vuokra, johon oli pakko suostua kun muutakaan ei voi.  ap

Eikö taloyhtiössä ole wc ja suihkutiloja esim. saunan yhteydessä. Yleensä on, jota asukkaat voivat käyttää, kun kh remppa.

Kaikissa taloyhtiöissä ei ole yhteissaunoja, vaan huoneistokohtaiset saunat. Olen nähnyt huoneistokohtaisia saunoja useammassa kerrostalossa.

Vierailija
25/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vuokralaisten ja vuokranantajien järjestöt suosittelevat 30%:n vuokranalennusta. Minusta kohtuullista olisi puolittaa vuokra. 

Miksipä ei vuokranantajat suosittelisi mahdollisimman rupuista alennusta jotta saisivat enemmän vuokraa. Huutista.

Vierailija
27/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralaisena irtisanoisin sopparin. Samalla tarjontaa on nyt, joten kilpailuttaisin samalla vuokran.

Jep. Vuokra-asumisen idea on se, että ei tarvitse jäädä asumaan minkään remppojen keskelle. Itse muutin pois linjasaneerauksen takia, kun ei kiinnosta asua minuuttiakaan pölyisellä ja meluisella työmaalla ilman vessaa, suihkua, vettä ja sähköä.

Vierailija
28/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy vuokran antajalta järjestääkö siksi aikaa tilapäisasunnon. Jos ei järjestetä niin itse ainakaan en maksaisi vuokraa, muuttaisin mieluummin kokonaan pois. Wc/kylpyhuone remontti pienessä kämpässä on tosi inhottava, tai isommassakin jos kysessä on ainoa wc.. kun kokoajan ravaa työmiehiä, ja joutuu peseytymään ja käymään vessassa jossain taloyhtiön saunassa, jos edes siihenkään on mahdollisuus...

Täällä oli kylpyhuoneremontti, sukitus.  Asuin ja kävin saunaosastolla heti aamulla herätessä suihkussa, vessakäynnit siellä myös.  Ei ollut kohtuutonta haittaa, ei myös vuokran alennusta.  

Käsien pesu tiskialtaassa.

Vierailija
29/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse maksaa koko vuokraa. Se perustuu ihan lakiin että tuossa vuokranantajan on annettava sulle alennus/sovittava sun kanssasi alennuksesta.

Jos asunnossa voi remontin ajan asua niin silloin alennuksen pitäisi olla yleensä 30 - 50% vuokrasta, tämä siis sellaisessa tilanteessa että jossain esimerkiksi taloyhtiön tiloissa on sulle tarjolla suihku, vessa ja vastaavat.

Jos asunnossa ei voi asua, niin silloin vuokraa ei tarvitse maksaa ollenkaan, mutta mikäli sä haluat säilyttää remontin ajan tavaroitasi asunnossa niin vuokranantaja voi periä siitä maksua esim. 10% vuokrasummasta.

Sulla on myös oikeus saatuasi tietää remontista irtisanoa oma vuokrasopimuksesi päättymään niin että se päättyy ennen remontin alkua. Jos sun vuokrasopimuksessasi on joku irtisanomista rajoittava ehto tyyliin "Ensimmäinen mahdollinen irtisanomisaika vuoden päästä ja sitä aiemmasta irtisanomisesta maksettava sakkona 1 kk vuokra", niin sellaista ehtoa ei tarvitse noudattaa ellet sä tiennyt tulevasta remontista vuokrasopimusta tehdessäsi.

Vierailija
30/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä.

Vierailija
32/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta vanha ketju.

Vierailija
33/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisten ja vuokranantajien järjestöt suosittelevat 30%:n vuokranalennusta. Minusta kohtuullista olisi puolittaa vuokra. 

Me saatiin kuukausi vuokraan alennusta kun ei kolmeen viikkoon voitu käyttää kylppäriä eikä vessaa. Piti käydä vessassa ja pesulla kellarissa, siellä oli saunan yhteydessä suihku ja vessa 

Vierailija
34/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit neuvotella alennuksen. Perustele asiasi hyvin...Jos ei kohtuullistamista tule haittojen vuoksi, vaihda kämppää!

Vierailija
35/35 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolittaminen ei monesti onnistu kun ei niistä kaikista kämpistä jää kulujen ja verojen jälkeen paljoakaan. Monet kuvittelee että kaikki tulee taskuun mitä paperissa vuokrana lukee...näinhän ei tietenkään ole! Monesta kämpästä jää vuokraajalle satanen tai kaksi, ei silloin voi antaa kolme alennusta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan